Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
paula9
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 augustus 2012
Locatie: Amsterdam

Fullfilment - Alternatief voor BOL LVB?

30 januari 2019

Beste leden,

Ik betaal mij blauw bij BOL aan fullfilment kosten: Een product van 8,50 euro kost mij 4,00 euro verzendkosten, 15% commissie plus een vast bedrag commissie. Daarnaast nog retouren zo nu en dan.

Zijn er alternatieven voor BOL fullfilment (BOL LVB) die goedkoper zijn dan 4,00 euro verzendkosten? 

Ik verstuur zo'n 100 producten per maand, allen rond de 10 euro verkoopprijs.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Fullfilment - Alternatief voor BOL LVB?

30 januari 2019

Ik neem aan dat die 15% commisie is voor de producten die je aanbied via bol.com, niet voor de fulfilment?

Onder de €4,- verzendkosten kom je niet snel ben ik bang.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Fullfilment - Alternatief voor BOL LVB?

27 februari 2019

Ik vind bol.com voor de kleine ondernemer juist best goedkoop. Vorig jaar waren de verzendkosten 2,50 + een pick prijs per product dacht rond de 1,50. Is dan nu 4 euro geworden voor verzendkosten of zitten er ook bemiddelingskosten bij. Deze 2 moet je natuurlijk wel scheiden omdat de bemiddelingskosten niet verdwijnen.

Zelf kan ik het zeker niet voor de prijs inpakken en versturen. Maar door de vele retouren (pickorder fouten) ben ik er maar mee gestopt. Een fullfilment heeft grote voordelen en als je veel verstuurt nauwelijks duurder. Helaas voor de kleinere partijen nog te duur of te kunnen concurreren naar mijn mening.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
DennisS
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 maart 2019

Re: Fullfilment - Alternatief voor BOL LVB?

08 maart 2019

Hoi Paula,

LVB is één van de voordeligste fulfilment-oplossingen die je zult vinden. Ik denk echter dat je product te goedkoop is. Voor succesvolle LVB (of FBA) producten heb je namelijk een minimale verkoopprijs van rond de € 20,- nodig, anders drukken de LVB-kosten en de sales-fee simpelweg te zwaar op je resultaat...

Dus je kunt je product duurder maken of eens verder kijken naar andere producten...

Groeten
Dennis 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
cybrarian
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 oktober 2019

Re: Fullfilment - Alternatief voor BOL LVB?

29 oktober 2019

Ik zoek een alternatief voor LvB van Bol.com ivm de orderpick-fouten naar klanten, de fouten bij het registreren van nieuwe voorraad (ik verzend 14 computers, en er komen 13 computers + 1 feëen-sticker aan, en als ik hier dan om bel of mail, wordt er uit coulance het verschil vergoed met de opmerking: "maar dat doen we niet nog een keer!!").

Zo worden de retouren ook incompleet aangenomen, of een beeldscherm met valschade wordt ook gewoon 100% naar de klant vergoed. Maar niet naar mij.

De kosten van LvB zijn niet hoog (als LvB de correcte classificering voor de groottes van de pakketten gebruikt), maar met dergelijke fouten wordt het ondertussen wel hoog. Het is erg jammer dat als je niet bij LvB zit, Bol.com nog steeds concurrentie in het koopblok zet ook al heb je dezelfde leverings-condities. Zo heb ik het vermoeden van een vendor-lock-in. Hoe gaan jullie hier mee om? Steeds een paar euro per bestelling apart zetten voor de LvB-fouten?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Fullfilment - Alternatief voor BOL LVB?

22 november 2019

In principe zet Bol.com die paar euro al opzij voor je. Tenminste dat was wel zo. De bedoeling is dat als een klant bijv zegt retour te hebben gestuurd en jij hebt niets ontvangen dan wordt je uit dat potje betaald. Er zit echter wel een maximum aan. 

Nu raken er producten kwijt die bij bol.com op voorraad liggen. Niet zo gek als je de vele foutieve pick orders ziet. Maar ze verrekenen het verlies met dat potje en niet uit eigen zak. Ik kwam erachter omdat ik een klant had die een retour had gestuurd en bleek dat de doos niet goed zat dichtgeplakt waardoor er spullen uit waren gevallen. Bol.com gaf aan het te vergoeden maar kwam hier later op terug omdat het potje niet toereikend is. Toen ik aangaf hier nog niet eerder gebruik van te hebben gemaakt en ik meer als 1000 pakketten had verzonden en het ook nog eens om slechts 32,50 ging kon ik me dat niet voorstellen.
Bij navraag blijken alle fouten van Bol ook met het potje verrekend te worden. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is maar ik pak het liever zelf in. Minder gezeur, meer service gericht door controle voor het inpakken en dit jaar pas slechts 2 pick fouten.

Ik snap ook niet dat er zoveel fouten gemaakt kunnen worden. Voor het inpakken scan je toch het product en geeft de computer aan of het juiste product is gescand voor die zending. Kan haast niet mis gaan zou je denken.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht