Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jeco
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 april 2017

Briefpost goedkoper verzenden

17 april 2017

Beste forumleden,

Sinds kort ben ik begonnen met het verkopen van producten met lagere marges, welke via briefpost verkocht kunnen worden. Probleem is echter dat deze ongeveer 75 gram wegen. Dit kost dan al €2,34. Dit moet toch goedkoper kunnen?

Voor het verzenden van pakketen, maak ik gebruik van MyParcel. Erg handig. Is zoiets er ook voor briefpost? 

Ik ben nu al een aantal dagen op zoek naar een oplossing, maar kan vrij weinig vinden. Wat doen jullie hiermee? 
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Jeco
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Briefpost goedkoper verzenden

17 april 2017

Hoeveel verstuur je er per dag? 
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Briefpost goedkoper verzenden

17 april 2017

Heb je al een frankeermachine? Ik ben er ook naarstig op naar op zoek geweest, maar de enige beschikbare oplossing was een frankeermachine. De verzendkosten doorberekenen aan de klant als het kan!
 
jeco
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 april 2017

Re: Briefpost goedkoper verzenden

17 april 2017

Hoeveel verstuur je er per dag? 
Eigenlijk pas sinds deze zaterdag begonnen met het verkopen van die producten. Nu hebben we 40 bestellingen die we moeten versturen. Dus ik verwacht minimaal wel 10-20 stuks de komende tijd dagelijks te moeten versturen. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
jeco
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 april 2017

Re: Briefpost goedkoper verzenden

17 april 2017

Heb je al een frankeermachine? Ik ben er ook naarstig op naar op zoek geweest, maar de enige beschikbare oplossing was een frankeermachine. De verzendkosten doorberekenen aan de klant als het kan!
Ja, het liefst dus niet inderdaad. Maar als dat niet anders kan, dan zal dat wel moeten. Klopt het dat ik hier (https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven ... ermachine/) moet kijken voor de kosten via een frankeermachine?
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Briefpost goedkoper verzenden

17 april 2017

Je kunt een offerte opvragen via PostNL, maar dan word je in de komende weken gebombardeerd met offertes en telefoontjes van alle frankeerautomatenboeren is mijn ervaring. Daar moet je dan maar de beste aanbieding uitpiukken. De farkeerboer die jij kiest regelt ook het account bij PostNL dat je moet openen. Houd naast kosten voor het apparaat ook rekening met kosten van onderhoudsabonnement (is natuurlijhk verplicht) inkt en etiketten. Succes!
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Briefpost goedkoper verzenden

18 april 2017

Vergeet niet dat je ook btw moet rekenen over de verzendkosten indien je die doorberekend aan de klant.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Briefpost goedkoper verzenden

18 april 2017

Bij 20-40 per dag raad ik partijenpost aan.

Dan kost het €1,407 per briefstuk die je verstuurt bij 75 gram. Je moet wel minimaal voor €17,5 euro aan poststukken. (Excl. BTW)

https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-partijenpost/

Voordeel hiervan is dat je iedere week een verzamelfactuur krijgt. Dit zou je ook kunnen doen met een frankeermachine, maar het nadeel van een frankeermachine is dat je vooraf tegoed moet hebben. Ik heb zelf ook een offerte opgevraagd voor een frankeermachine en voor mij was het pas voordeliger om een frankeermachine te gebruiken, als ik genoeg volume had om tevens ook aan partijenpost te doen. De frankeermachine heeft zijn beste tijd gehad inmiddels helaas.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Briefpost goedkoper verzenden

18 april 2017

Dat de frankeermachine zijn beste tijd heeft gehad is een feit, maar wat komt er dan voor in de plaats? Verzendbrokers als myParcel komen niet verder dan een brievenbuspakje en dat is geen alternatief voor een frankeerstempel van 72 cent of 1,44€ dat ik veelvuldig gebruik voor brievenbuszendingen binnen NL. Partijenpost is bij mij geen optie vanwege een te klein volume.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Briefpost goedkoper verzenden

18 april 2017

Postzegels of online frankeren?

Echt goedkoper zal het niet worden. Dat wordt het pas als je volume draait. Dat is helaas altijd zo. Dat is ook de reden dat de webwinkel die ik eigenlijk wil starten nog niet live staat.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Briefpost goedkoper verzenden

18 april 2017

Online frankeren kost evenveel als postzegels. Een online frankeeroptie met het tarief van de frankeermachine bestaat bij mijn weten niet.
 
VTE
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 september 2014

Re: Briefpost goedkoper verzenden

18 april 2017

Van Straaten Post. Eisen: minimaal 15 eu post per dag. Tarieven liggen voor briefpost 5% onder frankeertarief en je hoeft zelf alleen de adressticker te plakken. Wordt gratis opgehaald bij je.
 
gmunnik
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juli 2009
Locatie: Etten Leur
Contacteer:

Re: Briefpost goedkoper verzenden

19 april 2017

Hoi,

Ik denk inderdaad dat partijenpost via PostNL de meest interessante oplossing is in deze.
Je hebt ook nog de mogelijkheid om voor een lager serviceniveau te kiezen door voor een 48 of 72 uurs levering te kiezen.
Hierdoor kan je ook nog wat kosten besparen. 

Gr, Guus
MCS Fulfilment, de totaaloplossing voor webwinkeliers.
E-fulfilment voor webshops. Opslag, inpakken en verzenden
 
Webshop Fulfilment
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 april 2016
Contacteer:

Re: Briefpost goedkoper verzenden

19 april 2017

Ik sluit mij aan bij Guus.
 
Max1
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 april 2017

Re: Briefpost goedkoper verzenden

19 april 2017

Misschien moet je eens contact op nemen met Reposter. Ben ik zelf ook bij aangesloten en hun verzenden dan de post en pakketten voor je. Er zij een paar voordelen. Ze houden je producten op voorraad. Ze bestellen de producten ook voor je dus je hebt er geen omkijken meer aan. Bij post stukken zij ze ook best goedkoop. Ik heb even voor je gekeken dit is het email adres van hun info.reposter@gmail.com. Ik denk wel dat als je hun een email stuurd dat je dan wel een prijs lijst krijgt.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Briefpost goedkoper verzenden

19 april 2017

Misschien ook een idee overigens. Ik weet niet wat voor producten je verzend, maar je zou partijenpost ook kunnen combineren met een marketing actie.

Ikzelf heb zakelijke klanten, waarbij ik met een fysieke mailing meer bereik dan met een digitale mailing. Voor een nieuw product dat ik binnenkort op de markt wil brengen, wil ik de eerste klanten binnen halen met fysieke post om deze redenen. Ik heb dezelfde uitdaging als jou, ik mis ook veel te veel postzendingen om goedkoper te verzenden, maar als ik het combineer met een dergelijke marketing actie hoop ik er uiteindelijk geld aan over te houden onder de streep. Brieven die ik ga versturen wegen namelijk 25 gram en die kosten met partijenpost +/- €0,80. Met 24 zendingen per dag voor deze marketingactie, kan ik al goedkoper orders versturen. En uiteindelijk hoop ik daar een hoop andere klanten aan over te houden. :)
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Briefpost goedkoper verzenden

20 april 2017

Wij lopen tegen hetzelfde 'probleem' aan, veel brievenbuspost, maar te weinig om van volume/partijenpost te profiteren.

Omdat we onder die grens zitten en je eigenlijk maar een minimaal voordeel per zending hebt, zijn het letterlijk enkele tientjes die je per maand bespaart.

Het gaat uiteindelijk om een besparing van enkele centen per order, zijn er geen andere manieren om deze terug te verdienen?

- verhoging van de verzendkosten naar de klant
- een goedkopere verzendverpakking
- een lichtere verzendverpakking?

Met name de laatste is interessant als veel zendingen rond de frankeergrens liggen, waardoor je een postzegel per zending kan besparen!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Briefpost goedkoper verzenden

21 april 2017

Soms helpt het om een onnodige verpakking niet mee te sturen of om een deel van het frankeeretiket te scheuren om het verschil te maken tussen 20 gram (72 cent) of 21 gram (1,44€) Overigens ben ik van mening dat de verzendkosten (maar ook de kosten van verpakking en betaling) door de klant betaald moeten worden: hij/zij heeft ook het voordeel van de service en geniet vaak een enorme tijdsbesparing, besparing van reiskosten, afschrijving op schoenzolen en fietskosten, oppasvergoeding, parkeergelden etc.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Briefpost goedkoper verzenden

21 april 2017

Overigens ben ik van mening dat de verzendkosten (maar ook de kosten van verpakking en betaling) door de klant betaald moeten worden: hij/zij heeft ook het voordeel van de service en geniet vaak een enorme tijdsbesparing, besparing van reiskosten, afschrijving op schoenzolen en fietskosten, oppasvergoeding, parkeergelden etc.
Yes, je hebt helemaal gelijk. Echter als consument heb ik als mening dat de verzendkosten zo veel mogelijk door de webwinkel betaald moeten worden. Want dan is het voordeliger voor mij.

Over het algemeen zijn de voordelige verzendkosten dan ook een U.S.P. van een organisatie, om daar meer klanten mee binnen te halen. Het is aan je zelf of je hier iets mee wilt doen.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Briefpost goedkoper verzenden

22 april 2017

Als je niet het volledige kostenbedrag aan de zending doorberekend is het misschien beter om geen verzenkosten te berekenen maar een verzendbijdrage. Ik ga binnenkort deze methode gebruiken omdat nu klanten met een retourzending dezelfde kosten willen betalen als de heenzending.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht