Zware pakket versturen advies

1
Beste mensen,

Ik ga morgen voor het eerst een benzine-aggregaat versturen naar een klant.

Afmetingen:
51,2 cm lang
29 cm breed
42,5 cm hoog
20,7 kg

Het probleem is dat ik niet weet hoe ik zo een machine moet inpakken..

Bij advies graag ook vermelden waar het verpakkingsmateriaal te koop is.

Alvast bedankt!

Groetjes,

R. Dijkman

Re: Zware pakket versturen advies

2
Je zou het wellicht in kunnen pakken met piepschuim, en dan stevig inwikkelen met wikkelfolie. Als je het in een doos wilt versturen zou ik wel gaan voor een dubbele of driedubbele golf met veel vulling.

De maten en het gewicht vallen nog wel mee, dus dat moet wel lukken.

Re: Zware pakket versturen advies

3
rzethof schreef:Je zou het wellicht in kunnen pakken met piepschuim, en dan stevig inwikkelen met wikkelfolie. Als je het in een doos wilt versturen zou ik wel gaan voor een dubbele of driedubbele golf met veel vulling.

De maten en het gewicht vallen nog wel mee, dus dat moet wel lukken.
Bedankt voor je reactie! Waar kan ik snel even piepschuim kopen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Zware pakket versturen advies

6
Wij krijgen dit soort "pakketten" meestal in een bijpassende doos. Daar zou ik hem dan ook mee versturen, 

Anders zorg je voor een goede stevige doos, en pak je de hoeken goed in in piepschuim. Zorg dat de doos goed aansluit op de aggregaat, zodat hij geen bewegingsvrijheid heeft. Je kan hier bijvoorbeeld ook proppen papier voor gebruiken, die zijn over het algemeen wel stevig. 

Zorg er ook voor dat er geen (brandbare) vloeistoffen in zit, die aggregaatjes willen nog wel eens lekken als ze in onmogelijke houding staan. Misschien is een "this side up" sticker ook wel een idee, maar daar trekken pakketbezorgers zich nooit zo veel van aan.