Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
glaasje
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 januari 2011

Bezorger DPD

21 augustus 2016

Onlangs stond er plots een chauffeur van DPD bij mij achterom met de vraag of ik goederen van mijn buurman wou aannemen die niet thuis was.
Deze goederen heb ik aangenomen, omdat ik een goede relatie heb met mijn buurman.
Het betrof een B2B levering waarvan de verzender aan de buitenzijde van de dozen informatie heeft geplakt van wat er in de dozen zit, en voor wie het bestemd is.
Vervolgens krijg ik het bekende kastje onder mijn neus met de vraag of ik tekenen voor ontvangst.
Ik heb getekend voor ontvangst, niet wetende voor hoeveel dozen ik heb getekend, dan vraagt chauffeur mijn naam, adresgegevens.
Vervolgens is het daag en bedankt.
Deze gang van zaken bevalt mij niet, je moet privacy gegevens afgeven om  DPD en de buurman een plezier te doen, hoe kan ik bewijzen dat de buurman zijn goederen heeft afgehaald,?

Hoe gaan jullie met dit soort zaken om?
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Bezorger DPD

21 augustus 2016

Wanneer je de buurman kent er een goede relatie mee hebt is er toch weinig aan de hand. Jouw naam en adresgegevens zijn toch overal te vinden? (heeft dat dan iets met privacy te maken?) De Bode van DPD moet toch zowel aan de buurman als aan zijn baas en de verzender laten weten wie het pakket heeft aangenomen? Als je dat allemaal doodeng acht, zou ik zeker geen pakket voor de buren meer aannemen (en nemen de buren uiteindelijk ook geen pakketten meer voor jou aan denk ik)
 
glaasje
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 januari 2011

Re: Bezorger DPD

21 augustus 2016

Jouw naam en adresgegevens zijn toch overal te vinden? (heeft dat dan iets met privacy te maken?)  Als je dat allemaal doodeng acht, zou ik zeker geen pakket voor de buren meer aannemen (en nemen de buren uiteindelijk ook geen pakketten meer voor jou aan denk ik)

Het gaat  niet om mijn buurman, het gaat om gegevens en wat ermee gebeurt.
Als je hier mee te maken krijgt, zoals ik, https://www.politie.nl/nieuws/2016/augu ... crime.html


Dan ga je de zaken iets anders bekijken. Ik zou graag weten hoe die eikel aan mijn e-mailadres is gekomen, van mij heeft hij het niet.
Ps. mijn buren hoeven voor mij geen pakketten aan te nemen, daar zorg ik zelf wel voor.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Bezorger DPD

21 augustus 2016

Heeft de DPD jouw e-mail adres of had die oplichter jouw e-mail adres?
In het eerste geval: contact opnemen met DPD en in het tweede geval: voorzichtig omgaan met je gegevens en/of het klikken op links in vreemde e-mails
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bezorger DPD

21 augustus 2016

zulke mailtjes worden vaak semi-willekeurig gestuurd, en zal hij echt niet via een chauffeur van dpd krijgen.

ik snap je wantrouwen als je op zo'n nepmail bent ingegaan maar ik zou wel op de juiste dingen achterdochtig zijn...(niet dpd) - maargoed - ieder mag er natuurlijk het zijne van denken, ik zou het zelf dus niet zo'n probleem vinden...
 
glaasje
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 januari 2011

Re: Bezorger DPD

21 augustus 2016

Voor de duidelijkheid, ik ben niet op een nepmail ingegaan, bij de eerste, +/- 4 maanden geleden heb ik die meteen doorgestuurd naar de fraudehelpdesk.
Met enige regelmaat heb ik nepmails ontvangen, die ik allemaal heb doorgestuurd aan de fraudehelpdesk.

Het gaat mij meer over hoe  DPD met pakketten van klanten omgaat, het gaat om discretie, ik heb er nl niks mee te maken wat de buurman koopt of verkoopt in dit geval.
Wellicht zullen jullie die gegevens liever niet delen met jan en alleman.

