Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jemico
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 januari 2011

fulfilment bedrijf die zelfde dag uitleverd mits voor 21uur

28 januari 2011

Ik ben op zoek naar een fulfilment bedrijf die de zelfde dag uitleverd mit's ik de bestellingen aan lever voor 21uur.

Er zijn steeds meer bedrijven die de zelfde dag uitleveren mist besteld voor 21uur, nou zullen er lijkt mij toch ook fulfilment bedrijven moeten zijn die dit doen maar de meeste garanderen niet eens binnen 24uur uit te leveren. :?

Wie heeft ervaring met een fulfilment die wel de zelfde dag uitleverd en tot hoe laat kunnen jullie dan de order's inschieten? (en dan natuurlijk waar :lol: )
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: fulfilment bedrijf die zelfde dag uitleverd mits voor 21

28 januari 2011

zelfde dag? je bedoeld zeker volgende dag....
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Banaan
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 januari 2011

Re: fulfilment bedrijf die zelfde dag uitleverd mits voor 21

29 januari 2011

WSSN.nl verwerkt orders tot 21:30.
Iemand enig idee hoe ze dat dan doen? Waar gaat die post dan heen? Het sorteercentrum in Alphen (waar ze zitten) is om 20:00 echt uitgestorven, en naar Amsterdam rijden halen ze niet op tijd...
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: fulfilment bedrijf die zelfde dag uitleverd mits voor 21

29 januari 2011

Tot 23.00 uur worden er in de 4 (ik meen dat het er 4 zijn) distributiecentrums van TNT (niet te verwarren met een sorteercentrum of businesspoint) niets gedaan met de pakketpost. Het is dus prima mogelijk om bestellingen tot 21.30 uur aan te nemen, te verwerken en voor die tijd bij een distributiecentrum te krijgen. Wel even goede afspraken met TNT maken :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Banaan
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 januari 2011

Re: fulfilment bedrijf die zelfde dag uitleverd mits voor 21

30 januari 2011

Oke, dat wist ik niet. Interessant.... maar met "welke" TNT maak je dan precies afspraken? Heb namelijk al eens gebeld (TNT post zakelijk) met deze vraag en erbij gemeld dat een ander bedrijf tot 22 kan aanleveren, maar toen kreeg is als reactie dat dat onmogelijk was. "Alleen tot 18:30 bij de businessbalie als het gefrankeerd is".

Wij doen overigens uitsluitend brievenbuspost, maar dat zou niet uit moeten maken als een fulfilmentbedrijf belooft al je zendingen voor 21:00 bij TNT af te leveren; daar kan net zo goed brievenbuspost tussenzitten...
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: fulfilment bedrijf die zelfde dag uitleverd mits voor 21

30 januari 2011

Voor enveloppost gaat dit niet op, dat wordt al eerder verzameld en verwerkt. Het is lastig om dat nog voor 20 uur verwerkt te krijgen.
Je maakt de afspraken met je accountmanager van TNT post pakketservice. Vereiste is wel dat je echt heel veel pakketten per dag aanbied (denk aan een rolcontainer of 6-8 minimaal)
Ze zijn hier nog niet heel soepel in maar het moet te doen zijn om dit voor elkaar te krijgen met deze aantallen. Kleinere aantallen gaat helaas moeilijk, ze zullen vast niet voor 1 rolcontainer een busje laten rijden.
 
Jemico
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 januari 2011

Re: fulfilment bedrijf die zelfde dag uitleverd mits voor 21

29 mei 2011

zelfde dag? je bedoeld zeker volgende dag....
Beetje late reactie maar had verwacht e-mail bericht te krijgen van reply's maar blijkt niet te werken?

Ik bedoel inderdaad de zelfde dag: dus vandaag voor 21.30 stuur ik order door en zij moeten het die zelfde dag nog verwerken.
 
Jemico
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 januari 2011

Re: fulfilment bedrijf die zelfde dag uitleverd mits voor 21

29 mei 2011

WSSN.nl verwerkt orders tot 21:30.
Iemand enig idee hoe ze dat dan doen? Waar gaat die post dan heen? Het sorteercentrum in Alphen (waar ze zitten) is om 20:00 echt uitgestorven, en naar Amsterdam rijden halen ze niet op tijd...

Thx gaat ik ff bekijken (al had ik hun volgens mij al eens een bericht gestuurd)
 
Jemico
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 januari 2011

Re: fulfilment bedrijf die zelfde dag uitleverd mits voor 21

29 mei 2011

Oke, dat wist ik niet. Interessant.... maar met "welke" TNT maak je dan precies afspraken? Heb namelijk al eens gebeld (TNT post zakelijk) met deze vraag en erbij gemeld dat een ander bedrijf tot 22 kan aanleveren, maar toen kreeg is als reactie dat dat onmogelijk was. "Alleen tot 18:30 bij de businessbalie als het gefrankeerd is".

Wij doen overigens uitsluitend brievenbuspost, maar dat zou niet uit moeten maken als een fulfilmentbedrijf belooft al je zendingen voor 21:00 bij TNT af te leveren; daar kan net zo goed brievenbuspost tussenzitten...
Heb ook contact gehad met tnt hier over en zeiden eigenlijk het zelfde dat kan niet....

Overgens zoek ik eigenlijk een full fillment oplossing.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: fulfilment bedrijf die zelfde dag uitleverd mits voor 21

29 mei 2011

Als kleine onderneming kan je niet direct aanleveren bij de grote distributiecentra. Dan komen alle pietjes met hun 4 pakketjes bij het sorteercentrum aan. Daar zullen ze niet op zitten te wachten bij TNT. Let wel; het gaat hier om pakketpost, niet om enveloppost. Enveloppost zul je niet na 19 uur in kunnen leveren, en dan moet je al je best doen.

Om pakketten tot pak 'm beet 21 uur aan te kunnen leveren zul je:
A. een enorm contract moeten hebben in de orde van 1 vrachtwagen of meer per dag aan pakketten, of
B. bij een fulfilment bedrijf in moeten gaan zitten of anderzijds je pakketten onder een groot contract inleveren. Er zijn bedrijven die een groot contract hebben en dat doorverkopen, zoals in feite een fulfilment bedrijf ook doet.
 
Jemico
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 januari 2011

Re: fulfilment bedrijf die zelfde dag uitleverd mits voor 21

02 juni 2011

OPtie B: zoals? Heb jij voorbeelden van deze waar eventueel ervaring mee is?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: fulfilment bedrijf die zelfde dag uitleverd mits voor 21

02 juni 2011

Er zijn een paar hele grote bedrijven zoals Docdata (waar oa. bol.com zit, of andersom zo je wilt)
Verder zijn er tal van kleinere fulfilment bedrijven.
Zelf heb ik goede ervaringen Nic.Oud uit Heerhugowaard. Maar ik adviseer om vooral zelf goed onderzoek te doen voordat je in zee gaat met een fulfilment partner. Als zij de boel verzaken dan zit jij met de gebakken peren.
 
Vekto.nl
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 februari 2011

Re: fulfilment bedrijf die zelfde dag uitleverd mits voor 21

06 juni 2011

draait hier allemaal om volume. Met 15 zendingen per dag kan ik wel tot 22:00 in amsterdam terecht bij dpd alleen is dat nog niet rendabel. Had er wel een calculatie op los gelaten maar dan zit ik aan de 30 tot 35 per dag. Daaruit verwacht ik een stijging van 20% om alleen de extra kosten te dekken. Alles daarboven kan deels als winst worden beschouwd.
 
sannevanvliet
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 juli 2011

Re: fulfilment bedrijf die zelfde dag uitleverd mits voor 21

28 juli 2011

@Jemico. DocData is inderdaad erg bekend. Een andere mogelijkheid is bijvoorbeeld ons bedrijf TopPak. Wij zijn als business partner aangesloten bij Thuiswinkel.org en zijn onderdeel van PostNl, daardoor hebben wij ook voordelige tarieven met PostNl. Maar vooral zou ik je aanraden om alle mogelijkheden te onderzoeken en het bedrijf te kiezen wat het beste bij jouw winkel past en waar je je het beste bij voelt.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht