Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Awo
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 oktober 2018

Probleem verzending

25 oktober 2018

Graag wil ik over het volgende jullie mening horen.

Pakket verzonden, echter niet leverbaar omdat het huisnummer niet geprint was. Stond wel in het systeem, maar niet op het label.
Ik verstuur alles met Myparcel.

Het pakket is inmiddels al 14 dagen onderweg, dus wilde parcel een onderzoek instellen. Tot zover prima. Maar omdat te doen werd ik verzocht inkoop en verkoopfactuur in te leveren. Als ik dit niet wilde, dan ook geen onderzoek.
Ik ben blij met parcel wat bereikbaarheid betreft, maar afhandeling vind ik maar matig. Online heb ik staan binnen 2 werkdagen geleverd, nederland gaat dan nog redelijk. Maar duitsland is 10 dagen bezorgtijd beslist geen uitzondering.

Concreet: Ben ik de enige die geen inkoopfacturen wil afgeven aan parcel?

En het huisnummer staan wel in mijn systeem, dus is door de klant wel ingevuld. Echter, in de backoffice van parcel staat het huisnummer niet. Uiteraard, dit had mij op moeten vallen, maar ben ik hier als enige verantwoordelijk voor of is verzendkosten terug eisen bij parcel realistisch? 

Alsvast bedankt
Awo
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Probleem verzending

25 oktober 2018

Je zegt het zelf een beetje...er is geen huisnummer ingevuld. En natuurlijk vergoeden ze alleen als je een inkoopfactuur overlegd. Waarom zou je die niet willen overleggen? Je kunt moeilijk van myparcel verwachten dat ze ook je winst vergoeden. Die vang je als je de bestelling nogmaals verstuurd. 
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Probleem verzending

27 oktober 2018

Als er geen huisnummer achter staat, dan is de kans groot dat het pakket retour afzender komt.
Inkoopfactuur wordt idd om gevraagd, ze vergoeden de inkoopwaarde en niet de verkoopwaarde.

Betreft de levertijd, deze kan je beter aanpassen aan de werkelijke levertijd, bij PostNL zullen ze namelijk niet harder rennen omdat jij een kortere levertijd op je site hebt staan! ;-)

Een vergissing is altijd vervelend, maar los het op met de klant en ga door naar de volgende bestelling !

Gr. Mick