Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
DvW
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 juli 2017

dropshipping onderhandelingen met groothandel

31 juli 2017

Hoi Allen,

Ik wil mijn blog () gaan uitbreiden met een webshop gedeelte. Dit wil ik doen op basis van dropshipping.  
Hiervoor heb ik een groothandel gevonden die hier wel oren naar heeft, maar zelf nog nooit aan dropshipping heeft gedaan. 
Omdat dit ook mijn eeste webshop zal zijn heb ik nog wat vragen (nadat ik al wat posts op dit forum heb gelezen).
  • Wat is een normale vergoeding om aan de groothandel te betalen? Ik las ergens dat groothandels soms een paar euro vragen per pakket. Maar het gaat hier vooral om:
- orakel en tarot kaarten
- pendels
- zuiveringsartikelen
- kaarsen / stenen verlichting
 -sieraden: helende handjes
- Engelen beelden

Hierbij zullen de marges op  sommige producten niet hoog zijn, dus dan zal het niet snel rendabel worden lijkt mij. Zijn er ook groothandels die helemaal geen vergoeding vragen voor het dropshippen?
  • Hoeveel betalen groothandels gemiddeld wanneer ze pakketjes versturen met PostNL? Ik kan mij zo voorstellen dat ze prijsafspraken hebben kunnen maken zodat ze niet steeds 6.95 euro hoeven te betalen. 
  • Hebben jullie nog andere tips wanneer jullie voor het eerst met een groothandel in zee gaan die niet ervaren is met dropshipping?
Bedankt alvast voor het meedenken.

Groetjes Dominique
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: dropshipping onderhandelingen met groothandel

31 juli 2017

Wat je je voor moet stellen is dat een groothandel, zoals de naam al doet vermoeden, normaal gesproken in grote hoeveelheden verkoopt en dus ook verscheept. In plaats van 1 ketting of deck kaarten verschepen ze ze met honderden tegelijk. De kostprijs per product voor het verschepen ligt dan veel lager. 100 producten versturen met 7 euro verzendkosten is 7 cent per stuk, 1 product kost wellicht nog steeds 7 euro per stuk om te versturen.

Meestal zijn de kosten die de leverancier berekent sterk afhankelijk van het volume dat je als klant doet en het volume dat ze zelf versturen.

Aangezien ze nu nog niet aan dropshipping doen, zullen ze wellicht niet zo'n groot volume verschepen en misschien zelfs helemaal niet gewend zijn om losse producten te versturen. Een kostprijs van 10 tot 15 euro per bestelling is dan helemaal niet gek.

Ik ben niet heel bekend met dit soort producten, maar als de marge laag is en de gemiddelde orderwaarde ook laag is, dan is dropshipping misschien eigenlijk geen goed idee en kan je beter zelf voorraad aanhouden, zodat je de producten zelf goedkoop per envelop kan versturen.
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: dropshipping onderhandelingen met groothandel

31 juli 2017

  • Wat is een normale vergoeding om aan de groothandel te betalen? Ik las ergens dat groothandels soms een paar euro vragen per pakket. 
  • Hoeveel betalen groothandels gemiddeld wanneer ze pakketjes versturen met PostNL? Ik kan mij zo voorstellen dat ze prijsafspraken hebben kunnen maken zodat ze niet steeds 6.95 euro hoeven te betalen. 
Hallo Dominique,
Je hebt groothandels en groothandels ... als webdesigner (mijn andere vak naast mijn boekenshop) heb ik voor een kleine groothandel een webshop gemaakt. 
En de verzendkosten zijn daar precies wat de eigenaar aan kosten kwijt is. Als een groothandel geen grote volumes verzend (op jaarbasis) dan is de korting ook zeer minimaal.
Ik ben zelf een paar dagen geleden voor het verzenden van pakketten met boeken overgestapt naar myparcel.nl en dan ben ik vooralsnog 5,85 (excl. 21% btw) kwijt. Een pakket via de online verzendservice van PostNL kostte mij voorheen 6,50 (0% btw). Ik verzend geen grote volumes.
Bij sommige groothandels moet je bv. per 1000 stuks inkopen, tsja en dan kan ik mij voorstellen dat zij de verzendkosten wat kunnen verlagen, omdat er winst in de hoeveelheid producten zit.

mvg. Monique
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: dropshipping onderhandelingen met groothandel

01 augustus 2017

Heb je ooit gehoord van brievenbuspakketjes? Dat kost 3 nog wat en zijn ook in combinatie met een track & trace code beschikbaar. Als ik naar de producten kijk die je opnoemt zit je wel in die categorie. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
DvW
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 juli 2017

Re: dropshipping onderhandelingen met groothandel

02 augustus 2017

Sieraden zullen inderdaad gemakkelijk door de birevenbus passen. Stenen lampen en beelden wordt natuurlijk een ander verhaal. 
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: dropshipping onderhandelingen met groothandel

27 augustus 2017

Ik verzend mijn pakketten nog steeds via PostNL, maar ik kan sinds kort een label aanmaken via ShopsUnited voor 5,49 ex btw. Zonder groot volume.

Hoe ver ben je met je webshop? Ik vind de artikelen waar je het over hebt nl. zeer interessant.
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht