Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Thijs Moerman
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 september 2015

Invoerrechten vanuit China

21 augustus 2018

Hallo allen,

Ik heb laatst contact gehad met een leverancier uit China.
Ik ben van plan om 25 USB flash drives (USB sticks) te gaan kopen en te verkopen in Nederland.

Het totale bedrag is $119,- ( €101,-).
Nu las ik op het internet dat ik hier invoerrechten over moet betalen. Dit is toch aardig wat toen ik er naar keek. Ik kwam uit op rond de 36 euro invoerrechten (Btw, etc.).
Is er een legale manier om dit te omzeilen? Bijvoorbeeld steeds kleine pakketjes naar Nederland toe te sturen onder de  €22,-, zodat ik hier niks over hoef te betalen of is dit illegaal?

Ik wil alles zo netjes mogelijk houden, geen illegale gedoe. Heeft iemand tips of trucjes?

Met vriendelijke groeten,

Thijs
 
MichelB
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: Invoerrechten vanuit China

21 augustus 2018

Hallo Thijs,

Importeer je als particulier of bedrijf?

Grt. Michel
 
Thijs Moerman
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 september 2015

Re: Invoerrechten vanuit China

21 augustus 2018

Hallo Thijs,

Importeer je als particulier of bedrijf?

Grt. Michel
Beste Michel,

Als particulier.

Gr. Thijs
 
MichelB
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: Invoerrechten vanuit China

21 augustus 2018

Hi Thijs,

Dan betaal je alleen 21% btw over het factuurbedrag en geen invoerrechten (tot een factuurbedrag van 150 euro).

Natuurlijk kan je pakketjes tot 22 euro laten versturen, maar dan zal je ook facturen moeten ontvangen tot 22 euro, die facturen moeten betalen, enz...

Ik denk dat het makkelijker en uiteindelijk voordeliger is om gewoon alles in eenmaal te ontvangen en dat bedrag aan btw te betalen over een factuur die al niet te hoog is.

Grt. Michel
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Thijs Moerman
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 september 2015

Re: Invoerrechten vanuit China

21 augustus 2018

Hi Thijs,

Dan betaal je alleen 21% btw over het factuurbedrag en geen invoerrechten (tot een factuurbedrag van 150 euro).

Natuurlijk kan je pakketjes tot 22 euro laten versturen, maar dan zal je ook facturen moeten ontvangen tot 22 euro, die facturen moeten betalen,  enz...

Ik denk dat het makkelijker en uiteindelijk voordeliger is om gewoon alles in eenmaal te ontvangen en dat bedrag aan btw te betalen over een factuur die al niet te hoog is.

Grt. Michel
Hallo Michel,

Dankuwel voor de informatie, is voor mij al een opluchting. Ik ga de bestelling voortzetten.

Bedankt,

Thijs
 
MichelB
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: Invoerrechten vanuit China

21 augustus 2018

Succes ermee!
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Invoerrechten vanuit China

26 augustus 2018

Als je de USB-sticks in Nederland gaat verkopen, dan moet je aan Stichting Thuiskopie 60 cent per USB-stick betalen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht