Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Dop
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 januari 2016

PostNL of DHL

01 september 2016

Hoi allen,

Graag hoor ik wat over ervaringen mbt Postnl danwel DHL. Mijn webwinkel is nog volop in de maak maar ik heb wel al af en toe wat bestellingen. Ik had speciaal voor verzending voor het iets duurdere postNL gekozen omdat deze voor zover ik weet een redelijk goede reputatie heeft mbt tot snelle levering/levering binnen 24 uur.

Gisteren twee pakketjes verzonden met PostNL, om 3 uur op het postkantoor afgegeven en track-trace ontvangen. Nu keek ik net, en het ene pakketje zit nog in "het sorteerproces" en er staat dat de levering een dag vertraagd is, dat 't morgenochtend wordt. Het tweede pakketje staat nog steeds op "afgifte" met een verwachte levering van vandaag tussen 10.00 - 12.00, wat qua afstand gewoon niet te doen is, dus dat zal ook nog wel veranderen.

Heb ik nu gewoon pech gehad? Of is DHL misschien toch wat betrouwbaarder? Ervaringen?
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: PostNL of DHL

01 september 2016

Ik denk dat je qua het eerste pakket gewoon even pech heb gehad. 

Wat is de afstand die pakket nr. 2 moet afleggen, gezien je zegt dat het gewoon niet te doen is? Het proces bij PostNL is eigenlijk zo opgebouwd, dat het voor PostNL haalbaar is om een pakketje vanuit Den Helder, de volgende dag in Vaals te leveren. Buitenland zendingen uitgezonderd helaas. 
 
Dop
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 januari 2016

Re: PostNL of DHL

01 september 2016

Het tweede pakketje staat nog op "afgifte" is nog niet naar het sorteercentrum geweest, heeft een directe reistijd van ruim anderhalf uur van hier naar 't bezorgadres en zou tussen 10.00 en 12.00 vandaag worden bezorgd. Zou 't knap vinden als 't ze lukt :D. Of het systeem loopt bij dit pakketje wat achter. Dat zou ook nog kunnen.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: PostNL of DHL

01 september 2016

Waar heb je deze pakketjes afgeleverd en hoe laat? 

Er staat hier op Webwinkelforum namelijk ook een topic dat de pakketten bezorgd bij de Gamma de volgende dag pas worden opgehaald, i.p.v. diezelfde dag nog :( Over het algemeen worden de pakketten bij de punten rond 17:00 en 18:00 afgehaald, uitzonderingen daargelaten 

De locatiezoeker op http://www.postnl.nl/ geeft ook de lichtingstijd aan van het desbetreffende filiaal. Over het algemeen 'kunnen de PostNL T&T apps en websites het slecht aan als een pakketje net wat later wordt geleverd dan de lichtingstijd
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dop
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 januari 2016

Re: PostNL of DHL

01 september 2016

Het was echt op een postkantoor met een lichtingstijd om 17.30. Dus was om 3 uur nog ruim op tijd. Misschien dat ze mn pakketjes gisteren over 't hoofd gezien hebben dan ofzo. Of misschien heb ik iets verkeerd gedaan bij sendcloud, had daar gisterochtend voor het eerst twee etiketjes aangemaakt en geprint. Nu is er iig wel alvast eentje onderweg voor morgen. Die andere staat nog steeds op "afgifte". Zal 't even in de gaten houden..
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: PostNL of DHL

01 september 2016

DHL kreeg ikzelf ongeveer 1/10 retour, omdat het zogenaamd 'onbestelbaar' was. Oftewel het adres klopte niet of de mensen waren nooit thuis volgens DHL. 1 op 10 kan natuurlijk niet waar zijn. Ik had op een gegeven moment binnen een week 20 retour gekregen. Dat was het moment dat ik besloot per direct te stoppen bij DHL. Destijds was ik nog niet bij PostNL. Dus heb ik ze alle 20 opnieuw verzonden naar exact hetzelfde adres met DPD. Alle 20 de volgende dag bezorgd zonder problemen.

Om nog te zwijgen over hoe ze omgaan bij DHL met allerlei toeslagen en als je een pakketje stuurt waar je geen tarief afspraken mee hebt. Ik moest voor een doosje van ~2KG 45,- Excl. BTW aan DHL betalen. Voor mij dus nooit meer DHL.

PostNL is inderdaad iets duurder dan DHL, maar wel echt heel veel beter. Ik stuur nu ongeveer 2 jaar met PostNL en natuurlijk gaat er wel eens iets mis. Echter is de kwaliteit onderaan de streep onvoorstelbaar veel hoger dan bij DHL.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Dop
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 januari 2016

Re: PostNL of DHL

01 september 2016

Bedankt voor de reacties! Ik ben t even na gaan vragen en blijkbaar had de chauffeur gisteren niet genoeg ruimte waardoor er 2 karren waren blijven staan. Ze gaan dus vandaag wel zeker weg. Schijnt vaker voor te komen, maar niet zo heel vaak dus blijf nog maar even bij postnl want dhl klinkt zo ook niet al te best als ik t zo lees.
 
Dop
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 januari 2016

Re: PostNL of DHL

01 september 2016

.. Overigens wel een beetje vervelend dat ze totaal geen historie plaatsen met data op hun track en trace oid. Nu staat er bij beide pakketten dat er niets aan de hand is, enkel een planning voor de afleverdatum en een tijd voor morgen terwijl een van de pakketten nu nog steeds op "afgifte" staat (die andere is weer terug naar 't sorteercentrum).. Zo laten ze 't wel een beetje overkomen alsof de verzender 't probleem voor de vertraging is.
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: PostNL of DHL

01 september 2016

Via internationalparceltracking.nl kan je wel alle statusmeldingen zien, ook oude :-). Heeft je klant alleen niet zo veel aan... Hier is het ook al meerdere keren voorgekomen dat er pakketten achterblijven omdat de bus te vol is. En ook DHL Parcel, DPD etc zullen daar last van hebben. Om maar een voorbeeld te noemen, de DPD chauffeur z'n sleutel van de laadbak was afgebroken, met als gevolg dat hij alleen de bijrijdersstoel kon vullen met pakketjes. Probeer verschillende vervoerders en locaties eens uit. Bij PostNL wil de kwaliteit van de locaties nog wel eens verschillen, ik geef PostNL pakketjes alleen nog bij de Karwei, Gamma en Staples af, daar liggen een stuk minders pakkettjes, of ik mag het zelf stapelen in de rolcontainer (bij AH enz is het vaak een puinhoop). 
 
Dop
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 januari 2016

Re: PostNL of DHL

02 september 2016

Haha, een gebroken sleuteltje dat is idd echt overmacht dan :D. De dame van 't postkantoor hier liet wel enigzins vallen dat ze al meerdere keren bij postnl aangegeven hadden dat ze op alle dagen twee keer moeten komen maar dat ze dat dus niet doen. Dus in hoeverre 't een structueel probleem is geen idee, dat zal de tijd leren. De pakjes zijn nu iig bezorgd, eind goed al goed :D
 
Webshop Fulfilment
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 april 2016
Contacteer:

Re: PostNL of DHL

20 oktober 2016

DHL heeft de voorkeur voor mij op dit moment. Enkele jaren geleden zou ik nog voor PostNL hebben gekozen, maar het is nu een nek aan nek race en DHL investeert beter en slimmer.
PostNL afhaalpunten worden uitgeknepen en dus stopgezet. PostNL heeft te lang achterover geleund en dan wordt je uiteindelijk ingehaald door DHL. Ook zijn de tarieven van DHL veel beter en de klantenservice veel toegankelijker en komen sneller met een antwoord en of oplossing.
 
KDam
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 november 2016

Re: PostNL of DHL

17 november 2016

Eén tip: Niet DHL kiezen! Dat is gegarandeerd ontevreden klanten, of überhaupt geen klanten. Mensen mijden massaal webwinkels die via DHL verzenden omdat het bedrijf in Nederland gewoonweg amateuristisch is.... Verzending gaat vaker fout dan goed en er zijn veel problemen met de website waardoor het wijzigen van bezorgopties niet mogelijk is. Met een beetje pech moeten mensen 20 minuten in de auto om ergens buiten de stad een pakketje af te halen bij een depot of gaan pakketjes gewoon weer retour afzender. Ook komt het voor dat pakjes een maand of langer in een depot blijven liggen zonder dat de ontvanger hier iets van weet. Schandalig slecht bedrijf!
PostNL is wat dat betreft echt een betere keuze. Dat gaat lang niet altijd goed, maar in veruit de meeste gevallen wel. De website werkt prima en ze hebben zelfs een prima app waarmee men pakketjes kan volgen en bezorgwijze kan wijzigen. En doorgaans zijn afhaalpunten niet ver weg.
Dus als antwoord op de vraag: PostNL!
(persoonlijke noot: ik koop zelf in principe ook nooiit iets bij een webwinkel die via DHL verzendt.... Gewoon garantie dat het mis gaat! En die ervaring heb ik al sinds 2014 toen ik voor het eerst iets via DHL ontving - of beter gezegd: niet ontving!)
 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

Re: PostNL of DHL

18 maart 2017

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik twijfel namelijk nog steeds tussen postNL en DHL. Zelf heb ik slechte ervaringen met DHL in tegenstelling tot post NL. Bij post NL leveren ze het pakketje ook gewoon vaak bij 1 van de buren af wat ik bij DHL nog niet heb meegemaakt. Ik persoonlijk vermijd ook liever webshops die alleen met DHL verzenden. Zou het anders geen mogelijkheid zijn om de klant zelf te laten kiezen tussen DHL en post NL tijdens het verzendproces? Graag zou ik jullie advies hierin horen
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: PostNL of DHL

18 maart 2017

Afhankelijk van je webwinkelsoftware zijn dat soort keuzemogelijkheden via modules/plugins soms mogelijk, maar ik zou zelf gewoon kiezen voor één betrouwbare vervoerder. Jouw klanten weten het kwaliteitsverschil tussen PostNL en DHL over het algemeen niet en kiezen het goedkoopst.
 
jose1987
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 november 2016

Re: PostNL of DHL

20 maart 2017

Mijn idee was juist om voor DHL en Post NL dezelfde tarieven te hanteren. Dan is het aan de klant zelf om een keuze te maken in de verzendwijze. Vooral onder de mensen die een slechte ervaring met DHL of juist Post NL hebben zodat ze hierin zelf de keuze kunnen maken.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht