Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Sign & Styling Oss
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 maart 2016

Koper onbereikbaar

19 augustus 2016

Er heeft een klant een bestelling in onze webshop geplaatst met een verkeerd adres, een verkeerd telefoonnummer en een ongeldig email-adres.
De klant is dus voor ons onbereikbaar en  neemt zelf ook geen contact met ons op.
Ik heb ook wat geld teruggestort en in de omschrijving gezet om contact met ons op te nemen, heeft ook geen nut gehad.

Wat voor opties zijn er nog om de klant te bereiken?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Koper onbereikbaar

19 augustus 2016

Maar er is dus wel betaald? Om wat voor bedrag gaat het?

En waar is het product nu? Betreft het trouwens een generiek product, of iets op maat?
 
Sign & Styling Oss
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 maart 2016

Re: Koper onbereikbaar

19 augustus 2016

Er is inderdaad betaald maar het gaat niet om een groot bedrag gelukkig (€25)

De bestelling ligt al een tijdje gewoon klaar en bij ons mogen ze zelf de breedte van de sticker bepalen dus het is wel op maat gemaakt.
 
PixieBell
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 september 2011

Re: Koper onbereikbaar

21 augustus 2016

Als ze op geen enkele manier bereikbaar zijn of zelf contact opnemen, zou ik het geld helemaal terug storten.
Dan is het voor jou netjes afgehandeld. En mochten ze later alsnog willen bestellen, kunnen ze dat altijd opnieuw doen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Koper onbereikbaar

21 augustus 2016

Eens met Pixiebell.

Zeker ivm het lage bedrag. Ik zou het risico op een slechte beoordeling niet willen lopen.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Koper onbereikbaar

21 augustus 2016

Rustig afwachten tot de koper zich meldt. Geld terugstorten voor maatwerk lijkt mij niet aan de orde. Het is toch aan de koper om een juist adres op te geven? 
 
rednas
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 oktober 2013

Re: Koper onbereikbaar

29 augustus 2016

Gewoon terugstorten en je verlies nemen. 
je weet niet wat de reden is dat de klant niet bereikbaar is, gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Anders krijg je morgen misschien een pissig emailtje waarom je niet levert..
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Koper onbereikbaar

29 augustus 2016

Wat heb je uiteindelijk gedaan?
 
Sign & Styling Oss
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 maart 2016

Re: Koper onbereikbaar

30 augustus 2016

Ik ben uiteindelijk voor de optie van Bert gegaan, wij hebben de sticker ook al gemaakt en zoals hij zegt gaat het hier om maatwerk. Ik heb alles eraan gedaan om contact met de klant te krijgen dus ik wacht het nog gewoon af.
 
PixieBell
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 september 2011

Re: Koper onbereikbaar

30 augustus 2016

Ik had in eerste instantie niet begrepen dat hij al gemaakt was!
Hopen dat ze snel alsnog contact opnemen.
 
SH-Shop
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 augustus 2015

Re: Koper onbereikbaar

30 augustus 2016

Je hebt er al tijd, geld en energie in gestoken omdat het maatwerk is.  

De klant heeft ook zijn verantwoordelijkheid, niets terugstorten en wachten tot dat de klant contact opneemt.