Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
martijn_hw
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mei 2016

intime.delivery

21 maart 2017

Ik werd vanmiddag gebelt door deze partij, met een aanbod voor verzending naar het buitenland via FedEx met prijzen onder die van PostNL. 

De prijzen klinken goed, maar wat graven laat zien dat dit een hele jonge onderneming is. 

Heeft iemand er al ervaring meer opgedaan? 
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: intime.delivery

21 maart 2017

Ik ben wel benieuwd hoe ze dit doen:

Voor zendingen buiten de EU rekenen we 0% BTW, zendingen binnen de EU worden belast met 21% BTW.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: intime.delivery

21 maart 2017

Ja, het is een jong bedrijf! Volgens mij hoef ik mijn klanten buiten de EU ook geen btw te berekenen, ook niet over de verzendkosten, aangezien de bestemming leidend is bij het vaststellen van btw ja of nee. Of dat ook voor een afgenomen dienst van een Nederlandse vervoersbroker geldt zou ik niet weten. De tarieven lijken mij interessant als vergelijking met de PostNL tarieven voor de VS, Canada en Australië, waar ik af en toe iets naar toe moet verzenden. Het verzekeren (1%) kan bij duurdere producten een nadeel t.o.v. PostNL zijn. Nu heb ik in het verleden wel eens minder positieve verhalen van Amerikanen op Fora over FedEx gehoord maar dat kan intussen wel zijn veranderd. Heeft iemand hier goede of minder goede ervaring met het verzenden met FedEx?
 
martijn_hw
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mei 2016

Re: intime.delivery

21 maart 2017

Het verschil zit hem in wie er verstuurd. Als ik als webshop een verzending naar de VS doe dan zit daar inderdaad geen BTW op, ook niet op de verzendkosten.

Maar de verzend dienst koop ik in bij een 3e partij. En die 3e partij moet de BTW soms in rekening brengen. Wanneer ? Als die 3e partij zelf ook een tussen leverancier is.

En als ik een DHL factuur betaal dan zit daar voor bestemmingen buiten de EU inderdaad geen BTW op ; DHL levert de dienst.

Maar als ik een verzending naar de VS via MyParcel doe dan zit er WEL 21% BTW op.

Ik heb dat ooit eens nagevraagd, en MyParcel geeft aan dat zij als tussenpartij wel BTW in rekening moeten brengen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: intime.delivery

21 maart 2017

De betaalde btw is altijd verrekenbaar met de af te dragen btw, dus veel maakt het niet uit voor een ondernemer.
 
martijn_hw
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mei 2016

Re: intime.delivery

21 maart 2017

De betaalde btw is altijd verrekenbaar met de af te dragen btw, dus veel maakt het niet uit voor een ondernemer.
Klopt, maar het is een vaag teken als een bedrijf dit zelf niet goed aangeeft op de eigen website.

Het lijkt me dat ze zelf de expert over hun BTW rekening zijn - en anders komt de belastingdienst na verloop van tijd met een hele nare verrassing.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: intime.delivery

21 maart 2017

En dan wordt een jong bedrijf niet oud!
 
Intime
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 januari 2017

Re: intime.delivery

27 maart 2017

De betaalde btw is altijd verrekenbaar met de af te dragen btw, dus veel maakt het niet uit voor een ondernemer.
Klopt, maar het is een vaag teken als een bedrijf dit zelf niet goed aangeeft op de eigen website.

Het lijkt me dat ze zelf de expert over hun BTW rekening zijn - en anders komt de belastingdienst na verloop van tijd met een hele nare verrassing.
Hoi,

De volgende link naar de belastingdienst verduidelijkt het verhaal: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... _en_opslag
http://Intime.delivery - Verstuur uw pakketjes goedkoop naar het buitenland - Voor kleine en grote volumes