Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
SH-Shop
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 augustus 2015

Op volgorde adres labels printen met Leitz printer, "openstaande bestellingen Bol.com" (Excel)

20 juli 2017

Beste Forum leden,

Ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk te omschrijven. 
Probleem: op volgorde uitprinten van adres labels aan de hand van oplopende bestelnummers Bol.com

Wij verkopen uitsluitend via Bol.com en hebben geen eigen webwinkel. 
Nu is het zo dat als we bijvoorbeeld 50 orders open hebben staan op Bol.com, de pakbonnen op volgorde van bestelnummer kunnen uitprinten, echter lukt het ons niet om dit ook met de adres labels te doen. 
We downloaden het excel bestandje met de gegevens van de 50 klanten, ook hier staan de bestelnummers in verwerkt. Zelfs als we de bestelnummers op volgorde zetten en dan vervolgens het bestandje opslaan en deze uploaden in het Leitz programma, dan nog gooit hij de adressen er willekeurig uit. 
Met andere woorden is het telkens de juiste adres label zoeken in een totaal van 50 stickers. 

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en ik hoop dat iemand ons hier mee kan helpen. 

Groeten,

Francois
 
Tectonex
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 juli 2017

Re: Op volgorde adres labels printen met Leitz printer, "openstaande bestellingen Bol.com" (Excel)

20 juli 2017

Hoi Francois, 

Ik heb al redelijk wat 'custom made' bol.com koppelingen gemaakt die aansluiten met een bepaalde werkwijze van een verkopen. Zoals het ophalen van openstaande orders, het genereren van pakbonnen op basis van deze orders, het genereren van pakketlabels (gekoppeld met landelijke vervoerders) en het automatisch afmelden van zendingen met de track&trace codes zodra de pakketten verstuurd zijn.

Met het Leitz programma heb ik nog niet eerder gewerkt, maar uit het verhaal maak ik op dat je op je computer een .csv of excel bestand upload in het Leitz programma. Openstaande orders zou je in principe ook met een macro kunnen ophalen in Excel, maar mijn voorkeur heeft het om dit in een Google Spreadsheet te doen aangezien data daar eenvoudiger binnengehaald kan worden (omdat het web-based is). Vanuit Google Spreadsheets kun je dan direct de orders binnenhalen in de structuur die jij wenst, vervolgens kun je die data downloaden als een .csv of een excel bestand conform de vereisten van je Leitz programma. 

Graag verneem ik of dit de mogelijke oplossing van je probleemstelling is. 

Met vriendelijke groet,
Peter Driessen
 
mindstretch
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 augustus 2013

Re: Op volgorde adres labels printen met Leitz printer, "openstaande bestellingen Bol.com" (Excel)

18 augustus 2017

Beste Francois, 

Wij bieden mogelijkheden om Bol.com bestellingen geautomatiseerd te verwerken. Dat kan via een e-commercepakket, een ERP-pakket of een POS-systeem. Het kan ook op basis van standalone oplossingen, waarbij we automatisch pakbonnen naar magazijnen schieten en labels automatisch kunnen uitprinten. Als je tijd over hebt, neem dan gerust een contact met ons op via 038 711 4087.

Groeten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht