Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ravenmeisje
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 oktober 2012

Ervaringen met world parcel

15 december 2017

Hallo, zijn ere mensen die ervaring hebben met world parcel? Www.worldparcel.nl het is volgens mij hetzelfde bedrijf als EUPost, het zit in Veldhoven, ze bieden internationale verzending aan voor aantrekkelijke prijzen, maar ik zou graag eerst wat ervaringen van anderen horen voordat ik met ze in zee ga en ik kan er verder niks over vinden via Google.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Ervaringen met world parcel

15 december 2017

De website doet een beetje pijn aan mijn ogen.

En dan dit ook nog:
Duistland: € 6,75

Dan ben ik al meteen weer weg.
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Ervaringen met world parcel

17 december 2017

Je hebt dan wel "Keuze uit meerdere vervoers "

Als je wat zoekt op het adres dan kom je er achter dat het een service is van iemand met een kledingwinkel.
Verstuurd waarschijnlijk zelf veel internationaal en heeft contracten met een vervoerder en laat andere zo mee profiteren.

Er komen wel kosten bij als het pakket af laat halen.
Of je moet het zelf wegbrengen naar veldhoven of naar de vervoerder, waar dat ook is.
Verder moet je akkoord gaan met de algemene voorwaarden maar die staan niet op de site.

Persoonlijk zou ik niet zo snel met een dergelijk bedrijf in zee gaan.
 
ravenmeisje
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 oktober 2012

Re: Ervaringen met world parcel

23 december 2017

Bedankt voor de reacties en jullie eerste indruk. Niemand dus die zelf ervaring heeft met dit bedrijf? Ik wil het niet te snel afschrijven want volgend jaar moet ik voor alles wat tussen de 100 gram en 350 gram weegt, €8,40 betalen bij postnl (voor verzending naar USA, waar bijna al mijn klanten wonen), en dat is zónder tracking. Als ik dan bij World Parcel hetzelfde voor €8,47 kan doen mét tracking, dan is dat wel interessanter voor mij, ook omdat Amerikanen gewend zijn aan tracking nummers en de meesten meteen zenuwachtig worden als ze geen tracking nummer krijgen voor de standaard verzending (ze krijgen bij mij wel de mogelijkheid om te upgraden naar aangetekend, maar dat kost €18 en bijna geen klant wil dat - en dan vervolgens wél vragen om een tracking nummer.... maar dat is een heel ander verhaal). Heb inmiddels de algemene voorwaarden etc van World Parcel ontvangen, en ben het nu aan het doorlezen. Ik zie dat ze oa via BPost verzenden, wat ik wel vervelend vind is dat ze alles via automatische incasso doen, maar ik heb er tot nu toe geen "rare" dingen over gevonden, en automatische incasso's kan je altijd storneren natuurlijk, als ze niet gerechtvaardigd zijn.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Ervaringen met world parcel

24 december 2017

Als je bijna alles naar de USA stuurt. Is een fulfilment in Amerika  dan geen optie?
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
dendiel
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 januari 2018

Re: Ervaringen met world parcel

16 januari 2018

@ravenmeisje: Ben je met hen in zee gegaan? Zo ja, wat is je ervaring?
 
cbes
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 februari 2018
Contacteer:

Re: Ervaringen met world parcel

05 februari 2018

Ik heb zojuist een blogbericht geschreven over goedkoop naar Amerika pakketjes of brievenbuspakjes versturen: 
webwinkelinhetbuitenland.nl/goedkoop-verzenden-naar-amerika/. Als je vragen hebt over verzenden naar
Amerika dan hoor ik het ook graag! Met onze eigen webwinkel Littlerockstore.com versturen we al 5 jaar naar de VS en vragen slechts 5.95 usd
voor een verzending. Snel? 5-6 werkdagen. 
CBES Cross-Border E-Commerce support helpt jou met je groei naar het buitenland. Nieuw: goedkoop naar de VS verzenden? www.webwinkelinhetbuitenland.nl
 
ravenmeisje
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 oktober 2012

Re: Ervaringen met world parcel

19 maart 2018

Sorry voor de late reactie, ik krijg het niet voor elkaar dat ik mails krijg als hier een antwoord wordt geschreven door iemand anders, en ik kijk niet wekelijks op dit forum, vandaar....

Maar ik zal even mijn ervaringen delen met jullie!
Ik ben dus inderdaad met ze in zee gegaan. Het had in het begin allemaal wat voeten in de aarde en communicatie is niet altijd even makkelijk met ze (mail soms laat beantwoorden, telefoon niet opnemen, voicemail niet beantwoorden etc). Het begin van de samenwerking kwam allemaal wat knullig over, de uitleg over de te volgen procedure was erg miniem en dus ging het de eerste keer fout. Maar na lang touwtrekken is dat toch uiteindelijk goed gekomen en sindsdien worden mijn zendingen keurig door hun verwerkt en doorgestuurd naar BPost. Ik krijg nu wekelijks een factuur en een paar dagen later de automatische incasso en dat werkt allemaal goed en de facturen kloppen altijd (ik reken alles na).
Alles wordt aangetekend verzonden naar de VS, en dit voor de helft van de prijs van PostNL. En het wordt ook nog eens meestal binnen 14 dagen bezorgd in de VS. Dat doet PostNL ze ook niet na..... Een nadeel van BPost vind ik wel dat de tracking info erg miniem is, en dat, omdat het aangetekend verzonden wordt (dat is het "brievenbuspakje" waar WorldParcel het over heeft) de ontvanger thuis moet zijn (handtekening) om het te kunnen ontvangen. En als de ontvanger niet thuis is, wordt de tracking informatie veranderd in "het pakje is retour afzender gegaan omdat het adres niet klopt". Maar dit klopt niet, in werkelijkheid is het pakketje dan op een postkantoor op te halen door de ontvanger. Maar mijn klanten weten dit niet altijd omdat de postman van de VS niet altijd het verplichte "reschedule delivery" briefje bij mijn klanten achterlaat, en dan krijg ik soms van mijn klanten een paniek reactie omdat ze die (verkeerde) tracking informatie zien over dat het pakket zou zijn geretourneerd naar mij. Maar sinds ik dat weet, communiceer ik deze info van tevoren al naar mijn klanten en sindsdien gaat het beter.

Conclusie is dus dat ik na een moeizame start, wel tevreden ben over WorldParcel. Ik weet natuurlijk niet hoe het zou gaan als ik bijvoorbeeld een claim moet indienen omdat er een pakketje is kwijtgeraakt, of hoe het gaat als er toch eens iets wordt geretourneerd, maar ik hoop dat die situaties zich ook niet zullen voordoen ;)
 
Ladyd447
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 maart 2018

Re: Ervaringen met world parcel

28 maart 2018

@ravenmeisje Ik zit er ook aan te denken om met world parcel in zee te gaan. Maar de pakketten naar hun brengen is misschien wel het lastigste. Hoe doe jij dat? Woon je in de buurt of stuur je ze per post naar ze toe?
 
ravenmeisje
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 oktober 2012

Re: Ervaringen met world parcel

06 augustus 2018

Ik ben inmiddels toch een stuk minder tevreden over World Parcel. Ja, ze handelen mijn pakketten altijd snel af, maar...... de communicatie van World Parcel laat zeer te wensen over. Pakketjes komen relatief vaak retour, omdat de tracking gegevens van BPost niet duidelijk zijn en online niet kloppen, of de klant in Amerika niet altijd een briefje krijgt met de mededeling dat ze een pakje kunnen ophalen bij hun local post office. Dan komen de pakjes retour naar World Parcel maar zij communiceren dit niet door naar mij als klant, het blijft daar gewoon liggen zonder dat ik dat weet! Vervolgens worden de geretourneerde pakketjes weer naar mij doorgestuurd op het moment dat ze daar bij WP zin in hebben en dan moet ik hiervoor telkens €6,50 exc btw betalen. Het is mij niet toegestaan mijn eigen retour adres op het pakket te zetten (wat mij geld zou schelen). Waarom dat niet mag, is mij niet uitgelegd. Ook de tarieven veranderen "zomaar", zonder dat dat even doorgegeven wordt aan mij als klant. Ook niet heel netjes dus.
 
WorldParcel
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 december 2018

Re: Ervaringen met world parcel

17 december 2018

Als woordvoerder  van WorldParcel, willen graag reageren op dit bericht.
Wij hebben inderdaad een ander bedrijf in grote maten herenkleding genaamd www.misterbig.nl, zoals eerder werd gesuggereerd eerder in deze topic form, maar dit terzijde.
Het klopt dat wij begin dit jaar moeilijk per telefoon bereikbaar waren.
Dit heeft zich gelukkig alleen rond deze periode plaats gevonden en is inmiddels opgelost. Wij zijn nu per mobiele telefoon en WhatsApp goed bereikbaar.
 
Het klopt absoluut niet dat wij zomaar onze tarieven midden in het jaar verhogen. Wij hebben in januari 2018, na twee jaar onze tarieven iets verhoogd.  Sterker nog;  in 2017 hebben wij van enkele diensten ten behoeve van onze klanten het tarief flink verlaagd. En in februari van dit jaar hebben wij het tarief van brievenbuspakjes naar de US ook verlaagd. Wij proberen met onze lage verzendtarieven webshops te helpen om te groeien. Het rijmt dan natuurlijk niet om plotseling onze tarieven te gaan verhogen. Wij zijn een open en transparante onderneming!

Alle retouren van Bpost komen terug via ons contractnummer in een depo in België. Die wij vervolgens zelf gaan ophalen.
Het is dus niet mogelijk dat de retouren rechtstreeks naar een van onze klanten in Nederland worden verzonden.
Voor het verzenden van de retouren naar onze klanten vragen wij voor brievenbuspakjes (als de retouren in een brievenbus passen) € 4,75 en voor pakketten € 6,50. Deze retourkosten zijn inclusief het verzenden en de verpakking. Wij vragen geen extra kosten voor de ophaling /verwerking/opslag.
Om onze klanten niet op extra (retour)kosten te jagen, sparen wij de retouren op en sturen deze een keer per maand of een keer per twee maanden op.  Mocht een klant zijn retouren sneller willen ontvangen, dan kunnen daar afspraken over gemaakt worden. Overigens krijgen wij relatief weinig retouren.
De retouren die wij ontvangen zijn zowel aangetekende als niet aangetekende postzendingen! Normale postzendingen (zonder handtekening/T&T) komen ook bij ons retour wanneer het adres bijv. niet klopt.
 
Wij vinden het bovenstaand bericht van ravenmeisje zeer vervelend en wij herkennen ons niet in het verhaal.
 
Met vriendelijke groet,
 
D van Dam
www.WorldParcel.nl
 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht