Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
sassafrass
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 februari 2010

Brievenbuspost retour

18 augustus 2017

Hallo, ik heb een vraag.  

Ik kreeg vandaag 2 bestellingen retour omdat de brievenbus van de klant te klein zou zijn.  
Beiden waren in een brievenbusdoos verzonden. De brievenbusdoos voldoet aan de afmetingen van PostNL ((https://www.rajapack.nl/INTERSHOP/web/W ... ?SKU=BBD05) en beiden bevatten boeken.  
Van 1 klant weet ik ondertussen dat hij op vakantie was en mocht er aangebeld zijn, er niet open gedaan werd.
Van de andere klant heb ik nog geen reactie gehad. Ik ben namelijk ook erg benieuwd wat voor soort brievenbus men heeft, waardoor het boek/brievenbusdoos niet paste. 

Hoe los je zo'n probleem op?
Wie draait er eventueel op voor de extra verzendkosten?
Als de klant het geld retour wil, moet je dan het aankoopbedrag plus verzendkosten retourneren of alleen het aankoopbedrag?

B.v.d. voor jullie advies in deze!

Groetjes, Ellen
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Brievenbuspost retour

19 augustus 2017

Niet alle brievenbussen voldoen aan de PostNL standaard. Je ziet ook wel eens dat de brievenbus in een flat vol zit, en dan krijg je ook die melding.

Wie op draait voor de verzendkosten. Tsja, wat voor bui heb jij? In principe is het de fout van de klant, maar wil je een discussie of een tevreden klant ?
 
paulvdb
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 december 2015

Re: Brievenbuspost retour

19 augustus 2017

Als je die melding ook krijgt bij een volle brievenbus dan is dat mogelijk de reden bij de klant die op vakantie is. Ik zou zeggen dat de klant ervoor verantwoordelijk is te zorgen dat de brievenbus voldoet aan de eisen van PostNL. En naar mijn mening is de klant ook verantwoordelijk voor een volle brievenbus. Als hij op vakantie gaat dan kan hij buren of familie vragen regelmatig de post uit de brievenbus te halen en/of geen bestelling te plaatsen tijdens vakantie maar te wachten tot hij weer thuis is.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Brievenbuspost retour

19 augustus 2017

Verzending per post was bekend bij de klant veronderstel ik. (hoewel veel klanten van webwinkels er van uit schijnen te gaan dat ze altijd een pakket krijgen) Je zou de klant op het probleem kunnen wijzen en vragen om na te gaan of de betreffende brievenbus aan de eisen voldoet. Wanneer niet het geval mocht zijn kun je de klant vragen of hij bereid is de extra verzendkosten (desnoods via een aangetekend pakket) alsnog te voldoen. Wanneer de klant zijn bus onberispelijk is, kun je een klacht indienen bij PostNL maar die doen volgens mij in zo'n geval niet veel.
Uiteraard wil je je klant ook houden en soms moet je coulant zijn, want hoe vaak komt dit nu uiteindelijk voor? Een paar keer per jaar misschien?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht