Internationale "brievenbuspakjes" ?

1
Bij myparcel.nl/sendcloud e.d. is er geen optie om producten die in een envelop passen te versturen als brief. Hoe versturen jullie zulke producten wereldwijd? Tegen het "prijzige" pakkettarief?

Re: Internationale "brievenbuspakjes" ?

2
In een brievenbusdoosje of bubbelenveloppe en een postzegel/frankeerstempel er op. Ook niet goedkoop, afhankelijk van het gewicht, maar een stuk voordeliger dan als pakket. Buiten de EU moet er dan wel een verkorte douaneverklaring op (groene sticker, verkrijgbaar bij de PostNL balie) Ik verstuur op deze wijze regelmatig kleine zaken de wereld rond en dat gaat prima.

Re: Internationale "brievenbuspakjes" ?

3
Ja, dat is zoals wij het ook doen, maar ik had graag gewild dat dit ook via myparcel.nl mogelijk zou zijn. 

Ik begrijp niet zo goed waarom die mogelijkheid niet wordt aangeboden, behalve dan dat PostNL op deze manier wel een erg mooi rendement op het wereldwijd versturen van bubbelenveloppen haalt.

Re: Internationale "brievenbuspakjes" ?

4
Internationaal versturen zonder track en trace etc. kan wel degelijk veel goedkoper dan de standaard tarieven van PostNL. Ook de maximale formaten zijn veel groter dan de "brievenbus" formaten die we in hier voor lokale post kennen. Het maximale formaat is 60 x 60 x 60 cm met een hoogte + breedte + dikte van maximaal 90 cm (een doos van 30 x 30 x 30 cm kan dus verstuurd worden).

Wij beschikken over meerdere contracten en bieden ook de mogelijkheid vanuit uw werkplek dergelijke zendingen aan te maken en bij het postkantoor af te geven.

Voor meer info kunt u contact met mij opnemen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.