Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
j1996kv
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 september 2017

Voordelige verpakkingsmaterialen

22 september 2017

Hallo,

Ik ben mij aan het orienteren om een webshop te beginnen. Ik wil kleine producten gaan verkopen welke door de brievenbus moeten passen.

Omdat de verkoopprijs van het product die ik wil verkopen redelijk laag is (en de marge dus ook), is het eerste waar ik op wil besparen toch wel verpakkingsmateriaal. Wel is het natuurlijk belangrijk dat het product voldoende beschermd wordt, maar deze is niet zo breekbaar. 

Ik heb zelf al een beetje rond gekeken en ik kwam vaak Rajapack, Topashop en Verzendverpakkingenshop tegen, echter vond ik deze redelijk aan de prijzige kant.

Hebben jullie misschien nog adressen waar de prijzen iets lager liggen dan bij de bovengenoemde? Ik wil aan het begin zo'n 100 stuks inkopen.

Alvast bedankt!
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Voordelige verpakkingsmaterialen

22 september 2017

Als je er maar 100 stuks wilt inkopen, dan ga je niet veel lager vinden dan deze prijzen. Misschien eens bij een lokale handelaar langsgaan?
Ikzelf koop het grootste deel van mijn verzendbenodigdheden bij 123kartonnendozen, minimum aankoop is 75 EUR en vanaf 225 EUR franco.
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Voordelige verpakkingsmaterialen

22 september 2017

Kijk hier eens:
http://www.boekengraaf.nl/
je wordt daarna naar marktplaats doorgestuurd, maar ik bestel er zelf ook. Goede prijs en service ook voor de kleinere aantallen. En op aanvraag, gewoon met btw factuur. 
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Voordelige verpakkingsmaterialen

23 september 2017

Ik koop
Brievenbusdoosjes bij: https://www.verzendverpakkingenshop.nl/
Bubbelenveloppen bij: https://luchtkussengigant.nl/
Succes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Voordelige verpakkingsmaterialen

23 september 2017

Ik koop
Brievenbusdoosjes bij: https://www.verzendverpakkingenshop.nl/
Bubbelenveloppen bij: https://luchtkussengigant.nl/
Succes!
Zojuist eens een vergelijking gedaan met brievenbusdoosje van verzendverpakkingenshop met waar ik ze nu inkoop, en ze zijn inderdaad een heel stuk goedkoper, helaas verzenden ze niet naar Belgie, enkel binnen Nederland, jammer.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Voordelige verpakkingsmaterialen

23 september 2017

100st. Is niet erg veel. Waarom koop je niet meer in?

Je kunt ook andere webwinkels bij je in de buurt benaderen om gezamenlijk in te kopen, dan kom je sneller aan interessante aantallen voor scherpe prijzen.
 
j1996kv
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 september 2017

Re: Voordelige verpakkingsmaterialen

27 september 2017

Bedankt voor de adressen! De brievenbusdoosjes ga ik denk ik ook maar kopen bij Verzendverpakkingenshop, die zijn inderdaad voordelig en hebben goede recensies. Voor de luchtkussen enveloppen kijk ik nog even verder, ik heb ze liever  volledig blanco.
 
ivar@smart2b.nl
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 oktober 2017
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Voordelige verpakkingsmaterialen

06 november 2017

Webshops in de verpakkingswereld zijn vaak behoorlijk duur en werken met behoorlijke staffel prijzen.
Wij bestellen sinds begin van dit jaar alles bij Rajapack.

We hadden altijd het idee dat ze enorm duur zijn, en dat zijn ze ook in hun webshop.
Dit hebben we verholpen door 1 keer een mail met een aanvraag te sturen (alles wat we nodig hadden voor 6 maanden op 1 hoop).
Deze prijzen hebben we vast laten zetten en dat scheelt echt enorm.
Etiketten en Label expert
Met de focus op kleur
www.businesslabels.nl
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Voordelige verpakkingsmaterialen

07 november 2017

Rajapack is veel te duur, zoals je zelf ook al aangeeft.
Zelfs als je echter wat korting krijgt op die hoge prijs betaal je nog te veel.
Ze hebben wel een heel breed assortiment dus als je speciale producten of afwijkende maten zoekt kun je misschien alleen bij ze terecht maar voor de meeste standaard artikelen zijn er veel goedkopere adressen te vinden.
Raja is handig voor grote organisaties die geen tijd aan de inkoop willen besteden en op basis van inkoopvolume een prijsafspraak kunnen maken.
Doe je echter om de zoveel weken een bestelling om je voorraad verpakkingen aan te vullen zijn er voldoende andere adressen waar je veel goedkoper uit bent.
 
ivar@smart2b.nl
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 oktober 2017
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Voordelige verpakkingsmaterialen

07 november 2017

Heb je een paar voorbeelden? 
We bestellen (voor ons idee;)) best wel wat maar zijn zeker geen grote organisatie die er geen omkijken naar wilt hebben. 
We betalen nu de laagste prijsstaffel -20% en bestellen een paar keer per jaar een paar pallets (die zitten al snel vol) met verschillende dozen. 
Etiketten en Label expert
Met de focus op kleur
www.businesslabels.nl
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Voordelige verpakkingsmaterialen

07 november 2017

Als je een paar artikelen hebt waar je een voorbeeld van wilt dan kan ik best eens kijken, zal hieronder 2 voorbeelden geven

Als ik een standaard enkelgolf doosje pak van 250x150x140mm
Rajapack in de laagste staffel 0,43 euro excl btw per doos of 10,75 euro excl btw per bundel.
Bij ons kost een bundel van 25 stuks : 7,25 euro incl btw  of 0,29 euro per stuk. en bij 8 bundels nog maar 6,75 euro.
Nu zijn dozen geen sterke artikelgroep van ons en ze zijn zeker nog goedkoper te vinden in de markt.

Als je een ander bijvoorbeeld pakt als houtwol.
Misschien niet voor jullie van toepassing maar wel een duidelijk voorbeeld.
Rajapack in de laagste staffel : 23,95 euro excl btw per doos van 4kg
Bij ons kost houtwol bij afname van 1 doos : 12,50 euro incl btw voor 5kg

Zoals gemeld heeft Rajapack een heel breed assortiment dus je zult niet alle artikelen elders kunnen krijgen.
Echter zijn ze met de standaard artikelen veel duurder dan de markt.
 
ivar@smart2b.nl
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 oktober 2017
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Voordelige verpakkingsmaterialen

07 november 2017

Klinkt interessant. 
Ik zal het onthouden voor volgende keer en een aanvraag jou kant op doen. 
Onze voornaamste aantallen zitten in de BOC42 en BOC43 en onze kosten voornamelijk op de CAD206, CAD215T en CAS40D
Etiketten en Label expert
Met de focus op kleur
www.businesslabels.nl
 
j1996kv
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 september 2017

Re: Voordelige verpakkingsmaterialen

09 november 2017

Misschien voor anderen die voordelige dingen zoeken:

Ik heb brievenbusdozen hier besteld: https://www.verzendverpakkingenshop.nl/ ... enbusdozen

En luchtkussen enveloppen hier: https://www.viv.nl/verzendenveloppen/lu ... enveloppen