Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Beautyestrade
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 september 2017

Verzendmethoden webwinkel

11 september 2017

Hoihoii,

Ik heb onlangs een contract afgesloten bij postNL voor de verzending van mijn pakketjes (cosmetica webwinkel) Nu vroeg ik me af of dit wel zo handig is aangezien ik een beginnend bedrijf heb. De winkel is nog niet live dus ik kan nog niet echt een inschatting maken van hoeveel ik ga verkopen. Nu staat er in het contract 100-250 pakketjes met een prijs van 6,02 euro per pakketje exclusief BTW.

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien tips of alternatieven??

Groetjes 🤗😊
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Verzendmethoden webwinkel

12 september 2017

Probeer het eens via www.MyParcel.nl . Is nog iets goedkoper en de interface werkt erg fijn.
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Verzendmethoden webwinkel

12 september 2017

Mijn pakketten verzend ik met Shops United https://login.shops-united.nl
als je geen groot volume draait is een pakket 5,49 excl btw.
En het zijn PostNL labels die je uitdraait.

Past een zending van mij door de brievenbus, dan verzend ik via MyParcel. (3,50 ex btw) <- en je krijgt van hun bij aanmelding ook nog eens een doos gratis etiketten (4 stuks op een A4 formaat)
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: Verzendmethoden webwinkel

12 september 2017

Hoihoii,

Ik heb onlangs een contract afgesloten bij postNL voor de verzending van mijn pakketjes (cosmetica webwinkel) Nu vroeg ik me af of dit wel zo handig is aangezien ik een beginnend bedrijf heb. De winkel is nog niet live dus ik kan nog niet echt een inschatting maken van hoeveel ik ga verkopen. Nu staat er in het contract 100-250 pakketjes met een prijs van 6,02 euro per pakketje exclusief BTW.

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien tips of alternatieven??

Groetjes 🤗😊
Haha, nadat je een contract afsluit ga jij je afvragen of het wel een goed idee was? Maar ik kan het je niet kwalijk nemen. Ik heb die lijn ook wel een keer gebeld en dat zijn snoeiharde verkopers die je aanraden dat het zeker een goed idee is om vrijwel direct een contract af te sluiten. Ik moet wel zeggen dat de door jou gekozen pakketbezorger bij lange na net de enige is. En verder zou ik het je ook aanraden om je shop eerst een paar maanden te draaien. Aanvoelen hoeveel bestellingen je gaat ontvangen en of je shop überhaupt gaat lopen. Als je daarvoor iets verkoopt kan je een bestelling prima verzenden via een pakketpunt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Beautyestrade
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 september 2017

Re: Verzendmethoden webwinkel

12 september 2017

Heel erg bedankt voor de reacties 😁 Ik ga even een kijkje nemen bij MyParcel en United Shops.

Hoe zouden jullie de verzendkosten berkenen? Er zijn zo veel dingen waar je rekening mee moet houden dat ik eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer zie.

Ik weet dat er rekening gehouden moet worden met BTW van de verzending, maar ook BTW voor het product toch?
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Verzendmethoden webwinkel

12 september 2017

<knip>
 
Ik ben begonnen met mijnpostNL, maar ben vrij recent overgestapt naar een derde partij, omdat ik dan minder facturen/bonnetjes krijg voor de administratie. En het is een tikkie goedkoper bij een klein volume.
Wat je dan doorberekend aan je klant, is een ander verhaal en is aan jou.
En inderdaad je verkoopt je producten ook met 21% btw. (make-up)
Kijk maar eens hoe https://www.boozyshop.nl het doet ...

Koop je bij mij boeken, dan ontvang je dus een factuur met 6% op de boeken en 21% btw op de verzendkosten.
 
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 15 september 2017, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op verzoek van Schaap een deel van het bericht verwijderd.
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Verzendmethoden webwinkel

12 september 2017

Let op! Als je verzendkosten reken, moet je daarover BTW rekenen. Lever je enkel producten met 6% BTW, reken je er 6% overheen, anders 21%. Lever je artikelen zonder BTW, hoef je er ook geen BTW over te rekenen.

viewtopic.php?t=1314
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Verzendmethoden webwinkel

13 september 2017

Let vooral ook goed op de voorwaarden die er gesteld worden.
Kreeg een tijdje terug een offerte van shop united met een aanbod van 4,50 euro excl btw per pakket.
Echter bij te doornemen van de voorwaarden bleken er toch aardig wat toeslagen gerekend te worden indien het pakket afwijkt, de lijst met voorwaarden zal ik hieronder zetten.
Indien een pakket 1 van deze voorwaarden schend kwam er al een toeslag op van 2,29 euro en aangezien een groot deel van mijn pakketten 1 of meerdere voorwaarden schend ben ik toch bij myparcel gebleven.
Shopunited is leuk als je bijvoorbeeld met een aantal standaard dozen werkt waar alles in past.

Een aantal voorbeelden wanneer er handmatige verwerkingstoeslag berekend wordt:
• Het versturen in bubbeltjesenveloppen
• Het versturen van ronde kokers
• Het versturen van zendingen volledig ingetaped met folie, tape etc.
• Het versturen van een zending met een attentie melding zoals “breekbaar”, “this side up” etc
• Het versturen buiten de toegestane afmetingen (100x70x58 cm of zwaarder dan 30 kg)
• Een niet leesbare barcode of tape over de barcode
• Het niet plakken van de barcode op de langste/grootste zijde
• Het vastplakken/ vast tapen van twee dozen aan elkaar
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Verzendmethoden webwinkel

14 september 2017

Let op! Als je verzendkosten reken, moet je daarover BTW rekenen. Lever je enkel producten met 6% BTW, reken je er 6% overheen, anders 21%. Lever je artikelen zonder BTW, hoef je er ook geen BTW over te rekenen.
Zoals ik het opsomde, is het zoals mijn boekhouder het heeft uitgelegd. Verwarrend hoor.
Wat doe je dan bv met Kiala? Zij geven een bedrag van 3,95 incl. 21% btw, standaard.
Als ik boeken verzend dus 6% op de producten, zou ik ineens een verschil in % hebben?
Kiala levert een etiket en vraagt niet wat ik ermee verzend...   :?:
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Verzendmethoden webwinkel

14 september 2017

Wat jij betaalt aan de vervoerder staat helemaal los van wat jij zou moeten/kunnen rekenen aan jouw klant. Dat zijn echt twee aparte zaken. Er is dus op zich geen sprake van "een verschil in percentage".

Kiala kan dus best 21% BTW rekenen over de verzendkosten die jij aan hen betaalt. In jouw boekhouding voer je dat dus keurig in. 
Dat is dus 3.26 euro ex. BTW aan kosten en 0.69 euro aan BTW.

Jij kan best 6% rekenen over de verzendkosten die jij rekent aan jouw klant. Stel dat jouw verzendkosten ook 3.95 euro incl. BTW zijn en er op de factuur inderdaad boeken staan, waardoor je dus 6% BTW over de verzendkosten rekent.
Dan heb jij 3.73 euro ex BTW aan omzet en 0.22 euro aan BTW die je moet afdragen aan de omzet belasting. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht