Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Klant laten retourneren vanuit België

14 april 2016

Ik heb een fout gemaakt in een verzending en stuur het product opnieuw op naar een Belgische klant. 

Nu wil ik vragen of de klant het foutieve product retour kan zenden, normaal gezien stuur ik een PostNL label op dat klanten kunnen uitprinten maar dat kan natuurlijk niet vanuit België. 

Wat is de goedkoopste manier om de klant het product naar mij te laten retourneren? Ik vind de 16,40 die Bposte rekent enigszins absurd. 
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: Klant laten retourneren vanuit België

14 april 2016

Kiala, kost €7,50, moet je het alleen wel ff ophalen bij een kiala punt ergens bij je in de buurt maar dat moet te doen zijn neem ik aan.
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Klant laten retourneren vanuit België

14 april 2016

Kiala, kost €7,50, moet je het alleen wel ff ophalen bij een kiala punt ergens bij je in de buurt maar dat moet te doen zijn neem ik aan.
Bedankt voor de suggestie, ik neem het in overweging. Wil de klant alleen niet al te veel moeite laten ondernemen gezien de fout aan mijn kant is, weet niet wat de spreiding van die punten is in België maar ik zal eens kijken. 
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Klant laten retourneren vanuit België

14 april 2016

Kijk even waar het dichtstbijzijnde DPD/PostNL/Kiala Punt is, voor alle vervoerders kan je een labeltje aanmaken en mailen naar de klant. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Klant laten retourneren vanuit België

14 april 2016

Laat de klant het wel verzekerd terugsturen, want ik ben een pakketje dat via BPost is geretourneerd kwijt. De track en trace code is geldig tot de grens. Daarna is het pakket niet meer te traceren.
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Klant laten retourneren vanuit België

15 april 2016

Laat de klant het wel verzekerd terugsturen, want ik ben een pakketje dat via BPost is geretourneerd kwijt. De track en trace code is geldig tot de grens. Daarna is het pakket niet meer te traceren.
Oei, te laat pakketje is inmiddels al retour via Bposte, het gaat om een pakketje van iets meer dan 50 euro dus ik neem het risico maar.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Klant laten retourneren vanuit België

17 april 2016

Via Hola internet stel ik in op belgie. Daarna kan er bij DHL een belgisch etiket aangemaakt worden.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Klant laten retourneren vanuit België

18 april 2016

@Volup

Heb je je pakketje weer in goede orde terug ontvangen?
 
Gebruikersavatar
SendCloud
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 december 2012
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Klant laten retourneren vanuit België

21 april 2016

@volup 

Ik zou je graag uitnodigen voor om onze (zojuist gelanceerde) retour oplossing te proberen. Wij verzorgen een portaal voor je (in je eigen huis stijl). Waar klanten / of jij zelf het retour etiket kan maken. 
Dit kan (naast NL) ook voor België en snel de rest van Europa. 

Je kan ons bereiken op 040 304 13 16 of stuur even een mailtje naar contact@sendcloud.nl. We helpen je graag verder!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Klant laten retourneren vanuit België

25 april 2016

@sendcloud

het probleem is volgens mij al opgelost en je bericht komt wat spammerig over...
(maar ik ben niet TS natuurlijk...)
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Klant laten retourneren vanuit België

25 april 2016

@Volup

Heb je je pakketje weer in goede orde terug ontvangen?
Jazeker, verliep vlekkeloos en de klant is weer tevreden.
@sendcloud:
Een pakketje dat ik vanuit België moet vergoeden komt verder zelden voor
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
Gebruikersavatar
SendCloud
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 december 2012
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Klant laten retourneren vanuit België

29 april 2016

@Volup

Heb je je pakketje weer in goede orde terug ontvangen?
Jazeker, verliep vlekkeloos en de klant is weer tevreden.
@sendcloud:
Een pakketje dat ik vanuit België moet vergoeden komt verder zelden voor
Inderdaad als ik het nu teruglees komt het inderdaad wat spammerig over. 
@volup 
Goed om te horen dat het goed gegaan is. 
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Klant laten retourneren vanuit België

29 april 2016

Inderdaad als ik het nu teruglees komt het inderdaad wat spammerig over. 
Als ik regelmatig vanuit België retouren had moeten vergoeden had ik het fijn gevonden om aanbieden tegemoet te zien, dus wellicht heeft het 'spammen' wel nut. 
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht