Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ewerkman
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 juli 2016

verkoopprijs.. even de weg kwijt..

29 januari 2017

Ik zit wederom te stoeien met de verkoopprijs maar nu zie ik even door de bomen het bos niet meer.
Ik dacht er goed aan te doen om de prijzen x2.2 oid te doen zodat dat de verkoopprijs wordt.

Maar nu ga ik herstarten met de webwinkel (ben een poos ziek geweest) en ik wil een deel van de verzendkosten gaan berekenen in de verkoopprijs.
Nu zit ik uiteraard even rond te kijken wat vergelijkbare winkels vragen voor iets wat ik ook ga verkopen.
Maar zij vragen een prijs waarvan ik niet weten hoe zij eraan komen want als ik mijn tarief bereken zit ik er boven

bijv ik heb een artikel dat kost 1,95 inkoop ex 21 btw
Zou ik dat al x 2.2 doen kom ik uit op ongeveer 4.40 maar ik zie bij andere dat het verkocht wordt voor 2,95 tot 3,75 euro

NA wat gereken en gegoogle kwam ik erop uit dat zij 1,95 x 37 % marge doen en dan komt je op 3,25  incl btw (verkoop) (ongeveer)
Ze berekenen voor een postnl verzending ook maar 3,95 (wat normaal 6,95) is voor alle verzendingen.
Zie ik het nu verkeerd of verlies je dan op dat produkt? Ik weet vrij zeker dat zij niet zoveel versturen dat zij zoveel staffelkorting krijgen voor lagere verzendkosten.l

ik vond een berekening: verkoop=inkoop+kosten+btw
dus in mijn geval dan 1,95+2 (voor de verrekening lagere verzendkosten aangezien ik 4,95 voor pakketpost wil vragen)+btw=4.77 

wat is nu wijsheid? 
Ik ben denk ik ff de draad kwijt :(
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: verkoopprijs.. even de weg kwijt..

29 januari 2017

Om wat voor soort product gaat het?

Is het een bijproduct? Wordt het vaak in combinatie met andere producten verkocht? Hoeveel koopt men gemiddeld?
Dat zijn allemaal factoren die bepalend zijn voor de verkoopprijs!

Wij hebben een aantal producten die we tegen kostprijs (inkoop+(verzend)kosten+BTW ) of zelf met licht verlies verkopen. Vaak zijn dit bijproducten of producten waarvan men meerdere tegelijk koopt. Hierdoor worden deze toch nog winstgevend.
 
ewerkman
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 juli 2016

Re: verkoopprijs.. even de weg kwijt..

29 januari 2017

Het is een produkt wat op zichzelf meestal gebruikt wordt maar het kan in combinatie met andere produkten gebruikt worden.

Er wordt vrij veel van dit produkt gebruikt. Er zit wel een kwaliteitseis aan. Er is wel namaak of iets wat erop lijkt.

Voorheen verkocht ik het voor 4.95 maar ik zie het al voor 2.95. De meeste mensen willen toch graag zo goedkoop mogelijk shoppen denk ik.
Maar als ik zo laag ga kan ik andere kosten niet dekken of break even spelen. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.

Men kan er uiteraard heel veel van inkopen maar het is een plantaardig produkt en de kwaliteit,ondanks gesealed, ga toch wel achteruit na een paar maanden.

Ga ik dus voor kwaliteit en dus wat duurder of zo goedkoop mogelijk om klanten te winnen?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: verkoopprijs.. even de weg kwijt..

29 januari 2017

Als jij je duidelijk kan onderscheiden met kwaliteit en je klanten daarvan kan overtuigen, dan zou ik een gezonde marge hanteren!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: verkoopprijs.. even de weg kwijt..

29 januari 2017

Je kosten bestaan uit meer dan enkel verzendkosten lijkt me? En die kosten verschillen per bedrijf, dat heeft voornamelijk te maken met schaalgrootte.
 
ewerkman
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 juli 2016

Re: verkoopprijs.. even de weg kwijt..

29 januari 2017

Henk-k uiteraard zijn er meer kosten maar ik kan een aantal andere kosten drukken door recycling en zelf veel te doen en goede afspraken met leveranciers.

Ik denk dat ik voor kwaliteit ga want tegen prijsvechters kan ik zowiezo niet op. Jaren geleden had ik een vrij goedlopende webwinkel in soortgelijke branche en stond ik als betrouwbaar met goede kwaliteit te boek. Ik heb er trouwe klanten aan overgehouden.

Ik heb er produkten bij zitten waarvan ik zeker weet dat het topkwaliteit is en er zijn winkels met soortgelijke dingen maar van leveranciers met veel lagere kwaliteit. En nog duurder ook.

Bedankt voor de hulp
 
Luchtkussengigant
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 januari 2017
Contacteer:

Re: verkoopprijs.. even de weg kwijt..

30 januari 2017

In dat geval altijd voor kwaliteit gaan. Op lange termijn is dat vaak de beste strategie. Prijsvechters zullen er altijd zijn ook in onze branche. Hanteer je eigen marge en kijk hoe dit loopt, naar beneden bijstellen kan altijd, omhoog is een heel ander verhaal. 
Voor al uw verpakkingsmaterialen - https://Verpakgigant.nl - Vandaag voor 22:00 uur besteld morgen geleverd - Geen verzendkosten en orderkosten
 
paulvdb
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 december 2015

Re: verkoopprijs.. even de weg kwijt..

01 februari 2017

Die verzendkosten van 3,95 die je concurrenten berekenen kan zijn voor brievenbuspakket. Of zijn de produkten daar te groot voor?
 
ewerkman
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 juli 2016

Re: verkoopprijs.. even de weg kwijt..

01 februari 2017

Paulvdb de meeste produkten zijn daar te groot voor. Ik zag dat er stond voor elke bestelling ongeacht het aantal artikelen is het 3.95

Nu gebruik ik sendcloud en wilde via dpd versturen maar daar heb je weer een apart contract voor nodig.helaas bieden myparcel en shopsunited dit ook niet aan.
Dpd is nl standaard handtekening,naar pakketshop versturen of na 1x thuis direct naar pakketshop en verzekerd tot 500 euro(uit mijn hoofd). Mss later eens naar kijken helaas

Met de verzendkostenverrekening zal ik met een aantal artikelen duurder zijn en andere mss goedkoper alsnog.

Ik denk dat ik brievenbus post,wat ik weinig heb, gratis maak en pakketpost 3.95 of 4.94 per bestelling.