Dag mensen!
Even het volgende: Het komt zo nu en dan voor dat we een verkeerd artikel (kostuum/kledingstuk) verzenden naar een klant. Ik begrijp dat het de meest klantvriendelijke oplossing is om het juiste artikel na te zenden en de klant te vragen om het verkeerde product te retourneren (we hebben geen antwoordnr). Als de prijs van het artikel dusdanig laag is dan mogen ze het houden en zenden we het juiste gewoon na. Echter bij bv. €30 of hoger zien we het verkeerde item wel graag terug. Ervaring heeft in het verleden echter al vaker geleerd dat we direct het juiste hebben nagezonden maar vervolgens het andere artikel nooit meer terug hebben gezien. Ook wel eens een afhaalopdracht gegeven aan de koerier, ook zonder succes (klant toch niet aanwezig op adres etc.)
Wat adviseren jullie in deze? Hoe pakken jullie dit aan? Bijhouden van welke klant je nog iets retour moet ontvangen? Nabellen als dit na enige tijd nog steeds niet gebeurd is? Of toch pas opnieuw verzenden als je het verkeerde artikel terug hebt ontvangen? Hoor graag!
Groet,
Michel