Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Chris72
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 november 2016

Producten Met of Zonder Verzendkosten Verkopen

30 november 2016

Wij verkopen producten tussen de 100 en 1000 Euro en staan er ook mee op de vergelijksites. 
Tot nu toe hebben wij de verzendkosten altijd apart vermeld, maar zien dat er op dit moment 95% van alle webshops die ook dezelfde producten verkopen de verzendkosten in de prijs van een product doorberekent. Ik begrijp niet helemaal waarom ze dat doen. Weet er misschien iemand de logica hiervan? Mijn persoonlijke redenering is dat wanneer een klant 2 of meer van dezelfde producten bestelt, bij ons goedkoper uit is. En toch vind ik het vreemd dat veruit de meeste andere concurrenten dit niet doen.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Producten Met of Zonder Verzendkosten Verkopen

30 november 2016

Wij verkopen producten tussen de 100 en 1000 Euro en staan er ook mee op de vergelijksites.
Om wat voor producten gaat het dan? In welke markt zit je?

Wordt er ook geen gebruik gemaakt van een drempelbedrag voor gratis verzending?
 
Pascal.
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 augustus 2012
Locatie: Groenlo

Re: Producten Met of Zonder Verzendkosten Verkopen

14 december 2016

De logica er achter is een psychologisch effect. 'Gratis verzending' of 'geen verzendkosten' is in de ogen van veel mensen natuurlijk erg aantrekkelijk. En je weet aan de hand van de productprijs ook direct wat je moet betalen.
Het klopt dat je als klant goedkoper uit bent als je meerdere producten koopt en dan maar 1x verzendkosten betaalt. Maar je kunt ook korting geven bij afname van meerdere producten. Bijvoorbeeld: bestel 2 stuks en ontvang 5 euro korting.
Ex: webwinkelier.
Huidig: Jr. SEO specialist
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Producten Met of Zonder Verzendkosten Verkopen

01 februari 2017

Het hangt er vanaf waar je zelf voor kiest.
Verstuur je alles of bied je ook de mogelijkheid tot afhalen bijvoorbeeld.

Wij berekenen vast per bestelling 1x verzendkosten en hanteren geen franco order bedrag.
Dit doen we express niet omdat we ook klanten hebben die afhalen, die zouden dan structueel te veel betalen.
Als we de verzendkosten meenemen in de marge dan moet de prijs omhoog en betalen de klanten via de hogere prijzen de verzendkosten alsnog.

Als je bijvoorbeeld een product van 100 euro gratis verzend betaalde klant eigenlijk 95 euro voor het product + 5 euro verzendkosten.
Besteld de klant echter 2 van deze producten, dan betalen ze bij de eerste 200 euro en bij de 2e 190 euro + 5 euro verzendkosten is 195 euro.
Dit er van uitgaande dat er 2 artikelen als 1 pakket verzonden kunnen worden.

Gratis verzenden lijkt leuk en goedkoop, maar eigenlijk betaal je als klant dan gewoon te veel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht