Beste allemaal,
Ik wilde jullie even waarschuwen. Ik heb nu al meerdere malen meegemaakt dat PostNL onterecht zendingen op de factuur zet.
Te herkennen aan "niet voorgemeld" kosten. Knappe is dus dat wij alle zendingen altijd hebben aangemaakt met hun eigen systeem, online dus niet voorgemeld kan niet.
Na de zoveelste keer problemen met PostNL hebben wij de overeenkomst opgezegd en ons account is geblokkeerd.
Dit is al in januari gebeurd. Erg vreemd dus dat wij ineens een factuur kregen van een verzonden pakket.
Ik heb weer eens gebeld, en kreeg te horen dat wanneer er een pakket wordt verzonden zonder dat deze is voorgemeld, dat PostNL kijkt of er op het pakket een klantnaam oid te vinden is. En daarop wordt het pakket dan gefactureerd. Kortom ik kan gratis pakketten verzenden via PostNL door er gewoon een andere afzender op te zetten.
Dit is dus nu al 4x gebeurt, en het gaat in ons geval niet om een groot bedrag, maar als dit nu bij meerdere PostNL klanten gebeurt dan is dat makkelijk verdienen voor zowel de afzender als PostNL. Ik vind in dit geval dat PostNL misbruik heeft gemaakt van hun incasso rechten welke wij ze gegeven hebben, je geeft zo'n incasso af in goede trouw.
Onterecht dus.
Ik heb wederom gebeld met PostNL en mijn beklag gedaan. Ze konden dus niet zien wie het pakket had ingeleverd, waar vandaan het verzonden was, alleen maar waar naartoe. De dame aan de telefoon ging het (wederom) dringend uitzoeken en zou mij terug bellen.... dit is inmiddels al weer meer dan een week geleden. Ik heb niets gehoord en PostNL heeft wel het bedrag van mijn rekening geschreven (welke ik heb laten terugstorten).
Kortom staan er "niet voorgemelde"zendingen op je factuur? Kijk dan even goed na of het aantal zendingen welke zijn verstuurd wel klopt.
Met vriendelijke groet,
Lisette