Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Flubberdrupje
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2018

Verzenden naar het VK / Brexit

26 mei 2018

Hi,

Hoe kijken jullie tegen Brexit aan? Wie verwacht er problemen mee te krijgen en wat voor problemen zijn dat?

Ik heb zelf geen Nederlandse webwinkel, maar ben wel al lang ondernemer, eerst in Nederland en vervolgens in het VK. Ik heb twee jongere zussen die beide ook een eigen zaak hebben, in Nederland. Een levert diensten maar de ander importeert onder meer vanuit het VK voor haar brick and mortar shop. Dat zette me aan het denken. Ik kan me voorstellen dat Brexit voor mensen met webwinkels die ook aan klanten in het VK leveren problematischer zou kunnen worden dan voor die zus van mij. 

Wie wil eerst? 8)



  
---
Al heel lang eigen baas. Eerst in Amsterdam, vervolgens in Engeland.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Verzenden naar het VK / Brexit

27 mei 2018

Ik importeer soms iets uit Groot Brittannië. Ik verwacht dat de Brexit hier weinig invloed op zal hebben. Het importeren kan wel iets duurder worden als het door de douane gecontroleerd moet worden. Bedrijven zoals PostNL en DHL brengen hiervoor administratiekosten in rekening. Het nadeel van PostNL is dat je het pakket dan op een servicepunt moet afhalen.
 
Bclasse
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 juni 2018

Re: Verzenden naar het VK / Brexit

19 juni 2018

Wij regelen voor een groot aantal engelse partijen de logistiek na europa, van pakketje tot complete trailers. Dit zelfde doen wij na engeland toe.
Er is echter op dit moment veel onrust in de markt omdat men nog niet weet of er een harde of zachte brexit gaat plaats vinden.
Wij hebben echter ervaring met de import en export van producten met de daarbij behorende papierkraam. mocht je hier hulp bij nodig hebben kun je een 
contact met ons opnemen, we helpen je graag een keer verder met een kop koffie.

mvg Bert

Fulfilment Achterhoek
 
Flubberdrupje
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2018

Re: Verzenden naar het VK / Brexit

20 juni 2018

Tuurlijk, voor importeurs en exporteurs vormen douane-agenten en dergelijke een oplossing. Dank voor de handreiking. Ik ben wel benieuwd hoe e.e.a. in de toekomst zal gaan verlopen voor bijvoorbeeld de bloemenexport en andere versproducten. De tijd zal het leren.

Maar is dat ook geschikt voor een webwinkel die toevallig een aantal producten in het assortiment heeft die vaak vanuit het VK worden besteld? Ik kan me voorstellen dat het in zo'n geval handig kan zijn om samen te werken met iemand die die populaire producten in het VK in vcorraad houdt, zodat er geen vertragingen bij de douane optreden omdat die producten dan vanuit het VK worden verstuurd. Haast een soort dropshipping.
---
Al heel lang eigen baas. Eerst in Amsterdam, vervolgens in Engeland.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Bclasse
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 juni 2018

Re: Verzenden naar het VK / Brexit

28 juni 2018

Hi,

Maar is dat ook geschikt voor een webwinkel die toevallig een aantal producten in het assortiment heeft die vaak vanuit het VK worden besteld? Ik kan me voorstellen dat het in zo'n geval handig kan zijn om samen te werken met iemand die die populaire producten in het VK in vcorraad houdt, zodat er geen vertragingen bij de douane optreden omdat die producten dan vanuit het VK worden verstuurd. Haast een soort dropshipping.

Het ligt met name aan het soort product en de aantallen (omzet) wat je daar verkoopt. dropshipment vanuit vk is niet nodig. wij doen dit op dit moment ook voor een aantal shops die in zwitserland verkopen dit gaat zonder problemen.

mvg
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht