Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
bibiana
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 september 2016
Contacteer:

Pakketbezorger verkeerd gehandeld

12 september 2016

Mijn tante heeft een webwinkel en aangezien ze momenteel door ziekte niet zelf kan internetten, stel ik voor haar deze vraag.
Ze heeft een pakket naar een klant bezorgd. Klant woont midden in het centrum van een stad. Klant was niet thuis. Hierop heeft de pakketbezorger het pakketje tussen de spijlen van het toegangshek geschoven en zelf getekend voor ontvangst.

Klant belt een week later waar pakket blijft. Er was getekend voor ontvangst. Na een rondje bellen heeft de pakketbezorger toegegeven dat hij zelf getekend heeft en het pakket door de spijlen van de poort heeft geschoven. Waarschijnlijk is het pakket door iemand anders gezien en meegenomen, daar dit midden in een druk centrum was.

Tante heeft het pakket opnieuw verzonden maar wil de schade op de zorgdienst verhalen. Deze komen echter alleen met excuses aan en dat ze het intern bespreken.Dit kan toch niet? Hoe zouden jullie handelen?
Bezoek de website www.biancawalraven.nl

Copywriter | tekstschrijver
 
bibiana
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 september 2016
Contacteer:

Re: Pakketbezorger verkeerd gehandeld

12 september 2016

Zorgdienst moet bezorgdienst zijn. Typen via mobiel gaat wat lastiger.

Iemand tips over deze kwestie?
Bezoek de website www.biancawalraven.nl

Copywriter | tekstschrijver
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Pakketbezorger verkeerd gehandeld

12 september 2016

Via wie is het verzonden, welke vervoerder, verzekerd?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Pakketbezorger verkeerd gehandeld

12 september 2016

Misschien ook nog handig om te vermelden. Gaat het om een verzending aan de balie of is er een zakelijk contract? Als het niet verzekerd is dan is het denk ik pech.

Al met al vind ik als een bezorger zelf aftekent dit eigenlijk zonder verzekering toch vergoed moeten worden omdat er opzet in het spel is.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
bibiana
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 september 2016
Contacteer:

Re: Pakketbezorger verkeerd gehandeld

13 september 2016

Ik wil niet direct de bezorgdienst benoemen omdat we afwachten of er nog een oplossing gaat komen.
Het was niet verzekerd verzonden. Er is geen contract aanwezig.

Wij zien dit als valsheid in geschrifte: een handtekening vervalsen. Want de bezorger had de handtekening van de klant neergezet.
Bezoek de website www.biancawalraven.nl

Copywriter | tekstschrijver
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Pakketbezorger verkeerd gehandeld

13 september 2016

Ik zou het er eigenlijk zeker niet bij laten zitten. Ik heb dit wel eens gehad met PostNL, die een pakketje, die aangetekend verzonden was, bij de buren door de brievenbus had bezorgd. 

Er was getekend met "Pakketje door de brievenbus bezorgd". 

Buren waren net 3 weken op vakantie. PostNL doet hier niks aan, behalve excuses aanbieden. Retourneren kan na 2 weken niet meer bij de webwinkel, oftewel, ik moest 3 weken wachten op een pakketje t.w.v. 200 euro, die ik dezelfde dag nog nodig had, ik moest namelijk een defecte SSD vervangen, die dezelfde dag nog geïnstalleerd moest worden. Ik ging daarna namelijk zelf op vakantie. 

We hadden gelukkig een sleutel van de buren, maar ik vind het alsnog een slechte zaak. Er wordt geen verantwoordelijkheid genomen, als je geen verzekering heb afgenomen. 

Sidenote trouwens. Dit is niet alleen bij PostNL, ik heb ook slechte ervaringen met DHL & DPD. UPS levert hier niet veel, dus daar heb ik het nog nooit echt ervaring mee gehad.   
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Pakketbezorger verkeerd gehandeld

13 september 2016

Heb een paar maanden terug hetzelfde meegemaakt.
Bezorger legt pakket ergens neer en tekent zelf.
Weg pakket.
Ergste is dat ik bij een bevriende webshop had besteld.
Het gebeurd dus zeker vaker.
 
bibiana
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 september 2016
Contacteer:

Re: Pakketbezorger verkeerd gehandeld

14 september 2016

Hoe was dit opgelost, Serviesonline?
Bezoek de website www.biancawalraven.nl

Copywriter | tekstschrijver
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Pakketbezorger verkeerd gehandeld

14 september 2016

De  bevriende webshop heeft alles opnieuw naar me opgestuurd.
 
Live Logistics
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 november 2013
Contacteer:

Re: Pakketbezorger verkeerd gehandeld

12 oktober 2016

Helaas is dit een veelvoorkomend probleem, je kan daarom ook het best je klant tevreden houden en zo snel mogelijk een nieuwe product opsturen. De klant moet niet de dupe worden van een conflict tussen jou en de vervoerder. Het conflict vecht je daarna uit met de vervoerder. Wat ik van PostNL weet is dat ze de bezorger er wel degelijk op aanspreken en de betreffende bezorger krijgt dan ook een waarschuwing/klacht. En vaak komt het pakket wel terecht daarna, dat zal in dit geval niet zo zijn omdat het pakket waarschijnlijk gestolen is. De bezorger heeft toegegeven het pakket buiten te hebben neergezet dus ik neem aan dat de vervoerder over gaat tot een vergoeding van het product.

Ik ben benieuwd hoe dat verder is afgehandeld door de vervoerder?