Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
smasnu
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 januari 2018

Online verzenddienst VS zelf naar PostNL brengen

20 februari 2018

Beste mensen,

Ik heb al veel op internet gekeken en veel informatie ingewonnen, maar ik denk dat ik ook wat tips zou kunnen gebruiken van mensen met een eigen webwinkel. 

Wij gaan kleine producten verkopen via onze webshop die een laag gewicht en een kleine afmeting hebben. Dit past dus door de brievenbus. Dan kom je al snel uit bij diensten als Myparcel of Sendcloud, echter rekenen zij vaak 3 a 4 euro per brievenbuspakje. Wij verkopen producten die soms slechts €9,95 kosten (inclusief BTW), en met 3 a 4 euro verzendkosten blijft er dan maar weinig marge over.

Ik zie dat het ook mogelijk is om zelf brievenbuspakjes bij een PostNL servicepunt af te leveren en deze bijvoorbeeld online te frankeren. 

Hebben jullie misschien advies voor ons wat het makkelijkst is? Als ik het zelf bij PostNL breng, kunnen we het vermoedelijk vaak verzenden voor €1,66. Dit scheelt dus een hoop.
Is het praktisch om het zelf te brengen? Of gaat er erg veel tijd in zitten?

Alvast bedankt!
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Online verzenddienst VS zelf naar PostNL brengen

20 februari 2018

Wij gaan kleine producten verkopen via onze webshop die een laag gewicht en een kleine afmeting hebben. Dit past dus door de brievenbus. Dan kom je al snel uit bij diensten als Myparcel of Sendcloud, echter rekenen zij vaak 3 a 4 euro per brievenbuspakje. Wij verkopen producten die soms slechts €9,95 kosten (inclusief BTW), en met 3 a 4 euro verzendkosten blijft er dan maar weinig marge over.
Wat houd je tegen om verkooprijzen te hanteren waarmee je wel winst maakt?
Ik zie dat het ook mogelijk is om zelf brievenbuspakjes bij een PostNL servicepunt af te leveren en deze bijvoorbeeld online te frankeren. Hebben jullie misschien advies voor ons wat het makkelijkst is? Als ik het zelf bij PostNL breng, kunnen we het vermoedelijk vaak verzenden voor €1,66. Dit scheelt dus een hoop.
Is het praktisch om het zelf te brengen? Of gaat er erg veel tijd in zitten?
Dit is natuurlijk lastig te beantwoorden. Als wij niet weten waar voor jou het dichtstbijzijnde PostNL-punt zit, of dat ze zelfs door de brievenbus passen. Ook maakt het uit om hoeveel pakketjes het gaat per dag, of wat je verder zoal doet op een dag. Zonder al dat soort info is dit niet te beoordelen, en zelfs als we die info hebben dan is het voor ons waarschijnlijk appels met peren vergelijken. Waarom probeer je het niet gewoon eens een weekje uit? Dan merk je het toch vanzelf of dit te doen is? 

Houd er wel rekening mee dat als je zelf enveloppen naar PostNL brengt je eigenlijk geen echt aanspreekpunt meer hebt bij PostNL. Gaat het vaak mis bij een Sendcloud-contract dan kun je de zending deels bewijzen doordat de Sendcloud-plugin de zending heeft opgemerkt. Je betaalt daarvoor, dus kun je daar klagen en zij hebben dan directe lijntjes met PostNL. Veel stelt dat natuurlijk niet voor, zeker niet bij kleine oplages. Maar het is iets. Gaat het mis met een brief die je in een brievenbus hebt gestuurd, tsja, dan sta je letterlijk met lege handen want PostNL kan uit niets opmaken dat je het ook echt in de bus gestopt hebt. Dan kun je niets anders doen dan excuses maken naar je klant en het nog maar eens sturen, of het geld terugsturen.
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Online verzenddienst VS zelf naar PostNL brengen

20 februari 2018

Als de marge laag is, reken de verzendkosten door aan de klant en verzend gratis vanaf een bepaald bedrag.
Verzenden via brievenpost is goedkoper maar heeft een risico, geen track&trace, soms lang onderweg en gaat het verloren dan heb je pech.
Als je verzend via brievenpost, probeer de enveloppe zo anoniem mogelijk te houden zodat de postbode niet kan achterhalen wat erin zit zonder het te openen. Het gaat vaker mis tijdens de vakantie periode = jobstudenten en tijdens de eindejaarsperiode zijn ze lang onderweg.
 
Gebruikersavatar
smasnu
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 januari 2018

Re: Online verzenddienst VS zelf naar PostNL brengen

20 februari 2018

@dirikjan:

Het kan inderdaad geen kwaad om het even te proberen, maar het kan ook geen kwaad om hier op voorhand wat tips te vragen van ervaringsdeskundigen. :wink:

Ik heb meerdere PostNL punten hier in de buurt zitten, één op twee minuten rijden van mijn huis, dus dat is het probleem niet. Onze pakketjes passen zeker door de brievenbus. We willen het namelijk versturen per luchtkussen envelop of brievenbusdoosjes (A6 formaat). 

@stetske:

We willen graag gratis verzending toepassen omdat dit de norm is in de markt. Mocht het zelf verzenden via PostNL vaak mis gaan, kunnen we altijd nog een dergelijke constructie toepassen. Bedankt voor de tip m.b.t. het anoniem verzenden! Wellicht scheelt dat ook.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Online verzenddienst VS zelf naar PostNL brengen

21 februari 2018

Het ligt er een beetje aan van welke opties je gebruik wilt maken.

PostNL brievenbuspakje via MyParcel, met track & trace is een flop. De consument ziet alleen dat je een pakketje verzonden heb, maar hij wordt standaard op de afleverdag op "Afgeleverd gezet", zonder enige garantie.
DHL brievenbuspakje via Sendcloud, met track & trace geeft je wel zekerheid. De consument weet dat je het heb afgeleverd en bij afleveren wordt de track en trace geupdate.

Let op: Het kost over het algemeen nog meer geld, als je het wilt afhalen. Hiervoor betaal je dagelijks. Deze prijzen gelden ook als je het naar het servicepunt gaat.

De prijzen via MyParcel en Sendcloud zijn goedkoper dan de prijzen die je aan de servicepunt betaald. Bij een servicepunt kan je echter wel gewoon kiezen om het te versturen met postzegels (Dus €1,66 inderdaad) Hier heeft de consument echter geen zekerheid dat het pakketje is afgeleverd bij het de verzender en jij geen zekerheid dat het is afgeleverd.

Dus het is kiezen of delen. Wil je zekerheid, dan zal je voor de meerkosten moeten gaan. Wil je goedkoop, kies dan voor postzegels. Met wat volume kan je dan ook kiezen voor een frankeermachine of partijenpost.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht