Pagina 1 van 1

Klant laten retourneren vanuit België

Geplaatst: 14 april 2016
door Volup
Ik heb een fout gemaakt in een verzending en stuur het product opnieuw op naar een Belgische klant. 

Nu wil ik vragen of de klant het foutieve product retour kan zenden, normaal gezien stuur ik een PostNL label op dat klanten kunnen uitprinten maar dat kan natuurlijk niet vanuit België. 

Wat is de goedkoopste manier om de klant het product naar mij te laten retourneren? Ik vind de 16,40 die Bposte rekent enigszins absurd. 

Re: Klant laten retourneren vanuit België

Geplaatst: 14 april 2016
door John7
Kiala, kost €7,50, moet je het alleen wel ff ophalen bij een kiala punt ergens bij je in de buurt maar dat moet te doen zijn neem ik aan.

Re: Klant laten retourneren vanuit België

Geplaatst: 14 april 2016
door Volup
Kiala, kost €7,50, moet je het alleen wel ff ophalen bij een kiala punt ergens bij je in de buurt maar dat moet te doen zijn neem ik aan.
Bedankt voor de suggestie, ik neem het in overweging. Wil de klant alleen niet al te veel moeite laten ondernemen gezien de fout aan mijn kant is, weet niet wat de spreiding van die punten is in België maar ik zal eens kijken. 

Re: Klant laten retourneren vanuit België

Geplaatst: 14 april 2016
door rzethof
Kijk even waar het dichtstbijzijnde DPD/PostNL/Kiala Punt is, voor alle vervoerders kan je een labeltje aanmaken en mailen naar de klant. 

Re: Klant laten retourneren vanuit België

Geplaatst: 14 april 2016
door Elektrobert
Laat de klant het wel verzekerd terugsturen, want ik ben een pakketje dat via BPost is geretourneerd kwijt. De track en trace code is geldig tot de grens. Daarna is het pakket niet meer te traceren.

Re: Klant laten retourneren vanuit België

Geplaatst: 15 april 2016
door Volup
Laat de klant het wel verzekerd terugsturen, want ik ben een pakketje dat via BPost is geretourneerd kwijt. De track en trace code is geldig tot de grens. Daarna is het pakket niet meer te traceren.
Oei, te laat pakketje is inmiddels al retour via Bposte, het gaat om een pakketje van iets meer dan 50 euro dus ik neem het risico maar.

Re: Klant laten retourneren vanuit België

Geplaatst: 17 april 2016
door Electronixs.nl
Via Hola internet stel ik in op belgie. Daarna kan er bij DHL een belgisch etiket aangemaakt worden.

Re: Klant laten retourneren vanuit België

Geplaatst: 18 april 2016
door WebwinkelMeerwaarde
@Volup

Heb je je pakketje weer in goede orde terug ontvangen?

Re: Klant laten retourneren vanuit België

Geplaatst: 21 april 2016
door SendCloud
@volup 

Ik zou je graag uitnodigen voor om onze (zojuist gelanceerde) retour oplossing te proberen. Wij verzorgen een portaal voor je (in je eigen huis stijl). Waar klanten / of jij zelf het retour etiket kan maken. 
Dit kan (naast NL) ook voor België en snel de rest van Europa. 

Je kan ons bereiken op 040 304 13 16 of stuur even een mailtje naar contact@sendcloud.nl. We helpen je graag verder!

Re: Klant laten retourneren vanuit België

Geplaatst: 25 april 2016
door WebwinkelMeerwaarde
@sendcloud

het probleem is volgens mij al opgelost en je bericht komt wat spammerig over...
(maar ik ben niet TS natuurlijk...)

Re: Klant laten retourneren vanuit België

Geplaatst: 25 april 2016
door Volup
@Volup

Heb je je pakketje weer in goede orde terug ontvangen?
Jazeker, verliep vlekkeloos en de klant is weer tevreden.
@sendcloud:
Een pakketje dat ik vanuit België moet vergoeden komt verder zelden voor

Re: Klant laten retourneren vanuit België

Geplaatst: 29 april 2016
door SendCloud
@Volup

Heb je je pakketje weer in goede orde terug ontvangen?
Jazeker, verliep vlekkeloos en de klant is weer tevreden.
@sendcloud:
Een pakketje dat ik vanuit België moet vergoeden komt verder zelden voor
Inderdaad als ik het nu teruglees komt het inderdaad wat spammerig over. 
@volup 
Goed om te horen dat het goed gegaan is. 

Re: Klant laten retourneren vanuit België

Geplaatst: 29 april 2016
door Volup
Inderdaad als ik het nu teruglees komt het inderdaad wat spammerig over. 
Als ik regelmatig vanuit België retouren had moeten vergoeden had ik het fijn gevonden om aanbieden tegemoet te zien, dus wellicht heeft het 'spammen' wel nut.