Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Service Myparcel

08 februari 2019

De laatste tijd lijkt het wat vaker mis te gaan bij PostNL. Een foutje kan natuurlijk gebeuren en is ook niet erg.
Ik verzend via Myparcel. Dit ging eigenlijk altijd prima, bij de enkele kleine problemen worden mailtjes of tegenwoordig appjes snel beantwoord op dezelfde werkdag. De klant wil ook graag weten wat de status van het pakket is als het in 3 dagen nog niet bezorgd is.

Vorige week nu 4 zendingen met problemen. Ik heb op vrijdag 1 feb. Een mail gestuurd en na 5 dagen een reactie gekregen. Op de whatsapp dienst ook bericht verstuurd op 1 februari over de andere zendingen die zoek zijn of verkeerd geleverd. En nu een week laten ook nog geen reactie.

Zijn er mensen met dezelfde ervaring? Heb namelijk ook de indruk sinds het PostNL is geworden de service minder is geworden.
Wat is een goed alternatief? Sendcloud of Shops United kan een optie zijn maar hun België zendingen (PostNL) zijn 9 euro en bij Mypacel 6.75. Dat scheelt me toch snel 150 tot 200 euro in de maand.
Opvallend is ook dat Myparcel de tarieven verhoogt heeft sinds 2019 maar Sendcloud gelijk is gebleven.
Welke andere aanbieders zijn er, ik verwacht bij PostNL rechtstreeks geen betere prijs /  service voor 200 a 300 pakketten per maand.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Service Myparcel

08 februari 2019

Ik heb van vermindering van dienstbetoon sinds de overname nog niets gemerkt. Bovendien werkte MyParcel altijd al met PostNL. Wanneer er -sporadisch- iets mis gaat, bel ik en het wordt dan opgelost.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Service Myparcel

08 februari 2019

Wat is een goed alternatief? Sendcloud of Shops United kan een optie zijn maar hun België zendingen (PostNL) zijn 9 euro en bij Mypacel 6.75. Dat scheelt me toch snel 150 tot 200 euro in de maand.
Opvallend is ook dat Myparcel de tarieven verhoogt heeft sinds 2019 maar Sendcloud gelijk is gebleven.
Als jij bij MyParcel al het tarief heb van €6,75, dan zou ik toch maar eens gaan onderhandelen bij Sendcloud, ik denk dat je dan ook wel een beter tarief kan verwachten. 
Daarnaast zijn de prijzen ook aangepast bij Sendcloud voor 2019.

Hier erg tevreden over Sendcloud, alleen al om de reden dat er geen reclame op de label staat. Dit vond ik de ietwat hogere prijs al waard eigenlijk.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Service Myparcel

08 februari 2019

Zit ook Bij SendCloud sinds een paar jaar. Ik mis de service van MyParcel wel. Je mag blij zijn als je een reactie krijgt. Gevonden bugs worden niet serieus genomen, ze zijn althans nooit opgelost. Zolang je alleen labels uitdraait is het een prima partner. Als je vragen en/of problemen hebt dan geven ze niet thuis. Op basis van het aantal zendingen dat jij hebt zal je via PostNL zelf geen lager tarief gaan krijgen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Service Myparcel

09 februari 2019

Bedankt voor de reacties.

Ik had reeds een mail gestuurd naar sendcloud, als zij dezelfde tarieven hadden zou ik overstappen. Wel een reactie maar gaan niet in op de tarieven, ook waren ze eerste mail kwijt geraakt en dat vergde niet veel vertrouwen.
Wellicht is het een drukke periode bij Myparcel, zoals gezegd heb ik zelden problemen en nu meer, andere klanten zullen hetzelfde hebben neem ik aan.
Opvallend is toen ik nog 50 pakketjes per maand verstuurde ik wel direct reactie kreeg. 

Iemand nog ervaring met ShopUnited

Zoals BertB zeg, ga er maandag een belletje aan wagen en kijken waar het probleem zit.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Service Myparcel

18 februari 2019

Inmiddels telefonisch contact gehad en dat gaat stukken sneller. Er moet per verzendnummer een case aan worden gemaakt. Dus was dus niet helemaal goed gegaan. Ze adviseren dan ook om in het overzicht de klacht per verzendnummer te melden.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Youpack.nl
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 februari 2019
Contacteer:

Re: Service Myparcel

19 februari 2019

Goedemorgen, 

Fijn om te lezen dat je inmiddels contact hebt gehad. 
Mocht je nog zoekende zijn kan je misschien eens contact opnemen met Wuunder, zij werken samen met PostNL, DHL, DPD etc.  
Wij werken nu circa een jaar met ze samen en wij vinden de service erg goed. 
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Service Myparcel

