Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Tim
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 februari 2015

verzending uit China DHL

04 augustus 2016

Even een snelle vraag,

ik bestel geregeld spullen bij een leverancier in China, dit wordt geleverd via FedEx en gaat altijd goed, krijg achteraf keurig een invoer- btw factuurtje. 

Dit keer wordt het geleverd via DHL en die verlangen dat ik bij aflevering even 50 euro betaal, zonder factuur of iets. Dit ben ik eigenlijk niet van plan. 

Iemand anders hier ook ervaringen mee, 

alvast bedankt 
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: verzending uit China DHL

04 augustus 2016

Bij DHL betaal ik ook altijd achteraf. Ik krijg netjes een factuur thuis gestuurd.
UPS is wel altijd aan de deur betalen. Dan teken je voor ontvangst en krijg je de doorslag. Daar staat ook alles op.
 
SH-Shop
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 augustus 2015

Re: verzending uit China DHL

06 augustus 2016

Wij voeren onze producten ook altijd 9/10 x in via DHL. 
Nog nooit gehad dat ik aan de deur hoefde af te rekenen, ik krijg meestal binnen 2 weken een inklaring BTW factuur. 

Maar je zult toch altijd op zijn minst een inklaring mogen ontvangen aan de deur, in ieder geval die zou ik dan wel wensen en zeker een afschrift van de betaling. 
Vertrouw je het niet, gewoon de klantenservice van DHL bellen waar de bezorger bij staat, zie je meteen of ie zenuwachtig wordt. ;-)
Het kan best zijn dat er door DHL aan de deur afgerekend dient te worden wanneer de inklaring onder een x bedrag uitkomt, bel ze eens op voor uitleg. 

Succes met de zaken verder. 
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: verzending uit China DHL

06 augustus 2016

Wanneer ik iets verwacht met DHL en ik zie dat het ingeklaard is bel ik DHL Finance (0433 56 40 00). Zij sturen dan de factuur en een iDeal link. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Fulfilment By Anton
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 januari 2017

Re: verzending uit China DHL

31 januari 2017

Gebeurt vaker, als het goed is krijg je wel een reçu.
Kan me voorstellen dat het vervelend is, je hebt nou eenmaal niet altijd cash op zak.
Even klantenservice bellen en opgelost.
Gr.
Anton
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht