Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Lolo
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2012

Goedkope vervoerder buitenland?

17 februari 2018

Ik krijg zeer veel klachten van buitenlandse klanten over dat de verzendkosten te hoog zijn bij pakketpost. Als iets even niet door de brievenbus past, is het gelijk al 20-25 euro, veel meer dan het bedrag van veel van mijn producten. Sommige mensen denken zelfs dat ik ze afzet, maar helaas is dit was PostNL vraagt. Ik heb bij DHL gevraagd, maar die telt 23 euro en Van Straaten geeft aan dat ze alleen interessant zijn voor mij als ik meer dan 50 pakketten per maand heb (en dat heb ik met mijn nieuwe webshop nog LANG niet!) en DPD zegt hetzelfde en tot die tijd mag ik alleen een particulier account waarbij ik enkel binnen Europa mag verzenden (maar daar heb ik niks aan). 95% van mijn klanten komen uit het buitenland, over de hele wereld heen.

Ik heb geen vrachten of zwaargewicht dingen of zo, alleen kleine artikelen zoals sweaters, servies, knuffeltjes etc. Maar als iemand 10 euro voor een diner borden set betaald, snap ik best dat ze gaan klagen dat er 25 euro verzendkosten bij komt. Ik ben een kleine webshop die net is begonnen in Januari.

Weet iemand een goedkope vervoerder? 
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Goedkope vervoerder buitenland?

17 februari 2018

Waarom richt je je voor 95% dan op buitenlandse klanten als ik vragen mag? Dit is een hele moeilijke markt namelijk. Probeer eerst wat meer naamsbekendheid te krijgen in NL en omstreken.

Om toch je vraag te beantwoorden. DPD is over het algemeen goedkoper naar het buitenland. Maar ook hier geld dat je volume moet hebben.

Heb je ook wel eens gedacht aan het uitbesteden van je logistiek? E-fulfilmentpartijen kunnen over het algemeen goede tarieven bieden richting het buitenland.
 
Lolo
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2012

Re: Goedkope vervoerder buitenland?

17 februari 2018

Mijn winkel is open voor Nederlandse klanten, maar de meeste klanten zijn uit het buitenland. Ik schrijf namelijk Engelstalige boeken die gericht zijn op een specifieke doelgroep en maak daarbij merchandise zoals t-shirts en servies en zo. Die doelgroep is in Nederland te klein om winstgevend te zijn, maar in het buitenland niet. De meeste bestellingen gaan dus naar de VS, India, Engeland etc.
 
Lolo
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2012

Re: Goedkope vervoerder buitenland?

17 februari 2018

EDIT: Ik heb het opgezocht. E-fulfilment is voor mij geen optie, omdat veel producten op bestelling worden gemaakt en ik momenteel hooguit maar 20 pakjes per maand heb.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.