@Mick, de bezorger van DPD heeft mijn e-mailadres niet, DPD ook niet, ook nergens gesuggereerd trouwens.
Natuurlijk voorzichtig omgaan met  je gegevens, daarom baal ik dat het weer gegevens moet afstaan, om anderen te plezieren.

Die gozer die ze gepakt hebben met nep e-mails kocht met valse gegevens bij webshops in, dus sommige webwinkeliers zijn ook slachtoffer.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Bezorger DPD

21 augustus 2016

Het gaat mij meer over hoe  DPD met pakketten van klanten omgaat, het gaat om discretie, ik heb er nl niks mee te maken wat de buurman koopt of verkoopt in dit geval.
Wellicht zullen jullie die gegevens liever niet delen met jan en alleman.
Maar dat heeft toch niks met de vervoerder (DPD, DHL, UPS, GLS, PostNL etc.) te maken?
De afzender (of klant) bepaald hoe zij het pakket verzenden (discreet of niet) of dat buren belevering is toegestaan?
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Bezorger DPD

22 augustus 2016

Dat is dan weinig discreet (en waarschijnlijk nogal dom) van de afzender van het pakket. Het gaat niet aan om DPD dan in het beklaagdenbankje te zetten. DPD scant alleen het DPD etiket, kijkt hooguit of het aan volume en gewichtseisen voldoet en zorgt dat het op de bestemming komt. Over het algemeen heeft een DPD bode of magazijnbeheerder het echt véél te druk om zich af te vragen wat er in een pakket zit en daar een studie van te maken.
 
ewerkman
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 juli 2016

Re: Bezorger DPD

29 augustus 2016

Ik werk voor een koeriersbedrijf en wij rijden voor dpd. Het is heel simpel. Dpd(en afzender) willen het pakket bezorgd hebben en wij zijn verplicht het pakket bij niet thuis geadresseerde bij de buren aan te bieden. Voor elk pakket moet getekend worden omdat er wel eens van die leukerds zijn die zeggen dat ze niks gekregen hebben maar wel getekend hebben....er zijn idd valse mails in omloop. Vaak zijn die zogenaamd van postnl(waar wij nog wel eens mee verward worden). Bij een burenlevering zijn we verplicht een briefje bij geadresseerde achter te laten. Die moeten wij tegenwoordig ook scannen. Dat staat dus allemaal digitaal.het enige wat dpd van een ontvanget kan zien is de handtekening en het adres(die de bezorger intikt op de scanner). Geen email of niks. Het komt wel voor dat mensen hun enailadres op het label hebben laten zetten. Das niet ons probleem. Sinds een jaar is het zo als we het pakkey nergens kwijt kunnen het naar de pakketshop gaat. Sommige paketten mogen niet bij buren(komt melding in scanner) of iemand heeft briefje hangen niet bij buren.dat mag

Overigens mag u gewoon nee zeggen als de bezorger vraagt of u voor de buren wilt aanpakken.dat gebeurt regelmatig. De bezorger zal dan gewoon weggaan.
 
SH-Shop
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 augustus 2015

Re: Bezorger DPD

30 augustus 2016

Ja heel toevallig vandaag ook een levering gemist en het is afgegeven bij de groenteboer 30 meter verderop. (Ja echt waar)

De groenteboer gaf aan dat hij eerder problemen had gehad met het aannemen voor de buren, dat het opgehaald was door iemand waarvoor het niet bestemd was. 
Ik geef dan altijd (2x gebeurd) het ticket af waarop staat dat het bij de buren is afgegeven en waarop staat dat het voor mij bestemd is. 
Verder is het ook een stukje vertrouwen, als je iets belangeloos aanneemt voor een ander.

Zelf ook wel eens afgetekend voor de buren, handtekening zetten en achternaam doorgeven plus huisnummer en straat. 
Ik zie het probleem niet zo, ze mogen mijn gegevens best hebben, alleen neem ik iets aan van bekenden, niet van iemand die 100 meter verderop woont.