Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

retour oplossingen Europa

18 september 2018

Goedendag,
Momenteel verkoop ik mijn producten voornamelijk binnen Nederland en een deel in belgie.
Meeste verkopen gaan via platform en via dat platform is er ook een retour oplossing.
Nu wil ik via veel meer platformen gaan verkopen in veel meer landen.
Maar daarbij is de eis dat je ook een (locale) retouroplossing hebt.
Dus klanten moeten naar lokaal adres kunnen terugsturen of je moet de klanten een verzendlabel kunnen verstrekken waarmee ze retour kunnen sturen.
Nu bied b.v. myparcel wel zo een oplossing voor retour labels maar dat is voor veel landen bijna dubbel zo duur als heenzending (in veel gevallen zal laten weggooien/houden van product goedkoper zijn, maar daar kan misbruik van gemaakt worden).
Ook ken ik Salesupply.nl maar die heeft maandelijkse kosten per land (nog te doen) maar ook een minimum bedrag voor retourzendingen per land (iets van 1000 per land aan retourzendingen per maand). Daar hoop ik niet aan te komen.
aangezien ik net met  die platformen en landen ga starten heb ik nog geen enkel idee hoeveel orders ik ga hebben en dus ook geen idee hoeveel retouren er komen (binnen Nederland ligt dat ene week op 0%, andere week 2% en heel soms op 5%, maar gemiddeld een 2,5% schat ik in).

Iemand die hier goede oplossingen voor weet?
Ik verzend momenteel via PostNL, voornamelijk omdat ik daarmee pakketten tot 18:30 a 19:0 uur savonds kan afleveren en bij b.v. DHL dat maar met zekerheid tot 11 uur smorgens kan omdat je daarna risico loopt dat dag langer blijft liggen).
Hoor graag jullie suggesties.

Daniel
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: retour oplossingen Europa

21 september 2018

Als het om een paar landen gaat kan je in het land zelf een vervoerder kiezen met wellicht een tragere verzendoptie of afleveren bij een ophaalpunt.
Via myparcel kost een retour uit belgie 13 euro. Als je naar dhlparcel.be gaat slechts 7 euro. Het kan zijn dat je geblokkeerd wordt omdat je niet in het juiste land bevind. Een vpn kan een uitkomst bieden.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Timmie1976
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 december 2018

Re: retour oplossingen Europa

07 mei 2019

Wellicht is het interessant om uw webwinkel aan te mailen op retourneren.nl? Zie deze link voor meer informatie.
https://www.retourneren.nl/voor-webwinkels

Succes!
 
Gebruikersavatar
Martin14
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 december 2017
Contacteer:

Re: retour oplossingen Europa

06 juni 2019

Je zou het inderdaad eens kunnen proberen met een VPN
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht