Pagina 1 van 1

PostNL waarschuwing niet kloppende facturen

Geplaatst: 17 mei 2018
door calastra
Beste allemaal,

Ik wilde jullie even waarschuwen. Ik heb nu al meerdere malen meegemaakt dat PostNL onterecht zendingen op de factuur zet.
Te herkennen aan "niet voorgemeld" kosten. Knappe is dus dat wij alle zendingen altijd hebben aangemaakt met hun eigen systeem, online dus niet voorgemeld kan niet.
Na de zoveelste keer problemen met PostNL hebben wij de overeenkomst opgezegd en ons account is geblokkeerd.
Dit is al in januari gebeurd. Erg vreemd dus dat wij ineens een factuur kregen van een verzonden pakket.

Ik heb weer eens gebeld, en kreeg te horen dat wanneer er een pakket wordt verzonden zonder dat deze is voorgemeld, dat PostNL kijkt of er op het pakket een klantnaam oid te vinden is. En daarop wordt het pakket dan gefactureerd. Kortom ik kan gratis pakketten verzenden via PostNL door er gewoon een andere afzender op te zetten.
Dit is dus nu al 4x gebeurt, en het gaat in ons geval niet om een groot bedrag, maar als dit nu bij meerdere PostNL klanten gebeurt dan is dat makkelijk verdienen voor zowel de afzender als PostNL. Ik vind in dit geval dat PostNL misbruik heeft gemaakt van hun incasso rechten welke wij ze gegeven hebben, je geeft zo'n incasso af in goede trouw. 
Onterecht dus. 

Ik heb wederom gebeld met PostNL en mijn beklag gedaan. Ze konden dus niet zien wie het pakket had ingeleverd, waar vandaan het verzonden was, alleen maar waar naartoe. De dame aan de telefoon ging het (wederom) dringend uitzoeken en zou mij terug bellen.... dit is inmiddels al weer meer dan een week geleden. Ik heb niets gehoord en PostNL heeft wel het bedrag van mijn rekening geschreven (welke ik heb laten terugstorten).

Kortom staan er "niet voorgemelde"zendingen op je factuur? Kijk dan even goed na of het aantal zendingen welke zijn verstuurd wel klopt.

Met vriendelijke groet,
Lisette

Re: PostNL waarschuwing niet kloppende facturen

Geplaatst: 21 augustus 2019
door Silvester
Hallo,

Wij ervaren de laatste maanden hetzelfde met onze partijenpost.
Op nagenoeg elke factuur die we ontvangen is er wel een post die niet in orde is.
De bevestigingen van de gewichten en of aantallen zijn regelmatig hoger (en dus duurder) dan dat we aanbieden.
We wegen inmiddels 3 keer met verschillende weegschalen zodat we zeker weten dat wat we aanbieden ook klopt.
Ook hanteren we een marge van ongeveer 15% zodat we ruim onder het staffelgewicht vallen. Ondanks dit toch nog regelmatig verschillen en dus hogere kosten.
Momenteel controleren we iedere factuur aan de hand van de bevestiging (te downloaden in excelformaat)...een hoop uitzoekwerk, maar over de afgelopen maanden gaat het inmiddels om
enkele honderden euro's. Moet er eerlijk bij vermelden dat alles wel wordt opgevolgd door PostNL, alleen het duurt erg lang (de oudste case die nu openstaat is van mei)
Frustrerend om bijna wekelijks aan de telefoon te moeten hangen met PostNL en alles bij te houden of het wel klopt wat er gefactureerd wordt.
Tot begin van dit jaar hebben we op een incident na nooit problemen gehad.

Groet,
Silvester