Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Luspada
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 februari 2010
Locatie: Amsterdam

Wet retourkosten buitenland?

22 januari 2019

Als dropshipper werk ik met verschillende leveranciers in het buitenland. De kosten voor een eventuele retourzending zijn voor rekening van mijn klant. 

Mag ik wettelijk gezien een klant opdragen de retour direct naar de leverancier in het buitenland op te sturen? 

Ik heb dit zelf met persoonlijke aankopen ook meegemaakt, maar voor de zekerheid.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Wet retourkosten buitenland?

22 januari 2019

Als Nederlandse webwinkel mag je niet de klant verplichten naar het buitenland te sturen tenzij je zelf het verzendlabel aanlevert en de klant dus geen kosten heeft.
 
Luspada
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 februari 2010
Locatie: Amsterdam

Re: Wet retourkosten buitenland?

22 januari 2019

Bedankt voor je antwoord, Paul. Dat is vervelend (voor mij). 

Klopt het dat ik dan slechts de 2 volgende mogelijkheden heb, 1) klant op mijn kosten laten retouren naar buitenland, of 2) klant op eigen kosten laten retouren naar NL adres en vervolgens op mijn kosten naar buitenland versturen? 
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Wet retourkosten buitenland?

24 januari 2019

Klopt maar accepteert jouw dropshipper wel retouren? Het retourrecht heeft alleen betrekking op bestellingen van particulieren. Jij bent de koper en ik neem aan dat je dit zakelijk doet. Dan heb je officieel geen recht op retour.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Luspada
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 februari 2010
Locatie: Amsterdam

Re: Wet retourkosten buitenland?

27 januari 2019

Ja :-)
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Wet retourkosten buitenland?

27 januari 2019

Wellicht is het ook een optie als de klant voorbeeld 10 a 15 euro aan verzendkosten moet betalen voor een retour. Jij een verzendlabel aanbied voor 5 a 7.50 euro aan jou klant en direct naar de leverancier verstuurd. Jou klant is voordelig uit en jijzelf ook.

- Ik zou er wel rekening mee houden dat sommige retouren niet echt heel netjes aankomen. Als ik zelf dropshipper zou zijn wil ik hier geen extra werk aan hebben en het product afkeuren. Terwijl je het zelf misschien nog even netjes kan overpakken waardoor deze retour wel goedgekeurd wordt.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl