Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Betty
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 december 2010

diepvries spullen verzenden

27 december 2017

wij overwegen om naast onze bezorgservice ook pakketten te gaan opsturen, maar het betreft hier diepvriesspul.
Nu las ik ergens iets over verzenden met koudijs, in een special doos met special zak er in. Blijft 48 uur goed.
Heb al wat ervaringen gelezen van ontvangers, maar ben nu op zoek naar ervaringen vana deze kant...de verzender. Iemand ervaring of tips?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: diepvries spullen verzenden

28 december 2017

Ik zie deze regelmatig op schiphol komen. Het zijn van die piepschuimen bakken met droogijs erin (is dit hetzelfde als koudijs?). Dit blijft heel lang koud en lekt ook niet omdat het als een gas verdampt. Meestal zijn deze dan ook helemaal met tape geseald om schade aan de bak te voorkomen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: diepvries spullen verzenden

28 december 2017

Probeer eens met enkele zendingen naar jezelf te verzenden, experimenteer met de hoeveelheden droogijs in de verpakking.
Heb onderstaande link gevonden, maar hoop dat deze aantallen overdreven zijn...
http://www.droogijs-shop.nl/blog/entry/20#
 
TristanP
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 december 2017

Re: diepvries spullen verzenden

28 december 2017

wij overwegen om naast onze bezorgservice ook pakketten te gaan opsturen, maar het betreft hier diepvriesspul.
Nu las ik ergens iets over verzenden met koudijs, in een special doos met special zak er in. Blijft 48 uur goed.
Heb al wat ervaringen gelezen van ontvangers, maar ben nu op zoek naar ervaringen vana deze kant...de verzender. Iemand ervaring of tips?
Eigenlijk zou ik de concurrent hier niet moeten helpen, maar vooruit. Diepvriesspul verstuur je het beste in een isothermische/EPS-doos. Bij gebrek daaraan zou piepschuim (of misschien zelfs noppenfolie) ook prima kunnen volstaan. Zolang de waar maar goed geïsoleerd is, vooral ook tegen warmte(bronnen) van buitenaf.

Crux zit hem erin dat diepvriesproducten veelal ingevroren zijn op -23 of kouder, maar dat ze de bestemming moeten bereiken op een temperatuur van beneden de -15. Naarmate het product warmer wordt geeft deze zélf kou af. Dankzij een goede isolatie ook zeer gelijkmatig. Je zou je dan ook kunnen afvragen of het dan nog nuttig is om bergen droogijs, thermische gelpacks of koelelementen toe te voegen. In mijn ervaring hoeft dat niet persé, maar hangt dat dus sterk samen met het product en de verpakkingswijze.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht