Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Brievenbus zending kwijt, klant reageert na een maand

15 mei 2017

Klant heeft een maand geleden wat besteld en is toen op vakantie gegaan. Brievenbuspakketje is verzonden en volgens de track en trace bezorgd. Nu krijg ik een mail dat ze net terug is van vakantie en het pakketje niet heeft ontvangen. Het is bezorgd in een trappenhuis, waar post van alle buren ligt, maar haar pakketje ligt er niet. Ondertussen heeft ze ook nog een herinnering van Afterpay gekregen, en ze wil de bestelling annuleren omdat ze ook al andere artikelen heeft gekocht, omdat ze dacht dat die van ons wel waren geleverd. Wat moet ik hier nu mee? Gaat om bijna 50 euro, beste een hoog bedrag. 
 
SH-Shop
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 augustus 2015

Re: Brievenbus zending kwijt, klant reageert na een maand

15 mei 2017

Tja, de wedervraag is, hoe ver wil je gaan in je service beleid?

Al zijn de track and trace gegevens van brievenbus pakketjes niet altijd even betrouwbaar. 
1 maand op vakantie zijn / niet thuis zijn vind ik nogal een luxe, maar het hoeft niet gelogen te zijn. 
Het is afgegeven in het trappenhuis, afgegeven aan 1 van de buren? Het betreft een brievenbuspakketje, ik mag aannemen dat het dus gepost is in een afgesloten brievenbus.

Ik heb zelf zo mn vraagtekens. 
 
Latte Macchiato
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 oktober 2013

Re: Brievenbus zending kwijt, klant reageert na een maand

15 mei 2017

Het is een gedeelde brievenbus en het is ingescand met de app van de postbezorger dat het is bezorgd.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Brievenbus zending kwijt, klant reageert na een maand

15 mei 2017

Brievenbuspakketten worden altijd ingescand bij bezorging. Wanneer de klant pas later aangeeft dat er sprake is van een gedeelde brievenbus lijkt mij daar ook een deel van de zorgplicht te liggen. Je kunt als leverancier niet weten dat jouw pakket in een vergaarbak waar iedereen bij kan belandt in plaats van in een normale brievenbus, anders had je van levering kunnen afzien. Dat een klant elders wel of niet dingen bestelt op grond van een geslaagde of mislukte levering door jouw webwinkel lijkt mij heel sneu voor de klant, maar daarmee heb jij natuurlijk niets te maken. Ik zou een vriendelijk doch zakelijk telefoongesprek voeren en kijken of je elkaar in het midden kunt vinden. Uiteindelijk valt jou niet zo veel te verwijten, maar aan slechte reviews heb je ook niets. Ga er van uit dat je met een webwinkel per jaar een paar van dit soort issues hebt, calculeer ze in en slaap er niet minder om. Een schadepost van een paar tientjes leidt vast niet naar een failissement.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht