Hallo,
Ik heb een jaar geleden de franco verzenddrempel gehalveerd naar 25 euro, daaronder betalen mensen 3,95€ verzendkosten.
Ik heb gemerkt dat het aantal transacties zijn gestegen (vermoedelijk door deze lagere drempel, al heb ik ook meer aan marketing etc gedaan). Maar na een jaar evalueren merk ik dat het best lastig uitkomt. We zijn veel tijd kwijt aan de handeling dus de marges zijn mager.
Nu zit ik te twijfelen om ofwel het franco bedrag naar >30€ te verhogen of de verzendkosten te verhogen naar 4,95€ voor mensen die niet aan de franco drempel komen.
Hieronder een aantal specs: we zitten in de food branche en de producten zijn meestal laaggesprijsd. Voor 25 euro moet je dus wel even shoppen. Onze concurrenten verzenden vanaf €35 tot €50 gratis.
Van de laatste 300 klanten zijn dit de bestelgroottes:
26% besteld voor minder dan €25 en betaald dus verzendkosten
40% besteld tussen €25-30
33% besteld > 30€.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk verhaal is.
Waar zouden jullie voor gaan? Het franco bedrag verhogen (en zo ja hoe zou je dat communiceren) of het franco bedrag zo laten en de verzendkosten iets verhogen voor de kleine orderwaardes? Alvast dank.