PostNL is een pakket van ons kwijtgeraakt. De inhoud had een waarde 40 euro. Voor het fulfillment betaalden we 7 euro.
Nu krijg ik, na onderzoek van 21 (!) dagen, €3,40 retour van PostNL omdat ze het pakket kwijt zijn geraakt.
Dit is bijna een schofterige genoegdoening, zeker omdat de dienst die ik bij ze heb afgenomen zeker 5 euro bedraagt. Los van het feit dat ik de klant nogmaals een pakket van 40 euro moet toesturen, en nogmaals een PostNL zegel moet toevoegen. Je zou bijna denken dat als ze met opzet pakketten kwijtraken, dit ook een verdienmodel voor ze is.
Waarom krijg ik niet minimaal de verzendkosten retour (eigenlijk zou je 2x dit bedrag retour moeten krijgen, want je moet hoe dan ook een nieuw pakket naar je klant sturen).
Heeft iemand hier ervaring mee om hoe hier mee om te gaan? Of is dit nou eenmaal zoals het is en moeten we hier dan maar genoegen mee nemen?
gr
Jeroen