Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Wizz
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 november 2016

Verzenddrempel/verzendkosten verhogen

29 november 2016

Hallo,
Ik heb een jaar geleden de franco verzenddrempel gehalveerd naar 25 euro, daaronder betalen mensen 3,95€ verzendkosten.
Ik heb gemerkt dat het aantal transacties zijn gestegen (vermoedelijk door deze lagere drempel, al heb ik ook meer aan marketing etc gedaan). Maar na een jaar evalueren merk ik dat het best lastig uitkomt. We zijn veel tijd kwijt aan de handeling dus de marges zijn mager.
Nu zit ik te twijfelen om ofwel het franco bedrag naar >30€ te verhogen of de verzendkosten te verhogen naar 4,95€ voor mensen die niet aan de franco drempel komen.
Hieronder een aantal specs: we zitten in de food branche en de producten zijn meestal laaggesprijsd. Voor 25 euro moet je dus wel even shoppen. Onze concurrenten verzenden vanaf €35 tot €50 gratis.
Van de laatste 300 klanten zijn dit de bestelgroottes:
26% besteld voor minder dan €25 en betaald dus verzendkosten
40% besteld tussen €25-30
33% besteld > 30€.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk verhaal is.
Waar zouden jullie voor gaan? Het franco bedrag verhogen (en zo ja hoe zou je dat communiceren) of het franco bedrag zo laten en de verzendkosten iets verhogen voor de kleine orderwaardes? Alvast dank.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Verzenddrempel/verzendkosten verhogen

29 november 2016

Een drempelbedrag voor gratis verzending op 30e vind ik aan de lage kant. Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van (hoe hevig) de concurrentie (is).

Als je een aanpassing gaat doen, zou ik ervoor kiezen om verder vooruit te kijken, zodat je dit niet hoeft te herhalen binnen relatief korte tijd.

Verder is het nieuwe jaar meestal een goed moment om verzendkosten aan te passen. Ook dit kan je natuurlijk beter niet te vaak doen.

Met andere woorden: kijk wat verder vooruit voor dit soort aanpassingen.
 
Romano
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 juni 2014
Contacteer:

Re: Verzenddrempel/verzendkosten verhogen

29 november 2016

Zelf heb ik twee drempelbedragen voor gratis verzending, afhankelijk van welke verzendwijze de klant wil. Bij de budgetzending (tragere zending) is het drempelbedrag 25 euro. Bij een zending met PostNL is het drempelbedrag 35 euro. Voor buitenlandse zendingen is het drempelbedrag 50 euro. 
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht