Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
hugohaarman
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2017

Klantvragen over bezorging

17 mei 2017

Hoeveel klantvragen krijgen jullie gemiddeld over de bezorging? Hoe veel tijd kost dit gemiddeld? En hoe pakken jullie de beantwoording van deze vragen aan? 
Zit te broeden op een nieuw bedrijf die hier wellicht een oplossing voor kan bieden en zou hier graag meer over horen.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Klantvragen over bezorging

17 mei 2017

Wanneer een klant door de vervoerder is ingelicht omtrent het vermoedelijke tijdstip van bezorgen zijn er nooit vragen. Over brievenbuszendingen naar het buitenland, vooral het verre buitenland komen nog wel eens mailtjes maar meestal is één geruststellend mailtje voldoende. Aan een bedrijf dat dat voor mij afhandelt heb ik niet echt behoefte, maar voor anderen kan dat uiteraard wel het geval zijn.
 
hugohaarman
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2017

Re: Klantvragen over bezorging

18 mei 2017

Wanneer een klant door de vervoerder is ingelicht omtrent het vermoedelijke tijdstip van bezorgen zijn er nooit vragen. Over brievenbuszendingen naar het buitenland, vooral het verre buitenland komen nog wel eens mailtjes maar meestal is één geruststellend mailtje voldoende. Aan een bedrijf dat dat voor mij afhandelt heb ik niet echt behoefte, maar voor anderen kan dat uiteraard wel het geval zijn.
Dank voor je antwoord. Komt het nooit voor dat de vervoerder de beloofde bezorgdag of tijdstip niet haalt? Hoe vaak krijgt 1 van jullie klanten briefje in de bus? En zijn daar nooit vragen over?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Klantvragen over bezorging

18 mei 2017

Ook bij mij krijgen klanten een bezorgdatum inclusief bloktijd.

Indien de klant er niet is dan dan laat de postbezorger een briefje achter. Het pakket wordt dan de volgende bezorgdag bezorgd of er kan via internet een nieuwe afspraak gemaakt worden.
Ik zou ook niet weten waarom een klant een vraag zou hebben omdat er een briefje wordt achtergelaten. Het briefje voorkomt vragen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Klantvragen over bezorging

18 mei 2017

Ik hoor daar bijna nooit iets van. In voorkomende gevallen wordt het zonder al te veel moeite opgelost. Het is ook niet altijd de bezorger die iets verkeerd doet: het briefje van bezorging bij de buren was in de paraplubak gevallen en de buurman was een paar dagen weg, of het pakket was al lang bezorgd maar door een huisgenoot aangenomen die het op een niet direct zichtbare plek neergezet had etc. Klanten verwachten van ons en de bezorgers een stiptheid en accuratesse die ze vaak zelf niet aan de dag leggen. Daar moeten we dan maar mee leven als webwinkelier.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht