Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
J.J.
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 juli 2015

Pakket inklaren op de haven of koerier inschakelen

16 februari 2018

Dit is toevallig gerelateerd aan een recent topic hier: viewtopic.php?f=20&t=17372
Ik heb even een nieuw topic aangemaakt omdat mijn situatie iets anders is.

Wij bestellen dus een kleine voorraad van een nieuw product om mee te beginnen uit China. Een pakket van waarschijnlijk 2.1m x 2.1m x 1.5m. Is het in dit geval slimmer om het via koerier te doen, of slimmer om het zelf op te halen van de haven? De Chineze leverancier wil het direct naar de haven sturen, maar ik zag dat het van de haven ophalen wel een hele rompslomp kan zijn en dat een expediteur niet in actie komt voor zoiets kleins. Voor zo'n klein aantal in het begin lijkt me dat ook een beetje overdreven. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bij voorbaat dank.
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Pakket inklaren op de haven of koerier inschakelen

16 februari 2018

2x2x1.5m is al geen klein pakje meer, ik ga ervan uit dat ze dit pakket op een pallet gaan zetten? Je zegt dat ze het direct naar de haven willen sturen, onder welke incoterm?
Je kan de goederen zelf afhalen in de haven, maar je zal wel nog iemand nodig hebben voor de inklaring, tenzij je een douanevergunning hebt kan je het zelf doen. Vraag aan de leverancier wie de afhandelaar zal zijn in de haven van aankomst, vervolgens kan je bij die afhandelaar een totaalprijs opvragen.
 
J.J.
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 juli 2015

Re: Pakket inklaren op de haven of koerier inschakelen

16 februari 2018

2x2x1.5m is al geen klein pakje meer,
Correctie, dat was mijn schatting, maar mijn schatting zat er een beetje naast. De leverancier zegt dat hij het opstuurt in een pakket met een omvang van 0,82m^3. Oké dus we moeten iemand hebben specifiek voor het inklaren. Het ophalen en transport naar huis kunnen we dus zelf regelen, dat is al mooi. Ik moet nog even een keer navragen wat precies de incoterm is bij mijn leverancier. Als het goed is heeft hij zelf geen mensen die het hier afhandelen, dit moet ik allemaal zelf regelen. Op het moment dat het pakket hier is zijn wij verantwoordelijk.

Ik zal eens even contact opnemen met bedrijven die het voor ons kunnen inklaren. Bedankt voor je hulp!
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Pakket inklaren op de haven of koerier inschakelen

16 februari 2018

Het belangrijkste is om te weten onder welke incoterm de levering is (staat het niet op de offerte/factuur?), dan is het direct duidelijk wie voor wat verantwoordelijk is en voor wie welke kosten zijn, want nu is het gewoon gissen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
J.J.
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 juli 2015

Re: Pakket inklaren op de haven of koerier inschakelen

19 februari 2018

Heel erg bedankt. Het pakket wordt verzonden onder CFR. Nu weet ik wat ik moet doen.
Ik moet de vrachtbrief dus overdragen aan mijn expediteur en die krijgt een melding wanneer de lading er is.
Vervolgens kan de expediteur het voor me inklaren. Kosten van de expediteur/transporteur zijn dan voor eigen rekening.

Nogmaals bedankt.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht