Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
zlsas
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 december 2016

Onderzoek belang van ICT in webwinkellogistiek en het inzetten meerdere verkoopkanalen

08 december 2016

Goedendag,

Ik houd het zo kort mogelijk. In het kader van een opdracht voor de minor die ik volg aan de Hogeschool Rotterdam leg ik u deze enquête voor. De opdracht houdt in dat ik een zelfbedachte hypothese aan de praktijk onderwerp door het doen van een meting. Hierbij maak ik gebruik van de test- en leerkaarten van Strategyzer. Het eerste deel van deze enquête gaat in op het belang van ICT in de logistiek van een webwinkel, waarbij de hypothese als volgt luidt: "ICT is de belangrijkste factor in de logistiek van een webwinkel". Het tweede deel van de enquête gaat in op de diverse verkoopkanalen die een e-tailer kan inzetten. De hypothese van het tweede deel is: "Om als webwinkel/webwinkelier te overleven is het noodzakelijk om verschillende verkoopkanalen in te zetten".

Hieronder een aantal citaten waarom ICT in de webwinkellogistiek dan zo belangrijk zou zijn:
  • “En, vergeet de IT-aanbieder van e-fulfilment niet; zij nemen een cruciale positie in deze ‘nieuwe’ keten. De bits en bytes zijn tenslotte steeds meer bepalend (Banning, 2014)”. 
  • “E-fulfilmentbedrijven noemen ICT als belangrijkste kerncompetentie om succesvol te zijn in logistiek en online verkoop” (Van der Meulen & Kindt, 2013). 
  • “Maak gebruik van de mogelijkheden rondom het automatiseren van (logistieke) processen middels IT en mechanisatie” (De Jager, 2014). 
Een combinatie van diverse kanalen zou niet alleen tot extra omzet leiden, het straalt ook meer vertrouwen uit richting consumenten. Het blijkt vandaag de dag steeds belangrijker om diverse verkoopkanalen in te zetten. Stam (2015) onderstreept dit en meldt dat de consument op zoek is naar een naadloze en gepersonaliseerde ervaring waarin het niet uitmaakt welk kanaal of welke technologie wordt ingezet. 

Het invullen van deze enquête zal ongeveer 5 minuten in beslag nemen. De resultaten zullen enkel worden gebruikt voor het afronden van de minoropdracht. Mailadressen worden niet geregistreerd en voor het invullen van deze enquête hoeft u niet in te loggen bij Google.

De enquête kunt u hier vinden. Ik hoop dat u de tijd voor mij wilt nemen om deze enquête in te vullen. 


Referenties:
Banning, B. (2014). Specialiseren en samenwerken met oog voor IT. Nieuwsblad Transport, 4, 12-13. Geraadpleegd van https://insights.abnamro.nl/download/18471/
Jager, R. de. (2014, 27 juni). Onderzoek: beter aansluiten op logistieke behoeften. Geraadpleegd van http://twinklemagazine.nl/achtergronden ... /index.xml
Meulen, S. J. van der, & Kindt, M. R. J. (2013). Fulfilment van online verkoop: It takes two to tango. Geraadpleegd van http://ondernemerschap.panteia.nl/main/ ... id/a201349
Stam, J. (2015, 23 januari). Shopping2020: retail en omnichannel. Geraadpleegd van http://www.emerce.nl/achtergrond/shoppi ... mnichannel
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht