Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
SH-Shop
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 augustus 2015

Bol.com zegt dat we te laat leveren wbt pakketpost.

20 april 2016

Beste,

Vandaag kregen wij een mail van Bol.com dat onze prestaties wat betreft getraceerde verzendingen (pakketpost) voor 2/3 te laat aankomt!!
In de afgelopen 4 weken hebben wij exact 60 pakketverzendingen de deur uit gedaan, hiervan zijn er 40 te laat aangekomen en dit reken ze ons aan. (oa. met een officiële waarschuwing) 

Wij kopen onze verzendlabels bij Bol.com en verzenden via DHL. 
Het afleverpunt van DHL zit bij ons om de hoek en daar mag de koerier het pas na 16:00 uur ophalen, eerder mag en wordt het niet meegegeven. (regels van DHL zelf)
Van de 60 pakketten die zijn verstuurd is er geen enkele order te laat afgeleverd bij een DHL afleverpunt. 
Voor 15:00 besteld is de volgende dag in huis, we hebben dus een uur speling om orders tegen 15:00 uur nog in te pakken en af te leveren. 

Nu heb ik onderstaande vragen gesteld aan Bol.com, hier heb ik nog geen antwoord op gehad, maar misschien dat 1 van jullie hier ook wat duidelijkheid over kan scheppen? 

Onze vraag is, hoe wordt er gecontroleerd?
- De daadwerkelijke afleverdatum? Wij hebben het niet in de hand of iemand thuis is waardoor een 1e aflever poging mislukt.
- Of voor 16:00 uur afgeleverd bij een DHL afleverpunt? Dit zijn namelijk de voorwaarden van DHL, koeriers mogen het pas ophalen na 16:00 uur. 
- Stel dat onze pakketten die wij voor 16:00 uur afgeleverd hebben, na 16:00 uur opgehaald worden door de koerier en deze weer aflevert bij een sorteercentrum, ook daar kunnen sorteerfouten ontstaan die wij niet in de hand hebben.

Verder hebben we een 8.6 als gemiddelde score wat betreft bezorging, als het echt zo beroerd gesteld is dan was deze score een stuk lager uitgevallen. 

Nu zijn we van plan de labels buitenom Bol.com aan te schaffen, zodat Bol.com hier geen zicht meer op heeft. (in ieder geval hun automatisch controle systeem.) Nadeel is dat het ietsjes duurder is en dat de klant niet automatisch een track and trace opgestuurd krijgt. 

Iemand tips, opmerkingen of overige input? 

Groeten,

Francois
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Bol.com zegt dat we te laat leveren wbt pakketpost.

20 april 2016

Ook als je buiten Bol.com (wat volgens mij goedkoper is) je track en trace doorgeeft hebben zij gewoon een link met de vervoerder wanneer de eerste aanbieding van het pakket er is. Er wordt dan altijd gecontroleerd of het pakket optijd is afgeleverd/aangeboden.
Misschien calculeren ze ook nog een foutmarge erbij in. PostNL geeft aan 96% op tijd te leveren.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Bol.com zegt dat we te laat leveren wbt pakketpost.

21 april 2016

Is het dan echt DHL of DHL for you?

Ik heb zelf nog nooit labels gekocht bij Bol.com. Volgens mij is dat duurder dan zelf via PostNL versturen via een MyParcel volgens mij?
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Bol.com zegt dat we te laat leveren wbt pakketpost.

21 april 2016

Met 60 pakketten per week kun je bij de meeste vervoerders wel een offerte aanvragen voor iets goedkopere zendingen, automatisch track en trace ontvangt de gebruiker dan meestal per mail. Ik heb zelf slechts enkele pakketjes per maand via bol.com en kopieer en plak de track en trace codes uit de backend van DHL gewoon in de backend van bol.com, nog nooit klachten over gehad. 
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Bol.com zegt dat we te laat leveren wbt pakketpost.

21 april 2016

Bij Bol.com zijn de DPD en DHL Parcel zegels 4 euro excl. BTW.

Er is een koppeling met de vervoerder, je kan bij het performance team een report opvragen. Hierin staat de aanbieddatum bij DHL, wanneer hij gesorteerd is en wanneer de eerste aflevering is geweest.

DHL Parcel is een drama, houd maar eens in de gaten hoelang het duurt voordat het aankomen is op het lokale distributiepunt...
 
Mel
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 oktober 2016

Re: Bol.com zegt dat we te laat leveren wbt pakketpost.

14 januari 2017

Wat staat er dan bij je producten vermeld? 
Het lijkt erop dat het aan DHL zelf ligt.. Misschien als je je levertijd ietsje aanpast van bijv. 1-2 naar 3-4 dagen dat je dit probleem niet meer hebt?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Bol.com zegt dat we te laat leveren wbt pakketpost.

15 januari 2017

Ik heb ook een lage score gehad. Brievenbus post is verzonden als PostNL pakket. Er was dus geen track en trace code beschikbaar dus automatisch een penalty.
Nu na meerdere screenshots kom er meer duidelijkheid. Ik selecteer altijd alle zendingen als pakketpost. Daarna selecteer ik de welke de brievenbuszendingen zijn. Als er dan op bevestig wordt gedrukt worden ze allemaal weer pakketzendingen. Ik heb direct contact op genomen.

Nu doe ik dus Pakketten en Brievenbuspost apart afmelden en niet meer gemengd. Tot op heden gaat dat goed.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl