Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Ervaring met Sandd?

01 augustus 2017

Heeft iemand ervaring met het verzenden van (brievenbus)pakjes via Sandd? Dit schijnen ze heel goedkoop te kunnen doen? 
Maar als het zo goedkoop kan (een brievenbuspakje bij PostNL kost 3,50) hun geven aan het voor 1 euro te kunnen doen ... ga ik bijna denken "wat is de adder onder het gras"?
Ik ga nog een persoonlijk gesprek aan, maar ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen?
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Ervaring met Sandd?

01 augustus 2017

Nog niet verder gekomen dan de home page van sandd, maar volgens mij is dit al het eerste "addertje"

Op dinsdag en vrijdag zorgen 18.000 enthousiaste Sanddbezorgers dat jouw post op de juiste deurmat valt. 

En even verder lezend:

- Bezorging binnen 72 uur
- Je frankeert zelf je post met een frankeermachine
- Post wordt opgehaald via een muurkastje of je levert het zelf af bij een DPD punt

Wellicht een goed alternatief voor de brievenbus post van PostNL, maar een ander product dan het brievenbuspakketje van PostNL (geen track&trace én een langere bezorgtijd)
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Ervaring met Sandd?

01 augustus 2017

geen track&trace 
Dit is iets wat ik goed zal navragen, want ik wil een zending hoe dan ook kunnen volgen.
Daarnaast kan ik mij voorstellen als een klant bij mij een boek besteld, ze kunnen kiezen voor postNL a 3,50 of iets langer wachten en dan via Sandd voor hun geldende tarief. Keuze aan de klant.
Bij een pakket kan men nu op mijn website ook kiezen voor PostNL of Kiala, maar kiala heeft een track & trace.
Die frankeermachine ... ook iets om na te vragen wat daar de kosten van zijn.

Maar iemand ervaring met de bezorging van post door Sandd?

mvg. Monique
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Hendrick
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 februari 2017
Contacteer:

Re: Ervaring met Sandd?

17 augustus 2017

Je moet rekening houden met ophaalkosten (25euro volgens mij bij redelijk aantallen). Je moet dus redelijk wat zendingen versturen wil je goedkoper uitkomen dan PostNL. Tevens zit er geen Track en Trace op en bezorgen ze maar op twee dagen in de week. Track en Trace is trouwens bij PostNL brievenbuspakje ook niet heel veel waard want een ontvangstbewijs krijgt je nooit!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Ervaring met Sandd?

17 augustus 2017

Ik heb gisteren een gesprek met ze gehad. Een bevestiging van alle gemaakte afspraken moet ik nog in de mail ontvangen.
Ze halen het indien gewenst bij je op, maar dat kost 9,95. 
(ik krijg nog info over een afleverpunt, dat is voor mij geen probleem en dat is dan weer gratis)

Ik zit nog lang niet in de grote hoeveelheden, dus een brievenbuspakje zou voorlopig op 2,80 komen (boeken wegen nu eenmaal best wat) en ja er is maar 2x in de week bezorging bij een klant.
Maar als klanten op een paar dubbeltjes willen letten en het langer wachten er voor over hebben, zijn ze 70 ct goedkoper dan postNL. (3,50).

Maar, PostNL bezorgd ook al niet meer op maandag, en ik zie dat brievenbuspakjes ook niet altijd netjes "afgemeld" worden als de klant het heeft ontvangen. 
Sandd biedt wel een service "extra zeker", is weer extra, ik meen 0,39 ct.   Die mogelijkheid is er bij PostNL en een brievenbuspakje niet.

Het bedrag van 1 euro waar ik de thread mee begon, ja dan moet ik veel meer zendingen per week hebben dan nu of lichte producten bv t-shirtjes versturen.... en dat is niet mijn business. Dus misschien en tip voor andere webwinkeliers?

Dus addertjes onder het gras, zoals het aangaan van een jaarcontract o.i.d. is er niet . Ook hoef ik geen frankeermachine aan te schaffen.
Ik ben in het gesprek in ieder geval wijzer geworden dan ik op hun website werd. Daar staat gewoon (nog?) niet alles op.

Alle genoemde bedragen zijn wel heel specifiek voor mijn business c.q wensen, want uiteraard heb ik alleen daar overleg over gehad.
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht