Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Postnl brievenbus 100-250 wordt 350 en fiks duurder

29 december 2017

Nu betaal je voor een brief naar het buitenland van 100-250 gram € 6,65. Dit waren gewoon 4 postzegels.

Per 1-1-2018 wordt het gewicht 100-350 gram, maar gaat het ineens 8,40 kosten. Dat zijn dus 6 postzegels!
Dat wordt dus een flinke verhoging van de verzendkosten naar het buitenland en zullen we vooral pakketpost gaan gebruiken, omdat dit een heel pak goedkoper is..

Zonde en balen!
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Postnl brievenbus 100-250 wordt 350 en fiks duurder

29 december 2017

Geen idee naar welk land je verzend. Ik doe voor Belgie altijd pakket zendingen. Als ik brievenbus post en pakket zou scheiden ga ik flink meer voor de pakketten betalen. En er is ook direct een track en trace nummer wat klanten over het algemeen fijn vinden.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
M&Ms
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 augustus 2014
Contacteer:

Re: Postnl brievenbus 100-250 wordt 350 en fiks duurder

15 januari 2018

Ja wij vinden het ook erg jammer. Het is met bijna 2 euro omhoog gegaan. 
Hoe moet ik aan mijn klanten uit gaan leggen dat ze bijna evenveel betalen aan verzendkosten, als voor het product zelf....

Heeft hier iemand alternatieven voor het verzenden van post tussen de 100 en 250 gram ? 
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Postnl brievenbus 100-250 wordt 350 en fiks duurder

15 januari 2018

Hoe moet ik aan mijn klanten uit gaan leggen dat ze bijna evenveel betalen aan verzendkosten, als voor het product zelf
Gewoon met de waarheid. Omdat veel mensen uit China bestellen gaan hier de verzendkosten voor het buitenland omhoog. Ze moeten tenslotte ergens het geld vandaan halen om al die gratis pakketjes hier rond te brengen. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Sheng
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 februari 2014
Contacteer:

Re: Postnl brievenbus 100-250 wordt 350 en fiks duurder

28 januari 2018

Ik verstuur veel pakketjes met PostNL vanuit China naar NL en andere Europese landen. Nu zijn we hier aan het kijken om uit te breiden, maar komen we erachter dat eenzelfde pakketje verzenden vanuit NL nog duurder is.....
Theewinkel voor losse thee: https://www.teasenz.nl
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Postnl brievenbus 100-250 wordt 350 en fiks duurder

28 januari 2018

Klopt, vanuit Nederland versturen is duur omdat het verzenden als briefpost vanuit china flink gesubsidieerd wordt door de chinese post.  Vandaar dat ik in china een hondefluitje kan kopen voor 78 cent en laten versturen naar Nederland maar hier in Nederland kan ik daar niet eens een postzegel voor kopen.
 
cbes
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 februari 2018
Contacteer:

Re: Postnl brievenbus 100-250 wordt 350 en fiks duurder

05 februari 2018

Ik ben het ermee eens dat de Chinese overheid hier een vinger in de pap heeft, maar je moet
wel de juiste tarieven vergelijken. Ga je met je pakket naar de dichtsbijzijnde verkoopbalie
van de lokale post dan betaal je inderdaad erg veel. Kijk je naar wat alternatieven in de markt
betaal je voor brievenbuspost naar welk land dan ook niet veel meer dan 1-3 euro. Wil je ook
nog track & trace dan afhankelijk van bestemming circa 3-8 euro. 
CBES Cross-Border E-Commerce support helpt jou met je groei naar het buitenland. Nieuw: goedkoop naar de VS verzenden? www.webwinkelinhetbuitenland.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht