Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Lariisz
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 december 2016

Zeevracht CIF

20 december 2016

Goedenavond,

Ik heb een vraagje,
Ik heb nu voor het eerst een grote zending per zeevracht laten komen. Deze is nu onderweg naar Rotterdam, betaald is tot "Port Delivery".
Hoe kan ik nu het best een bedrijf vinden die voor mij de douaneafhandeling doet? De vracht haal ik in rotterdam zelf op, dus hoeft niet geleverd te worden,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
MichelB
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: Zeevracht CIF

20 december 2016

Goedenavond Lariisz,

Er zijn douane expediteurs die je kan inschakelen om een zending te laten inklaren. Wij regelen dit als expediteur zelf altijd met één vast kantoor bij de agent waarbij wij ook onze vrachten aanbrengen. Wat dat betreft is het een kwestie van zoeken op google naar douane expediteur. Hou er wel rekening mee dat je meestal maar een paar dagen de tijd hebt om een zending te kunnen inklaren voordat er opslagkosten in rekening worden gebracht. Deze kunnen nog wel eens oplopen. Ik zou dus gaan zoeken naar een expediteur al voordat de zending aankomt in Rotterdam.

Daarnaast is de kans groot dat je ook alle kosten voor de afhandeling in Rotterdam nog moet betalen. Veel transporteurs/expediteurs strikken mensen met lage tarieven door hen zelf de locale kosten in Rotterdam te laten betalen. Om niet totaal voor een verrassing te komen te staan zou ik ook even navragen hoe hoog de kosten zijn voordat de goederen daadwerkelijk kunnen worden meegenomen (als je dit nog niet hebt gedaan uiteraard). Wellicht is het voor het bedrijf die de zending straks ontvangt mogelijk om de zending voor je in te klaren? 

Met vriendelijke groet,

Michel Bekker
 
Lariisz
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 december 2016

Re: Zeevracht CIF

22 december 2016

Bedankt voor je antwoord,

De zending is nu onderweg en wordt ongeveer 19 januari 2017 pas verwacht. Ikzelf heb het transportdocument, met alle informatie over het schip en voyagenr. Hoe kom ik erachter welke agent mijn shipment gaat ontvangen? Het is verscheept via sai world logistics (indisch bedrijf)
Verder is het vakje delivery agent leeg, en heb ik wel vessel&voyage nr staan.

Alvast bedankt,
Larissa
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Zeevracht CIF

22 december 2016

Je krijgt automatisch bericht van een 1 van de bedrijven aldaar die de zending ontvangen. Als je een vaste partner hebt voor de afwikkeling dan moet je dat aangeven en zullen ze de zending overdragen aan die partij. Als je er nog geen hebt dan kan je het beste de betreffende partij die de zending ontvangen heeft de inklaringen laten verzorgen. Zelf ophalen behoort zeer zeker tot de mogelijkheden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.