Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
bonami
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 december 2016

PostNl pakket kwijt, € 3,40 vergoeding??

28 december 2017

PostNL is een pakket van ons kwijtgeraakt. De inhoud had een waarde 40 euro. Voor het fulfillment betaalden we 7 euro.

Nu krijg ik, na onderzoek van 21 (!) dagen, €3,40 retour van PostNL omdat ze het pakket kwijt zijn geraakt.

Dit is bijna een schofterige genoegdoening, zeker omdat de dienst die ik bij ze heb afgenomen zeker 5 euro bedraagt. Los van het feit dat ik de klant nogmaals een pakket van 40 euro moet toesturen, en nogmaals een PostNL zegel moet toevoegen. Je zou bijna denken dat als ze met opzet pakketten kwijtraken, dit ook een verdienmodel voor ze is.

Waarom krijg ik niet minimaal de verzendkosten retour (eigenlijk zou je 2x dit bedrag retour moeten krijgen, want je moet hoe dan ook een nieuw pakket naar je klant sturen).

Heeft iemand hier ervaring mee om hoe hier mee om te gaan? Of is dit nou eenmaal zoals het is en moeten we hier dan maar genoegen mee nemen?

gr
Jeroen
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: PostNl pakket kwijt, € 3,40 vergoeding??

28 december 2017

Staat in de algemene voorwaarden van PostNL maar bij de DHL en dergelijke is het niet anders. Je kunt zendingen verzekeren bij tussenpartijen zoals MyParcel en SendCloud, kost je een 50 cent voor een verzekering van € 50,-

Aan jou de keus of je dat risico zelf wil dragen of wil verzekeren.
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: PostNl pakket kwijt, € 3,40 vergoeding??

28 december 2017

Welk bedrag dat je terugkrijgt hangt af van je contract. Bij sommige krijg je een vast bedrag terug, bij andere de gemaakte verzendkosten of een basisbedrag per kilo. Dit is nu eenmaal het risico dat je neemt als je geen extra verzekering erbij neemt.
21 dagen onderzoek valt nog mee. Bij Bpost moet je in deze periode van het jaar minimum 30 tot 45 dagen wachten tot ze zelfs nog maar aan een onderzoek beginnen, zover lopen ze achter met het behandelen van dossiers.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: PostNl pakket kwijt, € 3,40 vergoeding??

28 december 2017

Alles verzenden met een verzekering die de inkoopwaarde dekt is mijn advies, hoe onrechtvaardig dit eigenlijk ook is. Dat kost een paar dubbeltjes per pakket. Ik bereken dat gewoon door aan mijn klanten. Aan de andere kant: hoeveel miljoenen pakketten gaan er per jaar wel niet naar klanten van webwinkels: dat gaat toch relatief weinig fout.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: PostNl pakket kwijt, € 3,40 vergoeding??

29 december 2017

Inderdaad beter met verzekering afsluiten. Echter vind ik wel dat de verzendkosten gecrediteerd moeten worden. Zij hebben immers niet de dienst uitgevoerd.
Bij een CMR binnenland ligt de vergoeding op 3,40 per kilo gram. Vervoer je stoeptegels dan zal het ruimschoots dekken. Vervoer je Macbooks dan is het te kort en zal je zelf bij moeten verzekeren.

Een aantal opties zijn,
-Een paar dubbeltjes per pakket extra. En je krijgt er nog een handtekening en alleen bezorgen op huisadres erbij.
-Een doorlopende verzekering voor alle pakketten.
-Het bedrag wat je bovenstaand extra betaal opsparen en hiervan het uitbetalen. 

Ik ga zelf voor de laatste optie tot bedragen van 100 euro. Als het om grotere bedragen gaan dan kies ik voor optie 1. Aan deze zendingen wordt uiteraard ook meer verdient waardoor doe paar dubbeltjes ook niet meer uitmaakt.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: PostNl pakket kwijt, € 3,40 vergoeding??

03 januari 2018

Als het een eerste keer gebeurd baal je flink..maar denk ook aan al die pakketjes die niet kwijtraken.
En dan kun je zelf de rekensom maken of je met extra verzekering wil verzenden.

Zou me er echt niet te druk om maken. 40 euro verliezen mag geen ramp zijn, en er zal wel vaker iets ergers mis gaan.
En als je je echt zorgen maakt dat het vaker gebeurd, moet je nu eenmaal meer gaan betalen voor verzekerde verzending.
Dus inderdaad: zo werkt het nu eenmaal. En belangrijker: kleine tegenslagen, altijd even stapje terug doen en denken: is het de energie/tijd/etc waard? Het antwoord is echt vaak nee.
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: PostNl pakket kwijt, € 3,40 vergoeding??

05 januari 2018

Bekijk het eens anders? Ik weet niet of je met reviews werkt?
Als alles is afgehandeld en klant heeft uiteindelijk wel het product ontvangen, vraag dan om een review.
Ik heb eerder zoiets voor handen gehad , maar ik kan mijn producten niet een 2e keer leveren (2e hands boeken, unieke exemplaren). Klant heeft geld incl. verzendkosten terug ontvangen.
Verder zo gelaten, wel jammer want mijn boeken zoek ik met zorg bij elkaar
Kreeg ik zo een positieve review, jee zeg....  anders bekeken: dat is ook best wat waard.
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: PostNl pakket kwijt, € 3,40 vergoeding??

05 januari 2018

MyParcel crediteert in zo'n geval wel de verzendkosten. Volgens de wet heb je recht op een vergoeding per kilo. PostNL houdt zich daaraan, maar DHL niet. Ik heb een korte periode via B2C Europe met DHL verzonden. In die periode raakten veel zendingen zoek. Zowel DHL als B2C Europe weigerde de wettelijke vergoeding te betalen.
 
munga
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 januari 2013

Re: PostNl pakket kwijt, € 3,40 vergoeding??

12 januari 2018

ik verzend best veel met post.nl. verreweg het meeste gaat best goed. 25% komt een dag later aan. 0.5% raakt kwijt of wordt terug gestuurd. 
meestal gaat het fout als het pakket afwijkend, is, niet auto scanbaar, te lang, bv 160cm, te zwaar bv 28 kg. 

meer waardevolle pakketen of afwijkend zend ik met de ups. dat is iets duurder maar er raakt nooit wat weg. maar ups levert alleen niet op zaterdag en heeft weinig service punten.

als het kwijt raakt kan het tot 8 weken duren. dus ik neem mijn verlies en stuur het opnieuw met ups.

als je het zou verzekeren dan blijft het een hele toer om je geld terug te krijgen.

ik heb overigens ook dhl geprobeerd, dit is een absolute ramp. maar wel goedkoop.
 
bonami
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 december 2016

Re: PostNl pakket kwijt, € 3,40 vergoeding??

16 januari 2018

Dank voor jullie reacties. 

Heeft er iemand ervaring met DPD, deze schijnen ook te versturen met verzekering en is niet zoveel duurder dan POSTNL
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht