15 mei 2017
Brievenbuspakketten worden altijd ingescand bij bezorging. Wanneer de klant pas later aangeeft dat er sprake is van een gedeelde brievenbus lijkt mij daar ook een deel van de zorgplicht te liggen. Je kunt als leverancier niet weten dat jouw pakket in een vergaarbak waar iedereen bij kan belandt in plaats van in een normale brievenbus, anders had je van levering kunnen afzien. Dat een klant elders wel of niet dingen bestelt op grond van een geslaagde of mislukte levering door jouw webwinkel lijkt mij heel sneu voor de klant, maar daarmee heb jij natuurlijk niets te maken. Ik zou een vriendelijk doch zakelijk telefoongesprek voeren en kijken of je elkaar in het midden kunt vinden. Uiteindelijk valt jou niet zo veel te verwijten, maar aan slechte reviews heb je ook niets. Ga er van uit dat je met een webwinkel per jaar een paar van dit soort issues hebt, calculeer ze in en slaap er niet minder om. Een schadepost van een paar tientjes leidt vast niet naar een failissement.