Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

PostNL heeft weer wat nieuws bedacht.

21 november 2016

Ik verzend heel veel pakketten via een tussenbedrijf (absoluut geen klachten over) en uiteindelijk gaat alles via postnl.

En die hebben kennelijk weer wat nieuws uitgevonden (althans, ik was het nog niet eerder tegengekomen.)

Een buitenlandse klant, die ik vertrouw, geeft aan een pakket niet ontvangen te hebben dat verzekerd was en met handtekening voor ontvangst. Handtekening is een vage krabbel. Vroeger werd er dan even navraag gedaan bij de postbode en in 99% van de gevallen was er meteen duidelijk waar het pakket was (bij de buren of nog in de bus.) Probleem opgelost en pakket dezelfde dag nog terecht.
Nu moet de klant een digitaal formulier invullen en ondertekenen plus een kopie paspoort doorsturen. Alleen om navraag te doen!

9 van de 10 klanten neemt die moeite niet en zegt laat maar zitten. Met als gevolg: klant kwijt, en wellicht een slechte recensie. Zelf vind ik het al lastig om formulieren digitaal te ondertekenen en ga ik zeker geen kopie paspoort willekeurig opsturen.

Indien de postbode aangeeft het correct bezorgt te hebben en de klant niet snap ik die documenten. Het is dan woord tegen woord en een van de 2 pleegt 'fraude.' Maar om simpelweg even na te vragen? Dat zie ik als frustreren.

Ik heb er uiteraard voor gekozen om de klant op mijn kosten een nieuwe bestelling toe te sturen.