Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
MichelK
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 juli 2012

Verkeerd product verzonden, hoe te handelen?

14 februari 2017

Dag mensen!

Even het volgende: Het komt zo nu en dan voor dat we een verkeerd artikel (kostuum/kledingstuk) verzenden naar een klant. Ik begrijp dat het de meest klantvriendelijke oplossing is om het juiste artikel na te zenden en de klant te vragen om het verkeerde product te retourneren (we hebben geen antwoordnr). Als de prijs van het artikel dusdanig laag is dan mogen ze het houden en zenden we het juiste gewoon na. Echter bij bv. €30 of hoger zien we het verkeerde item wel graag terug. Ervaring heeft in het verleden echter al vaker geleerd dat we direct het juiste hebben nagezonden maar vervolgens het andere artikel nooit meer terug hebben gezien. Ook wel eens een afhaalopdracht gegeven aan de koerier, ook zonder succes (klant toch niet aanwezig op adres etc.)

Wat adviseren jullie in deze? Hoe pakken jullie dit aan? Bijhouden van welke klant je nog iets retour moet ontvangen? Nabellen als dit na enige tijd nog steeds niet gebeurd is? Of toch pas opnieuw verzenden als je het verkeerde artikel terug hebt ontvangen? Hoor graag! :)

Groet,
Michel
 
Live Logistics
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 november 2013
Contacteer:

Re: Verkeerd product verzonden, hoe te handelen?

15 februari 2017

Dag Michel,

De meest veilige manier is inderdaad zoals je zelf al aangeeft, eerst de producten retour ontvangen en dan pas de nieuwe producten opsturen, maar dit is niet de meest klantvriendelijke oplossing. Omdat de klant op deze manier een stuk langer moet wachten op de producten. Wat je kunt doen is per klant bekijken of je het gelijk opstuurt of even wacht totdat je de retour ontvangen hebt. 
Bij vaste klanten is het risico bijvoorbeeld kleiner dat ze het product niet retour sturen.
En ik zou inderdaad bijhouden van welke klanten je nog wat retour moet ontvangen, en nabellen en/of mailen helpt vaak ook.
 
Lisa Werner
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 maart 2017

Re: Verkeerd product verzonden, hoe te handelen?

02 maart 2017

Bij klanten die al geruime tijd klant zijn en vaker besteld hebben kun je altijd een uitzondering maken. Maar bij nieuwe klanten zou ik dat niet doen
 
Grijze
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 februari 2014
Locatie: Oosten

Re: Verkeerd product verzonden, hoe te handelen?

06 maart 2017

Wat ook een mogelijkheid is, nieuwe opsturen met aangepast factuur, dus de verkeerde artikel erbij en erbij vermelden dat het bedrag gecrediteerd wordt als het terug gestuurd is. Op deze manier zit er een lichte druk achter om toch terug te sturen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht