Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
COSMEDIA
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 april 2016

Bol.com - Verzendetiketten?

31 januari 2017

Ik ben gestart met mijn producten te verkopen op bol.com. Normaal gesproken draai ikmet mijn webshop via mijn Dymo labelwriter al mn adressen uit. Echter is die mogelijkheid er niet bij het systeem van bol.com. Het is dus knip en plak werk wat weer extra tijd in neemt.

Weet iemand hier toevallig een externe oplossing voor?

Alles wordt via briefpost gestuurd, het gaat dus alleen om het adres.
 
christiaan_01
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 augustus 2012

Re: Bol.com - Verzendetiketten?

31 januari 2017

Normaal gezien kun je in Bol een excel bestand downloaden van alle openstaande orders. ('Download alle bestellingen')
Hierin staan de adressen vermeld. Vervolgens moet je deze adresvelden zien te importeren in een 'Etiketten' bestand.
Hoe dat precies moet weet ik even niet. Deze link kan je in de goede richting helpen.
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Bol.com - Verzendetiketten?

31 januari 2017

Ik heb een koppeling via Sendcloud met Bol.com, je kan dan ongefrankeerde labels uitprinten. 
 
COSMEDIA
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 april 2016

Re: Bol.com - Verzendetiketten?

31 januari 2017

De koppeling met Sendcloud ziet er goed uit, bedankt voor de tip!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
COSMEDIA
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 april 2016

Re: Bol.com - Verzendetiketten?

31 januari 2017

Werkt dit ook met een Dymo labelwriter? Ik krijg ze alleen met te kleine onleesbare tekst er uit. Ik kan alleen kiezen uit a4 of a6.
 
Romano
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 juni 2014
Contacteer:

Re: Bol.com - Verzendetiketten?

31 januari 2017

Met de Labelprinter 4XL lukt het mij prima om de labels van Bol.com uit te draaien.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
 
COSMEDIA
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 april 2016

Re: Bol.com - Verzendetiketten?

31 januari 2017

Ik lees dat de die inderdaad wel ondersteund wordt
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Bol.com - Verzendetiketten?

01 februari 2017

Als je gebruik maakt van A6 etiketten kun je beter investeren in een goede Zebra printer.
De printers zijn wat duurder maar de etiketten zijn een stuk goedkoper wat zich op langere termijn zeker terug verdient als je in volume gaat verzenden.
 
COSMEDIA
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 april 2016

Re: Bol.com - Verzendetiketten?

01 februari 2017

Geen A6, ik maak gebruik van een dymo labelprinter 450 en een frankeermachine. Al mijn pakketjes gaan via brievenbuspost.
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Bol.com - Verzendetiketten?

01 februari 2017

Met de 450 heb je denk ik niet veel opties. Heb zelf een 4XL en de 450 staan, A6 labels komen uit de XL en de digitale postzegels uit de 450. Als je niet de originele labels koopt vallen de kosten reuze mee (een forumlid heeft volgens mij een webwinkel die ze verkoop :-) )
 
COSMEDIA
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 april 2016

Re: Bol.com - Verzendetiketten?

01 februari 2017

Mijn enveloppen zijn ongeveer a6 formaat dus dat zou en niet echt mooi uitzien. Dus het wordt toch even doorzoeken naar een andere oplossing. 
 
Luchtkussengigant
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 januari 2017
Contacteer:

Re: Bol.com - Verzendetiketten?

02 februari 2017

Wij maken gebruiken van een koppeling tussen Bol.com, Woocommerce en MyParcel en vice versa waarbij de orders automatisch aan het einde van de dag worden afgemeld bij Bol.com met de juiste T&T code. Zo kan je altijd je eigen labelprinters gebruiken via de instellingen bij MyParcel. Je kan hierbij ook een ongefrankeerd label uitdraaien.
Voor al uw verpakkingsmaterialen - https://Verpakgigant.nl - Vandaag voor 22:00 uur besteld morgen geleverd - Geen verzendkosten en orderkosten
 
COSMEDIA
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 april 2016

Re: Bol.com - Verzendetiketten?

02 februari 2017

Ook zij maken gebruik van A6 Labels. Jammer!
 
LabelsTree
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 oktober 2014
Contacteer:

Re: Bol.com - Verzendetiketten?

06 februari 2017

To save having to use a laser printer for the pick list and a label printer for the shipping label Instead try using an A4 form label from www.labelstree.nl. This lets you combine both together so you ook do not have the risk of putting the wrong label on the wrong box. 
If you have any queries just let me know and i'll try and help.[youtube]UtyZi6_QvhA[/youtube]
LabelsTree labels zijn de perfecte manier om het adres van je klant of het retouradres tegelijkertijd met de factuur te printen. http://www.labelstree.nl
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Bol.com - Verzendetiketten?

08 februari 2017

Ook ik heb veel enveloppen via bol.com. Ik download het Bol.com bestand en heb een excel sheet gemaakt die de paketten naar Myparcel formaat omzet om te importeren.
Voor enveloppen worden deze ook omgezet in een adres bestand zodat deze via word op een envelop kan worden geprint (goedkoper kan haast niet).

Heb je slechts enkele zendingen. Open dan je pakbonnen. Zoom de adressen flink in. Ga naar je Dymo software en gebruik Schermopname. Je kan dan zo het adres selecteren.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
SH-Shop
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 augustus 2015

Re: Bol.com - Verzendetiketten?

10 februari 2017

Wij gebruiken zelf 2 Leitz Icon labelprinters, met de software kunnen wij middels een Excel bestandje in 1x alle adressen uitprinten voor brievenbus post.
Ik denk dat het met de Dymo hetzelfde werkt.

Ps. ondertussen al gelukt?