19 februari 2019

ShopsUnited is iets goedkoper dan MyParcel, maar heeft een minder goede plugin voor Magento.
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Service Myparcel

28 februari 2019

Gewoon per foute zending een contact formulier invullen, of de live chat starten.
Vind ze perfect in de klantenservice.
Wat de postbode met mijn zendingen doet is een heel ander verhaal... maar dat staat los van myparcel.
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Service Myparcel

02 maart 2019

Werk nu 5 jaar met Myparcel en eigenlijk niets echt iets gemerkt van mindere service. Bellen gaat bij hen wel altijd een stuk sneller dan mailtje sturen. Antwoorden op contactberichten (naar aanleiding van zendingstatus)  laten de laatste tijd wel wat langer op zich wachten. Dat was tot een jaar geleden binnen een dag en nu soms tot 3 werkdagen.
We enkele keren eens naar andere services gekeken maar juist vanwege de service bij Myparcel gebleven.
No guts no glory!
 
Maarten013
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 maart 2018

Re: Service Myparcel

11 maart 2019

Ik heb super goede ervaringen met MyParcel. MyParcel gaat binnenkort ook met DHL samenwerken. Wellicht interessant voor je, alleen ik heb met DHL altijd gedoe. 9 van de 10 pakketten die ik met DHL ontvang hebben vertraging, negen straten verderop geleverd:? of zijn kapot...

Maar MyParcel, top partij! En zij staan ook altijd open om te onderhandelen
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: Service Myparcel

11 maart 2019

Weet je dat echt zeker dat er een samenwerking met DHL komt? , MyParcel is toch van PostNL, die gaan dan toch geen producten verkopen om de concurrent sterker te maken?
Vind ook dat de service achteruit gegaan is. Als ik een contact formulier invul duurt het meestal een week voordat ik reactie heb. Bellen gaat wel sneller. Heb een tariefswijziging gehad in januari, waar men mij overigens niet over ingelicht heeft, wel excuus achteraf. Nu wederom een tarief verhoging omdat ik op de drempel van een staffel zit. Was MyParcel niet ooit begonnen als inkoopcombinatie, dat je met elkaar via een account pakketten inkoopt en zo met elkaar een lager prijs bedingt om te concurreren met de Bol's en consorten ?. Ik denk er er ook over om weg te gaan, zie niet heel veel meerwaarde meer en heb ook het gevoel dat je als trouwe klant minder aandacht krijgt en de acquisitie van nieuwe klanten moet bekostigen.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Service Myparcel

11 maart 2019

DHL (eigenaar Deutsche Post!) gaat die met My Parcel samenwerken? Ik weet dat PostNL(dus ook My Parcel) in sommige Europese landen als bezorgpartner DPD (eigenaar volgens mij La Poste in Frankrijk) heeft, maar DHL?
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Service Myparcel

14 maart 2019

MyParcel let nu inderdaad goed op of je het aantal zendingen haalt. Mijn staffel voor pakketten naar België ging iets omhoog, maar daar werd ik wel over gebeld. Als MyParcel eens opschiet met het brievenbuspakje voor België, dan kan ik weer gaan besparen. Dit brievenbuspakje zou in het 1e kwartaal geïntroduceerd worden.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Service Myparcel

19 maart 2019

DHL zou een logische stap zijn voor Myparcel. ShopUnited is ook van Postnl en bied ook DHL aan. Al zou ik zelf die service niet gaan gebruiken. DPD is zeer goedkoop met brievenbuszendingen. 2.89 ex btw. Dit is dan ook met tracking. Maar bij bijvoorbeeld Sendcloud is deze optie niet beschikbaar anders zou het voor kleine zendingen zeer interessant zijn.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Service Myparcel

19 maart 2019

DPD is zeer goedkoop met brievenbuszendingen. 2.89 ex btw. Dit is dan ook met tracking. Maar bij bijvoorbeeld Sendcloud is deze optie niet beschikbaar anders zou het voor kleine zendingen zeer interessant zijn.
Dit zit nog in een "Pilot fase" bij DPD, en is alleen nog maar beschikbaar via www.pakkettenversturen.nl . DPD is er mee bezig om dit in te bouwen in hun zakelijke systeem. Ik weet toevallig dat de optie beschikbaar is in de nieuwste versie van hun software, (DIS2) maar het kan nog niet gebruikt worden.
Op de WWVD werd mij verteld dat dit vanaf eind maart begin april beschikbaar zou zijn, maar dan moet DIS2 nog geïmplementeerd zijn bij de tussenpartijen, zoals Sendcloud.

Ik zit hier namelijk ook met smart op te wachten :)
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Service Myparcel

25 maart 2019

Kijk, bedankt voor de info. Ik heb het inderdaad gebruikt via de site.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl