Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
KENZADESIGN
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 april 2017

Retour zending

11 april 2017

Hallo allemaal,

Misschien stel ik nu een domme vraag maar hier komt ie:
Ik wil een webshop aan huis gaan beginnen, kvk over een paar dagen, hoe doen jullie dit met retour zendingen?
Wil namelijk niet mijn privé adres geven en PostNL is best prijzig volgens mij (kan de tarieven momenteel niet inzien op de website geeft een fout maar heb dit eerder opgezocht).

Ik zal niet al te veel retouren hebben aangezien er gepersonaliseerde items worden verkochten grotendeels.. Dus graag iets wat niet te duur is per maand..

Alvast bedankt!!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Retour zending

11 april 2017

Als je vanuit huis start met een onderneming moet je adres sowieso al op de website staan. Daar ontkom je niet aan.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Retour zending

11 april 2017

Inderdaad: het niet geven van een adres is in strijd met de regels en daar is vanuit het oogpunt van de klant ook wel iets voor te zeggen. Dan schijnen er ook gemeenten te zijn die het verrichten van bedrijfsmatige activiteiten vanuit een woning zonder bedrijfsruimte niet toestaan.
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Retour zending

11 april 2017

Als de onderneming op je priveadres staat, dan zal je dat adres op je website moeten vermelden, daar kom je niet onderuit.
Ik weet niet of je de retours zelf gaat bekostigen, maar je zou eventueel de retours naar een afhaalpunt in je buurt kunnen laten verzenden, zeker als je niet veel retours verwacht zal het goedkoper uitkomen dan het huren van een postbus. Er zijn ook andere opties, zoals het huren van een kleine opslagruimte en de retours naar daar laten verzenden, maar bij weinig retours zal dat niet rendabel zijn.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
KENZADESIGN
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 april 2017

Re: Retour zending

11 april 2017

Hihi weer wat geleerd dus.. Wist ik echt niet. Super bedankt!!
Ik heb wel goedkeuring van de woningstichting maar ik moet het dus ook bij de gemeente nog even navragen..
 
Luchtkussengigant
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 januari 2017
Contacteer:

Re: Retour zending

13 april 2017

Hi Kenza,

Er is een oplossing voor dit probleem. Als je een account aanmaakt via MyParcel.nl kan je je retouren daar laten leveren (dit retouradres komt ook op het verzendlabel te staan). Het pakket wordt dan retour gemeld door MyParcel bij jou en kan je kiezen of je het nogmaals naar de klant wilt versturen of het thuis wilt ontvangen. Dit is overigens een kosteloze service dus ideaal in jouw geval :-)  Enige voorwaarde is wel dat je via hun de zending doet. 

Groet,
Erik 
Voor al uw verpakkingsmaterialen - https://Verpakgigant.nl - Vandaag voor 22:00 uur besteld morgen geleverd - Geen verzendkosten en orderkosten
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Retour zending

13 april 2017

Retouren via een derde partij kan natuurlijk, maar dat ondervangt niet de verplichting een vestigingsadres te noemen. Ergens een werkplek huren en daar je bedrijf formeel vestigen is natuurlijk een optie. Bij geen tot weinig retouren is het geven van het vestigingsadres, ook al is het je huisadres toch niet zo groot?
 
KENZADESIGN
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 april 2017

Re: Retour zending

17 april 2017

@luchtkussengigant

Bedankt voor de info! Ik had gekeken bij shops united. Zit daar nog veel verschil in met MyParcel?
Klinkt wel goed die retouren bij hun latem afleveren..

@BertB
Nee klopt.. onder het priveadres opgeven komen we niet uit haha. Momenteel helaas nog geen mogelijkheid om een pand te huren..
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Retour zending

18 april 2017

Shops united en myparcel (onderdeel van postnl) zijn zeer vergelijkbaar, myparcel is iets duurder dan shops united.
Let er bij shop united wel op dat ze diverse toeslagen hebben, onder andere bij het wikkelen van zendingen en bundelen van zendingen en bij vermelding dat het breekbaar is.
Myparcel heeft dit niet.
 
Webshop Fulfilment
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 april 2016
Contacteer:

Re: Retour zending

19 april 2017

Je kunt ook alleen de retouren van je webshop door een externe partij laten verzorgen.
Dan betaal je per retour en je hebt een retouradres van de fulfilmentpartij.

Groeten Jeroen Kammers
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Retour zending

22 april 2017

Toch is het wel mogelijk om hier onderuit te komen bij Eurobox schijnbaar. Er hing pas een briefje op in de lift.
Je kan een postbus huren waarbij het niet mogelijk is of een postadres waarbij het wel mogelijk is. Beide zijn icm een opslag.

Een vast postadres en/of zakelijk vestigingsadres
U kunt de postbus en het postadres ook gebruiken als zakelijk vestigingsadres voor inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Zo houdt u uw zakelijke post gescheiden van uw privépost. Het huren van een postbus maakt het mogelijk om deze twee van elkaar gescheiden te houden. 
Voordelen van een postbus bij Eurobox Self Storage
Het huren van een postbus bij Eurobox biedt u vele voordelen. Wanneer uw vestigingsadres bijvoorbeeld wijzigt, wijzigt uw correspondentie adres niet en ontvangt u uw post gewoon netjes op één adres. U huurt bij Eurobox Self Storage gegarandeerd voor de beste prijs: U bent altijd verzekerd van de beste kwaliteit, veiligheid en service voor de laagste prijs.

• Postbus huren voor € 15,- exclusief BTW per maand
• Postadres ook als zakelijk vestigingsadres te gebruiken voor inschrijving bij de Kamer van Koophandel ad € 40,- exclusief BTW per maand
• Géén inschrijfgeld of andere administratieve kosten
• Post ophalen wanneer u wilt, 7 dagen per week van 06:00 tot 23:00 uur
• Altijd post in uw postbus! Voor 5 euro exclusief BTW per maand krijgt u een 
e-mailnotificatie voor ontvangen post en komt u niet voor niets.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Retour zending

22 april 2017

Of dat wettelijk voldoende is weet ik niet, maar het lijkt mij geen vertrouwen wekken wanneer een klant ziet dat het vestigingsadres van een webwinkel "Eurobox" blijkt te zijn.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht