Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Brievenbuspakketjes ellende

15 april 2016

Wij waren er reeds achter dat de Track&Trace code van de brievenbuspaktjes een wassen neus waren, voor ons een reden om deze dienst niet meer te gebruiken.

Maar klanten die hun producten retourneren, trappen hier helaas nog wel in. Zo heeft een zending wellicht wat vertraging opgelopen, maar volgens de track & trace code is deze 3 dagen geleden al bezorgd.
Kortom, al 2 dagen een spammende klant, uiteraard weer een type wat totaal niet voor reden vatbaar is en ook niet wil aannemen dat brievenbuspakketjes NIET gescand worden bij aflevering...

Ik ben van mening dat een brievenbuspakketje, standaard met de pakketpost verzonden dient te worden, zodat ook de status van het pakketje actueel is. 
Zijn er meer mensen die hier last van ondervinden?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Brievenbuspakketjes ellende

15 april 2016

Waarom zou een klant van jou aannemen dat het niet gescand wordt? Postnl zegt dat het track en trace is en volgens die gegevens heb je het al ontvangen. Dan moet je bij postnl zijn en niet vertellen dat je een onredelijke klant hebt. 
Ik vind het ook een dom systeem maar daar mag je niet de klant de schuld van geven. 
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Brievenbuspakketjes ellende

15 april 2016

Ik herken de problemen niet, maar dat is denk ik door de aard van de producten waar ik in handel. Wel deel ik je mening over pakketpost. Als jezelf brievenbuspakketjes verstuurd, kun je hier wel invloed op uitoefenen. Als je het wegbrengt naar een Bussiness point, kun je er op aandringen dat ze de brievenbusdoosjes bij de andere pakketjes doen. Dan wordt het brievenbuspakketje zonder enige extra kosten ook als daadwerkelijk pakketje bezorgd bij je klant. Dan klopt de track & trace ook gewoon. Dan moet je waarschijnlijk wel even aandringen, want 9 van de 10 keer gaan ze met je in discussie en willen ze dat eigenlijk niet voor je doen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Brievenbuspakketjes ellende

15 april 2016

Waarom zou een klant van jou aannemen dat het niet gescand wordt? Postnl zegt dat het track en trace is en volgens die gegevens heb je het al ontvangen. Dan moet je bij postnl zijn en niet vertellen dat je een onredelijke klant hebt. 
Ik vind het ook een dom systeem maar daar mag je niet de klant de schuld van geven. 
Nee, het is inderdaad niet de schuld van de klant, de fout ligt volledig bij PostNL!
Het is alleen weer precies het type klant dat al meteen met schuttingtaal begint te mailen en waar totaal niet normaal mee te communiceren valt...
(vind het nog knap dat ik nog steeds netjes blijf...) ;-)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Brievenbuspakketjes ellende

15 april 2016

Ik herken de problemen niet, maar dat is denk ik door de aard van de producten waar ik in handel. Wel deel ik je mening over pakketpost. Als jezelf brievenbuspakketjes verstuurd, kun je hier wel invloed op uitoefenen. Als je het wegbrengt naar een Bussiness point, kun je er op aandringen dat ze de brievenbusdoosjes bij de andere pakketjes doen. Dan wordt het brievenbuspakketje zonder enige extra kosten ook als daadwerkelijk pakketje bezorgd bij je klant. Dan klopt de track & trace ook gewoon. Dan moet je waarschijnlijk wel even aandringen, want 9 van de 10 keer gaan ze met je in discussie en willen ze dat eigenlijk niet voor je doen.
Dat klopt, die enkele keer dat we ze nog wel verzenden, proberen we ze bij de pakketpost te krijgen. Maar dat hangt inderdaad van de medewerker af.
Ik blijf het misleiding van PostNL vinden, zo zie je dat ook onze klanten er blind op vertrouwen dat die Track & Trace volledig klopt en het pakketje voor bezorging gescand wordt...
 
dindin
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2016

Re: Brievenbuspakketjes ellende

07 juni 2016

Ik herken de problemen niet, maar dat is denk ik door de aard van de producten waar ik in handel. Wel deel ik je mening over pakketpost. Als jezelf brievenbuspakketjes verstuurd, kun je hier wel invloed op uitoefenen. Als je het wegbrengt naar een Bussiness point, kun je er op aandringen dat ze de brievenbusdoosjes bij de andere pakketjes doen. Dan wordt het brievenbuspakketje zonder enige extra kosten ook als daadwerkelijk pakketje bezorgd bij je klant. Dan klopt de track & trace ook gewoon. Dan moet je waarschijnlijk wel even aandringen, want 9 van de 10 keer gaan ze met je in discussie en willen ze dat eigenlijk niet voor je doen.
Dank voor deze tip.
Sinds enkele weken stuur ik veel pakketjes in brievenbusdozen. Alle pakketten (sinds 1 juni verstuurd) voor het buitenland die ik in brievenbusdozen heb verstuurd staan op "aangeboden bij PostNL", dit terwijl bij pakketten in grotere dozen de track & trace wel gewoon werkt en ook al zijn afgeleverd in sommige gevallen!

Ik heb nog maar een paar weken aan historische data in myparcel, maar ik kan al zien dat pakketjes in brievendozen voor het buitenland vaak vertraging oplopen. 1 keer zelfs een paar weken, geen track & trace updates, pakketje kwam zomaar weer boven water na onderzoek van PostNL en werd alsnog bezorgd.

Het is me nu duidelijk waar het aan ligt. Vanochtend hierover gechat met de klantenservice van PostNL maar die hadden nog nooit gehoord van dit probleem.
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Brievenbuspakketjes ellende

07 juni 2016

We hebben eind vorig jaar die hele brievenbuspakket ellende doorlopen.
Ook ik ben van mening dat het nogal cynisch is hoe PostNL hiermee omgaat.
Wij handelen in technische onderdelen voor Apple devices, en is al een aantal keer voorgekomen dat pakketje gewoon verdwenen is.

De chauffeur scant het pakket VOORDAT hij vertrekt als bezorgd, waardoor nadat het pakket aan de bezorger is overgedragen er geen enkele manier is om te traceren wat er met het pakket gebeurd.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Brievenbuspakketjes ellende

07 juni 2016

Wij doen het brievenbus pakketje sinds kort in de postzak. Hiermee loopt het geen vertraging meer op want als wij het aanleveren bij de pakketpost krijgt het vertraging omdat het daar uitgehaald wordt. 

Uiteraard is het een wassen neus want je ziet alleen dat er gescand is maar verdere tracking ontbreekt. Je kan dan eigenlijk beter gewoon postzegels plakken.