Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
M&Ms
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 augustus 2014
Contacteer:

Alternatief voor rollende (ronde) koker?

26 januari 2017

Beste leden, 

Ik zend nu sinds een aantal weken posters in ronde kokers. 
Nu is het alleen zo dat ronde kokers eigenlijk afgeraden worden door PostNL, aangezien ze van de band af kunnen rollen en dus kapot kunnen gaan, of zoek raken.

Ik ben dus op zoek naar een alternatief of oplossing om rollen tegen te gaan:
Alleen zijn bijna alle vierkante kokers, trapeze kokers en driehoekkokers bijna 2x zo duur ten opzichte van de ronde kokers. 
Wie kent/herkent dit probleem en heeft hier DE oplossing voor? Ik wil niet teveel zelf lopen knutselen en plakken. De producten zitten all in ronde kokers. 
Hiervoor moet ik een goedkope en makkelijke oplossing vinden om rollen tegen te gaan. 

Ik hoop dat iemand hier een goede en vooral simpele oplossing voor heeft!
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Alternatief voor rollende (ronde) koker?

26 januari 2017

Langwerpige dozen (vierkant in doorsnee in jouw geval) op maat  laten maken bij 123kartonnendozen of een van de andere aanbieders. Bij een afname van 100- 200 stuks niet duurder dan ronde kokers. Ik verstuurde vroeger ook veel ronde kokers met kwetsbare spullen en dat was een drama: ze rollen van de sorteerband, raken in de machine bekneld of worden -eenmaal op de grond liggend- door een heftruck overreden. Bij langwerpige dozen, rechthoek in doorsnee in mijn geval, geen centje pijn. Bijkomend voordeel is dat ze plat op voorraad gehouden kunnen worden, zodat ze weinig ruimte innemen. Het kost wellicht wat meer plakband met de daarbij komende ongunstiger milieueffecten. Overigens bestaan er ook driehoekige dozen (wellicht beter voor posters) en driehoekige "ringen" die voorkomen dat een ronde koker gaat rollen. Succes!
 
Luchtkussengigant
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 januari 2017
Contacteer:

Re: Alternatief voor rollende (ronde) koker?

27 januari 2017

Zoals BertB hierboven al aangeeft kan je het beste zoeken naar vierkante kokers. Makkelijkste om deze te vinden door te zoeken op HIT/HAT dozen. Dan kom je bij de goede categorie terecht. Over het algemeen worden er erg hoge prijzen gerekend voor zulke dozen in kleine aantallen dus bestel in een hoger aantal. Mocht je een prijs willen laten checken of dit reëel is stuur mij dan even een DM. Dan kijk ik even met je mee, want ik heb de kokers in het verleden veel ingekocht en verkocht. 
Voor al uw verpakkingsmaterialen - https://Verpakgigant.nl - Vandaag voor 22:00 uur besteld morgen geleverd - Geen verzendkosten en orderkosten
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Alternatief voor rollende (ronde) koker?

29 januari 2017

Ik zou dan persoon voor driehoek gaan ipv vierkant. Driehoek is net wat steviger. Een vierkant kan namelijk een ruitvorm worden als deze teveel belast wordt door dozen die erop worden gezet.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
M&Ms
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 augustus 2014
Contacteer:

Re: Alternatief voor rollende (ronde) koker?

30 januari 2017

dank jullie voor jullie antwoord!

De prijzen schelen enorm in kleine aantallen inderdaad. 
Ik ga nu wel voor vierkante kokers kijken  
Hier kan ik net wat meer andere dingen in kwijt dan een driehoek koker. Ook zijn deze wat gangbaarder en dus goedkoper. 
Ik blijf de posters wel in ronde kokers doen en doe deze dan weer in de vierkante kokers om inderdaad problemen te voorkomen met indeuken etc. 

@luchtkussengigant 
Ik zal je straks even een PB sturen met wat in nu heb genomen!
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Alternatief voor rollende (ronde) koker?

01 februari 2017

Een goedkope oplossing tegen rollen is het aanbrengen van een hoekprofiel langs de koker vastmaken met tape.
Dat kan een goedkoop kartonnen hoekprofiel zijn, dit zorgt er voor dat de koker maar een stukje rolt en daarna op de het profiel blijft haken.
Niet de mooiste oplossing maar wel effectief.
Voor een hoekprofiel van 100cm betaal je bij een afhankelijk van het aantal niet meer dan 30 - 50 cent.
Veel goedkoper dan een vierkante koker of driehoekdoos als het toch al in een ronde koker zit.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht